Nieuwe firmware router altijd zinvol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Ik ben in het bezit van een goed werkende US Robotics router type 5461. Nu kan via het menu van de router gechecked worden of er een nieuwe firmware is uitgebracht en hoe die te downloaden. Bij dit type router is dit inderdaad het geval. Mijn vraag is nu of het zinvol is dit te doen als het apparaat goed funktioneert. Ik heb nl. begrepen dat, indien het updaten mislukt de router soms niet meer funktioneert. Wat zijn de ervaringen bij Helpmij? Doen of niet doen?

Waarom zou je iets maken als het niet stuk is?
Niet doen dus. :)

Voordat je welk apparaat dan ook gaat upgraden is het altijd verstandig uit te zoeken wat de upgrade inhoud. Als je niet weet wat er verbeterd (er van uitgaande dat een firmware een verbetering is) of er verbeteren zaken die je toch niet gebruikt is het niet verstandig om een upgrade te doen als het apparaat prima functioneerd.

Het kan wel zijn dat de upgrade een aantal beveiligings lekken dicht op het apparaat dus dan is het wel verstandig.

Dus zorg dat je weet waarvoor de upgrade dient. dan pas beslissen of je het doet of niet

Ik weet niet 100 % zeker of dit jou nieuwe firmware nummer is maar dit lijkt de nieuwste te zijn.

Firmware Version 3.93.35.0.8

Hij fixt het PPPoE transport (99% kans dat jij die niet gebruikt maar PPPoA)
Hij fixt een PPTP probleem (een manier van VPN verbindingen opzetten)
Hij fixt een Backup en restore van settings probleem

Dus als jij hier geen gebruik van maakt.... Niet nodig om toe te passen :)

Hoi,

Na alle voorgaande informatie:

Een firmware update is er in de regel niet voor niets.
Inderdaad meestal een verbeterde en mogelijk snellere werking van de router.
En niet zelden betere beveiliging(smogelijkheden)

Als je een firmwareupdate uitvoert, volg dan altijd de meegeleverde instructies ....
én: nooit via een wireless verbinding, maar (evt. tijdelijk) een bedrade.
Het uitvoeren van een update middels een wireless verbonden pc is vragen om moeilijkheden!

Allen hartelijk dank voor de nuttige reakties! Ikzelf had ook al gekeken wat de nieuwe firmware meer te bieden had als de huidige maar door de Engelse uitleg kwam ik er niet goed uit. Bedankt voor de uitleg Ellasar!!
Al met al gezien jullie reakties denk ik dat ik nog even doorga met de huidige firmware. Mijn netwerk was al beveiligd dus of de router zelf nog beter beveiligd kan worden weet ik niet. In elk geval vind ik het risico dat iets misgaat te groot. Ik denk dat ik dit altijd nog kan doen als iets niet meer naar behoren funktioneert. Een kennis van me heeft ook eens geprobeerd om de firmware van zijn router te vernieuwen en hij maakte daarbij een fout. Gevolg: ook na resetten bleef de router zo dood als een pier. Dus ik volg de regel: wat goed draait moet je laten draaien!!! (Ben zelf ook al vaak door schade en schande wijs geworden....)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan