Nieuwe (game)desktop + notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fiejj

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Hoi allemaal,

Ik ga in september studeren en daarom mag ik van mijn ouders een nieuwe laptop uitkiezen van maximaal 1000 euro. ;) Helaas ben ik (als meisje jaha) een gamer, waardoor bij het woord 'laptop' m'n haren recht overeind gaan staan. Daarom heb ik bedacht om van het geld van m'n ouders een goede, degelijke desktop te kopen waarop ik naar hartelust kan gamen en downloaden. Van m'n eigen geld wil ik dan een kleine, lichte laptop kopen die ik alleen voor m'n studie ga gebruiken. Althans, dat is de bedoeling.

Toch ben en blijf ik een meisje wiens inzicht in de wonderen der computertechniek niet bijzonder groot is. Het op eigen houtje samenstellen van een game PC is voor mij dan ook niet te doen.

Bij deze dus de vraag, zouden jullie mij willen helpen met het vinden/samenstellen van een goede desktop van rond de 1000 euro (alleen de kast) én het vinden van een kleine, lichte laptop van 300-500 euro? :)

Alvast bedankt,
Sophie

EISEN DESKTOP + LAPTOP
- Desktop moet spellen die ik vaak speel, zoals Empire: Total War, Assassins Creed Brotherhood, Anno 1404 en Black Ops op hoge instellingen aankunnen zonder traag te worden. ;)
- Desktop mag geen overdreven behuizing hebben van Alienware of iets dergelijks, ben tenslotte een meisje en ik wil bij m'n nieuwe studentenmaatjes niet overkomen als een hardcore gamer. :P
- Laptop moet klein en licht zijn en verder een redelijke accuduur (4+ uur) hebben.
- Beiden het liefst inclusief Windows 7
- Stilte van desktop niet echt een topprioriteit, maar ik wil ook geen geluidsoverlast voor de buren, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Laatst bewerkt:
klikederklik
deze pc zal volledig aan jou eisen voldoen
de HD6970 videokaart zal ieder en elk spel op high spelen de komende jaren
en de Core i5 2500 is zo danig sterk dat je geen zorgen hoeft te maken voor zware applicatie's
de pc heeft 4GB aan ddr3 ram dit is ruim voldoende voor de games van tegenwoordig
hij heeft 1TB HDD samsung spinpoint f3 snel en kwalitatief erg goed
er zit een scythe mugen cpu koeler bij die is lekker stil en koelt erg goed
er zit windows 7 home premium bij
Azerty doet de hardware assemblage je moet zelf windows 7 installeren
en je krijgt 1 jaar garantie erbij

en dan nu nog je laptop :P

ey en vergeet niet Battlefield 3 die kun je echt niet missen komt eind dit jaar uit :P

klik Dit is met SSD dus je PC start super snel op en alles loopt een stuk soepeler, is niet nodig, maar wel fijn ;-)

tweakers.net geeft verschillende winkels aan
dat betekent dat je zelf de onderdelen inelkaar mag gaan zetten...
en die ssd is traag voor die prijs

hij heeft een transfer rate van 250mbps en kost 175 euro
als je de Samsung spinpoint f3 in Raid 0 zet heb je een transfer rate van ongeveer 224mbps en dat kost 94 euro
dat scheelt zo 81 euro

klopt. Raid 0 heb ik ook aan zitten denken. Het is maar net wat je zelf wil. In elkaar zetten moet toch geen probleem zijn. Anders moet je idd bij een shop als azery/alternate kopen en hem meteen in elkaar zetten ;-)

Edit: Wat voor opleiding ga je doen waar je de laptop voor gaat gebruiken?

Laatst bewerkt:
@firest0rm: Helemaal top! Ik zit alleen te denken over een andere kast die wat minder opvallend is, maar ik weet niet of zo'n behuizing nog aan bepaalde eisen moet voldoen wat betreft airflow enzo?

@larszzie: Ik ga Life Science & Technology studeren, dus ik moet waarschijnlijk wel programma's kunnen draaien waarmee ik bijv. moleculen kan 'bouwen'.

Oh ja, die kast is prima idd. Dan had ik nog een vraagje, want hoe weet je dat alles ook in de kast past/in combinatie met elkaar kan draaien. Wordt dat bij het monteren nog gecontroleerd of iets dergelijks?

ja en ervaring
dit is een midtower case
alle hardware heeft een bepaalde standaard deze standaard heet ATX en de midtower kasten hebben die standaard ook

Zo, daar ben ik weer. :P Een vriend van mij heeft zelf ook z'n pc gebouwd en heeft jouw winkelmandje iets aangepast. Wat vinden jullie hiervan?
(Windows had hij nog voor mij)

Klik!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan