Nieuwe game laptop (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jrauwerda

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Geachte lezer,

Wederom een vraag over de aanschaf van een nieuwe (game) laptop. Sinds de vorige topic heb ik het 1 en ander weg gestreept en ben een stuk dichter bij een definitieve keuze gekomen.

Ik heb maximaal €1300 te besteden en ben bij de volgende laptop beland:

Clevo P150SM-A
CPU:
Intel Core i7-4710 MQ (2.50GHz - 3.50GHz, 6MB)

GPU:
NVIDIA GeForce GTX 870M - 6 GB DDR5

Wireless controller:
Intel AC-7260 (867Mbps)

Daarnaast heb ik de volgende hardware uit mijn vorige laptop die helaas is overleden die ik voorlopig in de nieuwe laptop kan zetten:
HDD:
500 GB (5,400rpm)

Geheugen:
6 GB DDR3 (1333MHZ)

Tot slot heb ik nog een Windows 7 (64 bit) Retail liggen die ik op het moment niet gebruik. Deze zou dus op de nieuwe laptop kunnen.

Met deze setup kan ik het geheugen en de HDD nog upgraden wanneer ik weer wat gespaard heb. Daarnaast heeft deze laptop ook erg goede speakers (blijkt uit reviews) en het toetsenbord geeft licht, waarvan de kleur zelf te bepalen is... Wat ik stiekem wel heel erg leuk vind!

Total prijs: €1264,10

De vraag: Is dit 'the best bang for buck'? Ofwel, voor deze prijsklasse, is dit dan de beste keus?

Bij voorbaat bedankt,
J

Laatst bewerkt:
Nog even een toevoeging:

Ik zou deze laptop ook uit België kunnen bestellen. Hier zou hij €1276,50 (€12 euro duurder) zijn maar hij heeft dan wel gelijk 8 GB DDR3 (1600MHz). Dit lijkt mij toch wel voordeliger!

Hij heeft ook een keuze tussen een normale ontspiegelde monitor en een High Gamut 95%... Ik kon er niet helemaal uitkomen wat High Gamut nu precies is. Is dit nuttig voor gamen? Het is namelijk wel €59 duurder.

Lees dit maar even door : Klik

Enne, bijzonder gefeliciteerd met je keuze! Het doet mij deugd dat er toch nog een enkele verstandige (game)laptopkoper is.

Het antwoord op je vraag m.b.t. the best bang for buck luidt 101% "NEE!", als je dat wilt, koop dan een ........... (ik krijg het bijna niet uit mijn vingers getypt .............) Acer
Lettergrootte 1 was de kleinste die ik op de Helpmij kon toepassen, maar liever had ik grootte 0,01 voor het woord Acer gebruikt ;)

Bij de bekende dozenschuif merken kun je voor eenzelfde budget of vaak zelfs nog minder, machines verkrijgen met veel meer toeters en bellen / betere specificaties.

Punt met de Clevo resellers is dat ze vanochend gebeld, veelal vanmiddag de gevraagde service verlenen. Of dat nu in de vorm is van een afspraak en / of een reactie op een technische vraag, de 3 bij mij bekende Clevo resellers in Nederland verlenen meer dan uitstekende service.

Tel daarbij op dat de machine 'op maat' voor je wordt gemaakt en dan zal je de (iets hogere) kosten moeten accepteren.

Nu zullen er lezers zijn die onmiddellijk roepen : "Ja maar bij Dell kan ik ook kiezen uit verschillende processors, grotere hdd's en / of meer geheugen!"

Ja, dat klopt, maar het doorslaggevende grote verschil met een Clevo is dat je v.w.b. de hdd's zélf het merk en type kunt uitzoeken én dat je uit een aantal merken geheugen kunt kiezen. Bij (bijv.) Dell en bij de meeste andere grotere merken, wéét je niet eens welk merk geheugen en hdd erin wordt gestopt en over 1 ding zullen voor- en tegensdtanders het toch met mij eens zullen zijn : de lees en schrijfsnelheid van hdd's zijn niet per saldo hetzelfde. Er zijn ssd's met dezelfde opslagcapaciteit, maar met tot wel 35% snelheidsverschillen in lezen en schrijven. Net dit soort details 'maken' het verschil tussen (bijv.) Acers, Dells, MSi's en Clevo's.

En nee, ik bezit geen Clevo aandelen en ja, ik heb mijn Clevootje tot bijna op schroefjesdetail zelf samen kunnen stellen én ik ben al sinds 12 oktober 2013 (de aanschafdatum) zéér, zéér tevreden over mijn Clevomonstertje.

Laatst bewerkt:
@ Jrauwerda

Deel 2 kan gewoon bij deel 1 hoor deze wordt als dubbelpost gezien dus gaat op slot en kan je in deel 1 verder. Succes met de de vraag en eventuele aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan