• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe email bericht (outlook) openen met Excel werkblad als bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

herrfotograf

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
26
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om het actieve werkblad van een Excel document als bijlage in een nieuwe outlook mail te openen. In alle andere email topics worden de documenten direct verzonden. Dit is in dit geval niet handig omdat de geadresseerde vaak verschillend zijn.

het bestand moet dus niet direct verzonden worden maar als bijlage verschijnen in een nieuw email bericht.

Ik heb getracht om dit dmv het opnemen van een macro te doen maar helaas kan ik de macro niet stoppen wanneer ik via 'bestand, verzenden naar, 'email adres (als bijlage) ' kies.

Is er een manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Jazeker. Maar daar heb ik niet kunnen vinden wat ik zoek.

Ik heb inmiddels de onderstaande code via Google gevonden. Het doet exact wat ik wil qua openen werkblad als bijlage in een nieuwe email.

Enige wat er nog moet gebeuren is van de opmaak alleen waarde en bron behouden. Dus geen formules mee copieren. Hoe ik dit moet doen weet ik nog niet precies.

Code:
Sub EmailWithOutlook()
     'Variable declaration
    Dim oApp As Object, _
    oMail As Object, _
    WB As Workbook, _
    FileName As String
     
     'Turn off screen updating
    Application.ScreenUpdating = False
     
     'Make a copy of the active sheet and save it to
     'a temporary file
    ActiveSheet.Copy
    Set WB = ActiveWorkbook
    FileName = "weekrapport ff.xls"
    On Error Resume Next
    Kill "C:\" & FileName
    On Error GoTo 0
    WB.SaveAs FileName:="H:\Mijn Documenten\" & FileName
     
     'Create and show the outlook mail item
    Set oApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set oMail = oApp.CreateItem(0)
    With oMail
         'Uncomment the line below to hard code a recipient
         '.To = "someone@somedomain.com"
         'Uncomment the line below to hard code a subject
         '.Subject = "Look at my workbook!"
        .Attachments.Add WB.FullName
        .Display
    End With
     
     'Delete the temporary file
    WB.ChangeFileAccess Mode:=xlReadOnly
    Kill WB.FullName
    WB.Close SaveChanges:=False
     
     'Restore screen updating and release Outlook
    Application.ScreenUpdating = True
    Set oMail = Nothing
    Set oApp = Nothing
End Sub
 
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om het actieve werkblad van een Excel document als bijlage in een nieuwe outlook mail te openen. In alle andere email topics worden de documenten direct verzonden. Dit is in dit geval niet handig omdat de geadresseerde vaak verschillend zijn.

het bestand moet dus niet direct verzonden worden maar als bijlage verschijnen in een nieuw email bericht.

Ik heb getracht om dit dmv het opnemen van een macro te doen maar helaas kan ik de macro niet stoppen wanneer ik via 'bestand, verzenden naar, 'email adres (als bijlage) ' kies.

Is er een manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!


Neem één van de voorbeelden van Ron de Bruin en vervang de .Send met .Display
Dan doet ie precies zoals je het wilt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan