Nieuwe ethernet kabel doet het eerst wel, dan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rrrbb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
Ik heb een nieuwe ethernetkabel gelegd van modem/router naar desktop computer. De kabel in kwestie is cat6, was een rol van 20m lang en is nu wat korter met zelf erop gezette kopjes. Als test heb ik de kabel eerst op m'n laptop aangesloten, en het ding werkte prima. Nu een paar uur later werkt de kabel ineens niet meer, zowel op desktop als laptop. Na wat geklooi heb ik geconcludeerd dat ik de kabel wel op een of andere wijze gesloopt zal hebben, maar nu moet ik weten hoe precies, zodat ik het kan repareren/vervangen.
Logischerwijs zit zo'n kapotte kabel kapot op een van de kopjes of ergens in het stuk ertussen, meer kabel is er immers niet. Hoe kom ik er het snelst/ makkelijst/ goedkoopst achter waar precies het probleem zit?

Goedemorgen

Welkom op Helpmij.nl

Meest logische is dat 1 van de connectors niet helemaal tof zit rommel eens met de draad achter de connector misschien maak je even contact dan weet je welke kant en anders wordt 1 voor 1 connector vervangen.

Probeer ook even een korte kabel als die aanwezig is kan je de router ook uitsluiten

Laatst bewerkt:
En altijd ook een kabeltester inzetten, zodat je zeker weet dat je het juiste aderschema hebt gebruikt én dat alles goed contact maakt.
Doorgaans wordt dit schema gebruikt, aan beide connectors aan weerskanten van de kabel.

Tijs.

t568b.jpg

Laatst bewerkt:
Je kunt iedere draad doormeten en kan je dus zien welke draad niet goed is.

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik maar waar ? draadbreuk ,connector pc of connector router.

Mijn collega had deze week water (van condens v/e leiding boven het plafond) in de switch.... dacht dat de pc stuk was.. maar de switch heeft begeven... en maar zoeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan