nieuwe dvd rw doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo, ik gebruikt eerst altijd DVD RW's van Philips maar na veelvuldig gebruik gingen die af en toe haperen. Ik heb nu nieuwe aangeschaft van Platinum maar als ik iets wil branden krijg ik een foutmelding. Als ik hem wil wissen in Nero krijg ik de melding: Fout bij wissen schijf. Hoe kan dit?

Laatst bewerkt:
Welke foutmelding krijg je?

Tevens je bericht verplaatst naar de juiste sectie.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het verplaatsen, wist niet precies waar ik het moest zetten. :) Als ik met dvdsoft (wat ik altijd gebruik om avi's om te zetten naar DVD) wil branden zegt ie gewoon fout bij het schrijven of branden en stopt ie gelijk in het begin. Als ik op dat moment een "oude" DVD-RW er in doe begint ie wel te branden.

welk type brander gebruik je en welke firmware staat er op?

Pffff geen idee! Waar vind ik dat? Maar is het echt van belang? Die van Philips doen het wel gewoon. Misschien heb je iets aan de bijlage?
DVD writer.png

Laatst bewerkt:
Je hebt een brander Samsung SH-203D, dat is zeker. Welke firmware er opstaat zie ik 1-2-3 niet, die zul je moeten uitlezen met een programmaatje ...
Schijfjes worden in diverse fabrieken geproduceerd, en daar zit em juist de kneep. ( mediacodes)
Platinum-schijfjes zijn ook vaak de oorzaak van het niet worden herkend door de writer, al heeft de ene writer er meer 'last' van dan de ander, een firmware-update kan dit probleem soms verhelpen.
Je zou es nog een ander merk kunnen proberen, TDK bijvoorbeeld (of effe 1 gebruiken van de buurman/vrouw)

Ik denk dat ik maar weer Philips ga kopen :) Bedankt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan