Nieuwe externe HDD kopen... opmerkingen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

boardermad

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Beste Helpers,

Ik ben van plan om aankomende dagen een Externe HDD te kopen voor mijn computer. Maar er zijn zoveel verschillen, dus daarom mijn vraag naar help :o

Ik wil de externe HDD aansluiten op mijn router zodat de gegevens via meerdere computers beschikbaar zijn.
Mijn router is een Dlink N Gigabit-router DIR-655 zie link voor specificaties:

http://www.dlink.nl/cs/Satellite?c=...97318790479&pagename=DLinkEurope-NL/DLWrapper

Wat zijn mijn beste opties qua snelheid, gemak en kwaliteit.

Ps: ik heb gekeken naar de Externe HDD van de mediamarkt krant van Iomega 1TB voor € 95,-

MVG,
Maud

Wil je een externe HDD met netwerkaansluiting of zonder en hem dan op de USB poort van de 655 prikken ?
Het printen vind ik namelijk gewoon 3x niks via die USB poort, 9/10x vindt ie de printer weer niet. Bleh :confused:

Mijn laatste externe schijf heb ik bij Mobile Harddisk Solutions vandaan. Niet de goedkoopste maar de service is wat ik tot nu toe heb ervaren prima. Ook op Tweakers komen ze er erg goed vanaf.

Beste Maniac,

Ik wil het zo hebben dat als ik vanaf mijn laptop (draadloos) bestanden op die Externe HDD zet, die ook toegankelijk zijn voor andere (aan het draadloos netwerk verbonden) computers.

Printen enzo hoeft niet te gebeuren via die externe hdd.

Ik had namelijk ook gelezen dat UTP aansluitingen mogelijk zijn, maar ik denk niet dat mijn router dit kan ofwel?

Alvast bedankt.

Maud

Nee dat dat printen niet hoeft dat snap ik. Maar ik weet uiteraard niet hoeveel je weet over de spullen die je hebt.
Voor het geval je het nog niet wist. Sinds de nieuwste firmware (1.21EU) van de DIR-655 kan je de USB poort achterop ook gebruiken voor andere zaken dan WCS bijv. een printer aansluiten of een externe HDD zodat deze in het netwerk wordt opgenomen. Echter is het D-link tooltje (Shareport) wat daarbij komt kijken hier in ieder geval verre van stabiel.
Daarom zou ik je aanraden om toch te kijken naar een externe HDD met netwerkaansluiting (UTP dus). Zover ik weet zou dat gewoon moeten werken, wanneer je nog een poort vrij hebt uiteraard :p

Bij mobile harddisk solutions kan je de enkele NAS (Network Attached Storage) hier vinden:
http://www.mobile-harddisk.nl/netwerk-opslag-nas-single-disk-nasndas-c-67_28.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan