Nieuwe fan's kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Hallo,

Ik erger me nu echt dood aan het geluid dat mijn fans maken.
Ik wil nu echt goeie fan's die echt weinig geluid maken. Ik wil er dan ook wel wat voor betalen eventueel.

Nu heb ik bij alternate een paar mooie fan's gezien.
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=TL6P01&
Deze fan maakt een geluid tot 12 dB (A) en tot 1500 toeren rpm.

Als ik het hier dan 3 van neem. Heb ik dan voldoende om mijn systeem te koelen.
Asus P5GD1moederbord.
Maxtor 160 gb harde schijf.
1024 MB geheugen.
Asus Extreeme AX600Pro 128mb videokaart.
een Tagan 380W voeding.

Voor mijn processor een Intel P4 3.00 GHz S775 zoek ik nog een kooler.
Maar ook voor de gewone fan's en de processor fan zie ik door de bomen het bos niet meer.

heeft iemand een goed en betrouwbaar en stil merk? Laat het even weten

Alvast bedankt.

Papst fan's zijn inderdaad stille fan's. Enermax ook, mits regelbaar, want op volle snelheid kunnen ze luidruichtig zijn.

Laatst bewerkt:
oke bedankt.

ja ik zit nog erg te twijfelen over waterkoeling of gewoon luchtkoeling.

Kijk waterkoeling is stil maar duur. Maar ziet er gewoon strak uit!
Fan's (deze van paps dan) zijn stil en 'goedkoop'. Voor fan's vind ik ze nog wel duur. Maar ja dan zit je weer met extra draadjes e.d

Welk merk fan's gebruik jij als casemodder?

1 berichtje weggehaald, je had dubbele reactie geplaatst.;)

Ik heb nog Enermax erin(regelbaar), vandaar m'n opmerking eerder. Ik heb een nog een zware regelator liggen, waar Papst fan's inzitten. Daar heb ik er al eentje uitgehaald en getest. Deze zijn een stuk stiller. Alleen moet ik die zelf nog even regelbaar zien te maken.

Oh oke.

Ja opzich is 1500 rpm niet zo veel. Dus als ik ze alle 3 gewoon zo laat draaien vind ik het ook niet zo erg.

Maar kan ik die paps dan niet gewoon aansluiten op mijn Fancontroller? Ik heb nu 3 Coolermaster die maken 25dB en kun op ze hardst 2500 rpm maken. Maar omdat ik et 3 heb laat ik ze allemaal maar op de helft draaien. Dat is voldoende op mijn systeem te koelen.

Dus als ik die paps gewoon op mijn fancontroller zou kunnen aansluiten, zou wel lekker zijn.

Dat is afhankelijk hoe de fan's op de fan controler aangesloten kunnen worden.

Die fans die ik nu heb hebben een rood zwart en geel stekkertje en dat loopt naar een bruin hulsje en die kan ik in een wit hulsje met FAN er op inklikken. En dat loopt dan naar mijn fancontroller.

Maar die fan's van papst hebben geloof ik alleen een aansluiting naar mijn voeding. Dus die zijn denk ik niet regelbaar

Nexus heeft hele stille fan's.De 120mm versie heeft zowel een molex als een 3pins stekker.

Ik heb net een zalman koeler op mijn grafische kaart gebouwd en daar ben ik erg tevreden over. Er zit een molex stekker aan en daarmee kan je hem op 2 snelheden laten draaien.

waarom pak je het probleem niet bron aan , dus de cpu maakt dat die goed gekoeld is
zo heb je geen 3 casefan nodig maar 1

soms maakt uw videokaart ook ne pak herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan