Nieuwe externe HHD niet meer toegankelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snellejelle72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Hallo mensen,
Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe externe hardeschijf gekocht, het betreft een Seagate FreeAgent GoFlex 500GB.
Nu heb ik altijd een hekel aan de extra troep die al op je schijf staan waar je meestal niets mee doet, dus als eerste heb ik alle software die er opstond verwijderd(toen werd de hardeschijf nog wel weergegeven).

Externe hardeschijf aan mn tv gehangen(moest hem eerst bij de TV aanmelden) om er opnames mee te maken en heb dit ook gedaan. Geen centje pijn en kon de opnames ook gewoon weer terug kijken, nu wou ik vanochtend de harde schijf op mijn computer aansluiten maar nu wordt de externe harde schijf niet weergegeven in 'deze computer'.
Het eerste wat ik gedaan heb is de externe hardeschijf afmelden van bij de TV hierdoor werden alle opnames ook gewist, maar de externe hardeschijf wordt nog steeds niet bij deze computer weergegeven. Ook in apparaat beheer gekeken, en hier staat USB-apparaat voor massa opslag wel weer gegeven met de melding erbij dat het apparaat correct werkt. Ik heb de optie stuurprogramma bijwerken ook geprobeerd maar dit wederom zonder resultaat. Na wat forum's te hebben gelezen werd er verteld dat men via systeem beheer -> Opslag -> Schijfbeheer ook een letter aan een station kon koppelen.
Zie hier de screenshot van mijn schijfbeheer, voor mijn gevoel zijn de onderste 4 mijn externe hardeschijf : Helpmij.png
Wanneer ik er met de rechtermuisknop op klik dan kan ik alleen kiezen voor volume verwijderen of help, wat moet ik doen?

Met vriendelijke groet, Jelle Hegeman

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je tv de hele harde schijf gewist heeft, om ruimte te maken voor de opnames.
Kijk in de handleiding van de tv wat die precies allemaal doet met (opslag-)apparaten die via USB erop worden aangesloten.

Tijs.

Maar waarom is er dan de optie HDD deregsitratie, hierbij worden ook alle opnames gewist. Het lijkt mij dat de Tv de HDD dan weer "normaal" maakt, zodat deze ook op de PC of waar dan ook gebruikt kan worden.

Dan zou ik gewoon alles wat je aantreft op die schijf (schijf 2?) weggooien, opnieuw partitioneren en die nieuwe partitie(s) dan formatteren.

Tijs.

Producten gebruiken zoals ze bedoeld zijn.

Beste Jelle,

Ik lees dat je je hardeschijf aan je televisie hebt gehangen en dat deze het daarna niet meer deed. Het probleem zit waarschijnlijk in de manier van aansluiten van de hardeschijf. Het is niet de bedoeling om een hardeschijf op te hangen aan de televisie, gewoon normaal aansluiten is meestal effectiever en dan werkt het waarschijnlijk wel. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Computergenie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan