Nieuwe Game-comp Problemen met Vid kaart waarschijnlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolandtje

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Hey,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe upgrade kit gekocht:

- Foxconn Moederbord: http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM2
Er staat onder dat iemand ook problemen had met moederbord.
- Amd Athlon 6000+ Processor: http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+AM2
- 2 GB geheugen, Volgens mij van het merk Buffalo, maar weet dat niet zeker.
- OCZ 600W Voeding: http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt
- XFX 9600GT 512 MB Alpha Dog Edition: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Ik heb gekeken naar temperaturen:
CPU 1: 55 graden celsius
CPU 2: 55 graden celsius
GPU : 60 graden celsius
Dit is gemeten na ongeveer 6 uur World of Warcraft.:o

Het probleem:
Als ik aan het spelen ben, start mijn computer opeens opnieuw op. HIerna heb ik geen beeld meer, maar hij start wel gewoon op omdat ik het geluid hoor van windows opstarten.
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Anders ga ik eens even met Alternate babbelen:evil:

heb je coolpasta gebruikt op de procesor?.
het lijkt er op dat die te warm wordt.

of zit de graf.kaart er welgoed in.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik heb met dat mobo inmiddels zo'n dikke 30 PC's gebouwd, en er is nog geen ontevreden klant teruggekomen.

Buffalo-geheugen is geen Kingston o.i.d., maar ook niet slecht.

Heb bij Alternate 2 x een setje onder garantie moeten omruilen, dus zou ik zeker een memtest doen.

Hoe is de airflow in je kast ?

Heb je in het bios de instellingen correct staan ? (Load Optimal Defaults)

En hier: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA de tweede post gelezen van een gebruiker ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik heb met dat mobo inmiddels zo'n dikke 30 PC's gebouwd, en er is nog geen ontevreden klant teruggekomen.

Buffalo-geheugen is geen Kingston o.i.d., maar ook niet slecht.

Heb bij Alternate 2 x een setje onder garantie moeten omruilen, dus zou ik zeker een memtest doen.

Hoe is de airflow in je kast ?

Heb je in het bios de instellingen correct staan ? (Load Optimal Defaults)

En hier: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA de tweede post gelezen van een gebruiker ?

Greetz,

Harry.

Allereerst bedankt voor je reactie.

Hoe doe ik een memtest? ik heb weleens gekeken maar dan moet je toch op een CD branden?

Airflow: Hoe kan ik dit nakijken? als ik voel aan de zijkant dan voel ik dat er lucht aangezogen wordt, dat is goed toch?

Bios staat op Load Optimal...

De reactie van de gebruiker was 64-bit. Ik heb 32-bit

Kan dit?

243mahk.jpg

Anders heb ik het probleem gevonden

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je PC niet in de fik staat kan dat niet.

Lijkt me in elk geval het probleem niet te zijn.

Graka heeft een prima temp.

Kun je geen aanwijzing vinden in je logboek ?

Kijk dan op de tijd dat je PC vast liep.

Rechtermuisknop Deze Computer - beheren - logboeken.

Memtest werkt inderdaad van floppy of een bootable CD.

Greetz,

Harry.

Heb ik gedaan, er worden 6 dingen in 1 seconde gedaan.
Gebeurtenis 1000 en 1001.
Bron: Loadperf

Kan je hier iets mee?

Trouwens dat memtest heb ik 2x gebrand, 1x in ISO formaat en 1x met de map BOOT, ze werken allebei niet, wat nu?

Laatst bewerkt:
Hoe warm is het in je huis?
Als het er 30 graden is, dan kan het best dat de processor wat warmer wordt.

Heb je trouwens zelf de koelpasta erop gedaan? Weet je zeker dat je niet teveel of te weinig hebt gebruikt?
Wat voor kast heb je?

De processor-fan loopt op 1110. Volgens mij is dat niet erg hard voor een standaard processorkoeler.

Het is inderdaad vrij warm hier, ongeveer 25+ graden kan best.
Ik heb zelf de koelpasta er idd opgedaan, Ik heb ongeveer een laagje van 0.2 mm er ongveer opgedaan.
Ik heb geen idee wat voor kast ik heb en kan ook geen modelnummer ofzoiets vinden. Ik denk dat het een mini kast is, omdat als je een m-atx moederbord erin doet heb je nog maar 5 cm over.

Ik heb net memtest86 gedraaid, geen errors:).

Het is net weer gebeurt, Het begint met
2 x amdLLD-bron, daarna
17x Service Control Manager-bron

Van de amLLD-bron de beschrijving:
RegisterTscDrift()
Node[ 0 ] Core[ 0 ] Cpu[ 0 ] Affinity[ 0x1 ]
Thread registered succesfully: SamplingRate(ms)[ 1000 ]

Gebeurtenis-id: 9

van de Service Control Manager de beschrijving:
Allemaal .... is naar een Starten-besturingselement verzonden.

Gebeurtenis-id 7035 en 7036

Heb je hier wat aan?

Wat is vandaag had is wel heel raar, mijn computer start opeens opnieuw op:eek:.
Ik kan niks vinden in de logboeken alleen dat hij opgestart is zonder problemen.

memtest al gedaan?

Heb je na een crash al een keer gelijk naar de temperaturen gekeken?
55 graden is niet zo erg. Maar loopt het richting de 70 graden, dan begint het te hoog te worden. Is dat het geval geweest, dan ben ik bang dat je kast een deel van het probleem is.

De verhouding tussen processor-temp en de gpu-temp is alleen vreemd. De gpu wordt namelijk normaal gesproken een stuk heter.
Ik zou anders eens andere pasta gebruiken (arctic silver bijv: erg goede pasta)

Ja, ik heb memtest gedaan(geen fouten) en ik kijk altijd naar de temperaturen van m'n CPU als hij is uitgeslagen. Meestal ligt dat rond de 55 graden en zeker geen 60+. Is er misschien een instelling die zegt wanneer hij moet rebooten? en zou ik die misschien kunnen uitschakelen?

Ja, ik heb memtest gedaan(geen fouten) en ik kijk altijd naar de temperaturen van m'n CPU als hij is uitgeslagen. Meestal ligt dat rond de 55 graden en zeker geen 60+. Is er misschien een instelling die zegt wanneer hij moet rebooten? en zou ik die misschien kunnen uitschakelen?

ja, die is er.
maar jij gebruikt vista, toch? Daar weet ik het namelijk niet :confused:

Ik gebruik gewoon Windows XP, trouwens, even ter verduidelijking. Vanochtend stond mijn computer GEHEEL uit, toen starte hij opeens opnieuw op.

rechtermuis op "my computer"
Kies voor tabblad "Advanced"
klik onder "startup and recovery" op "settings"
Klik daar automatisch opnieuw opstarten uit!

En dan krijg je dus een mooi blauw scherm bij een crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan