Nieuwe externe harde schijf Toshiba 320gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny31

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hallo,

Ik heb net een nieuw exteren harde schijf aangesloten op mijn computer. Nu heb ik al een aantal malen, bij het kopieren van mijn interne schijf naar de externe, een foutmelding gekregen (vooral bij de mp3 bestanden). Als ik daarna de externe harde schijf wil openen, krijg ik de melding dat ik de schijf eerst moet formatteren, terwijl ik hem al geformatteerd heb en ik wil dit niet nogmaals doen, omdat ik dan de reeds gekopieerde gegevens kwijt ben.
Weet iemand wat ik moet doen om de externe harde schijf goed te laten werken?

Alvast hartelijk bedankt.

vrgr
Danny

Welkom op Helpmij. :)

Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Hallo,

Ik heb net een nieuw exteren harde schijf aangesloten op mijn computer. Nu heb ik al een aantal malen, bij het kopieren van mijn interne schijf naar de externe, een foutmelding gekregen (vooral bij de mp3 bestanden). Als ik daarna de externe harde schijf wil openen, krijg ik de melding dat ik de schijf eerst moet formatteren, terwijl ik hem al geformatteerd heb en ik wil dit niet nogmaals doen, omdat ik dan de reeds gekopieerde gegevens kwijt ben.
Weet iemand wat ik moet doen om de externe harde schijf goed te laten werken?

Alvast hartelijk bedankt.

vrgr
Danny

kan je wat meer over je schijf vertellen? wat voor aansluiting is het? instaleer de drivers van die aansluiting opnieuw en hang hem aan een andere poort zodat hij hem ziet als nieuwe hardware. mogelijk doet hij het dan weer.

en over die melding van formateren. kijk hier maar eens.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=264422
bij mij zat er niks anders op dan de recovery software er overheen te gooien met het feit dat alle bestanden van je schijf in 1 map staan en allemaal een gecodeerde naam hebben dus iets als f1564892# dus dat wordt alle documenten openen enzo om ze weer te herkennen.

dus hopelijk lost het op met nieuwe hardware herkennen.

Het is een 320 GB Externe USB Hard Drive

Artikelnummer: PX1267E-1G32
3.5'' Hard Drive:
- 7200 rpm voor hoge prestaties en een 8MB databuffer
- Ontwerp zonder ventilator voor een geruisloos gebruik
- Horizontaal of verticaal te plaatsen
- Eenvoudige data backup door middel van PushButton™ Backup
- Beveiliging met wachtwoord om niet geautoriseerde gebruikers te weren
- RoHS-compliant versie
- EU & UK kabel

Systeemeisen:
- PC met minimaal 233 MHz, Pentium of vergelijkbaar (Celeron, AMD, etc.), Windows® XP/2000, beschikbare USB 2.0 port

Windows herkent en installeert de drivers zelf, er zit geen software bij, alleen de handleiding, maar daar word ik niet wijzer van. Ik heb hem reeds op een andere usb-poort aangesloten, opnieuw laten installeren, maar dit helpt niet.

Hoi Terence,

Bedankt voor je oplossing. Ik heb het programma "regen" gedownload. Het ziet er leuk uit, maar wat moet ik hiervan uitvoeren, er zitten zoveel mogelijkheden op? Ik dacht in eerste instantie dat dit alleen een driver was voor de externe schijf. Graag lees ik jou reactie.

Allereerst moet ik zeggen dat ik je vraag niet goed heb gelezen, ik nam namelijk aan het het backupen van data niet goed ging.
Je zou misschien eerst een backup via Regen kunnen maken, linkerkolom Back-up, zelf bepalen gegevens, laat mij zelf een folder kiezen (onderste van de 4 opties).

Misschien dat hij daarna de harde schijf wel goed herkent.

Succes!
Terence

Ook dit werkt niet, "regen" geeft dan 1 fout aan. De externe harde schijf wordt wel herkend, maar als ik hem wil openen geeft hij aan dat ik eerst moet formateren, terwijl (toshiba) en ik later ook nog een keer, al gedaan heb.

Danny

Hmmm misschien is dan in het begin het formatteren niet goed gegaan.
Je zou eventueel je vraag kunnen voorleggen aan Toshiba: info@toshiba.nl

Succes!
Terence

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan