Nieuwe (game-laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

siemenjan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
hey mensen!

Een vriend van mij zoekt een nieuwe laptop, uiterste prijs is 850 euro. Hij had een goeie computer maar gaat naar hogere school etc. jullie snappen het wel ;)

Niet alleen word wil hij erop hebben, hij is ook een game'er net zoals mij... nou weet ik zelf ook wel dat een gamelaptop niet bestaat (alleen met hoog budget) maar khad zelf al even gekeken, en eeh kijk hier:

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=36456

wel iets boven zijn budget, maar ik kon niets lagers vinden.. wel is de videokaart misschien wat low.. en is een 9600GT beter, maar hij is dan ook wel weer zo nuchter om een 2.2 of 2.4 ghz processor te willen. Kheb het nog niet gevonden.

Acer is pasja geen fan van, maar van mij mag het hoor. Ik speel ook lekker far cry 2 op mijn laptopje van acer ^^

Me maat wil ook wel wat far cry 2, en maybe gta4 op low, maar ik begrijp het als dat niet haalbaar is.

Khoop dat jullie me allemaal kunnen helpen :)

M.V.G. Siemen Jan

dat word em niet denk ik. processor is 2.0 ghz, en het is een 9600 GS videokaart.. slechter als de GT.. toch bedankt dat je even voor me zocht :D

Kheb inmiddels zelf ook weer even wat rondgekeken,

http://www.laptopshop.nl/product/68245/hp-pavilion-dv7-2070.html

Weer zo'n trage processor -_- maar wel een super videokaart :) staat hoog op de lijst van notebookcheck..

Kzal wel even met em overleggen, misschien is het wel beter om gewoon een computer te kopen! of in een hogere prijsklasse zitten

Als iemand wat anders int hoofde heeft, hoor ik ut wel

Processors vergelijken op kloksnelheid is bijna appels met peren vergelijken. De grootste snelheid van een processor komt toch uit de L2 cache. Een processor van 2.0 GHz met laten we zeggen 8 MB L2 is dus net zo snel (of sneller) als een 2.2 GHZ met 4 MB L2 cache.

Trouwens merk je er echt weinig van, het verschil tussen 2.0 en 2.4 GHz.
Om daar nou meer geld voor uit te geven.. Nee.. Ga dan juist kijken voor de videokaart, de processor trekt het toch allemaal wel.

NB: de hoeveelheden L2 cache die ik noemde zijn voor laptop processors overdreven. Verwacht daar 1 tot 2MB L2 cache, dat is normaal.

Laatst bewerkt:
Qua videokaart is deze P300 inderdaad nog weer wat beter. Alleen, concentreer je je nu niet iets te veel op de videokaart? De processor is toch wel een aardig stukje langzamer (P8600 vs P7450). Dit zul je niet met alles merken, maar het betekent wel dat de laptop wat minder lang mee kan. En een game als GTA4 heeft daarbij ook nog eens veel profijt van een snelle processor, daar zal het verschil in performance dus niet eens zo groot zijn met de A350.

Verder, als de laptop veel voor de studie gebruikt gaat worden, wil je dan wel een 17”? Je zult hem toch wel eens mee nemen naar school (zo niet dagelijks) en dan is die extra grootte en gewicht toch wel onhandig.

Maar goed, beide zijn het prima opties...

Processors vergelijken op kloksnelheid is bijna appels met peren vergelijken. De grootste snelheid van een processor komt toch uit de L2 cache. Een processor van 2.0 GHz met laten we zeggen 8 MB L2 is dus net zo snel (of sneller) als een 2.2 GHZ met 4 MB L2 cache.

Trouwens merk je er echt weinig van, het verschil tussen 2.0 en 2.4 GHz.
Om daar nou meer geld voor uit te geven.. Nee.. Ga dan juist kijken voor de videokaart, de processor trekt het toch allemaal wel.

NB: de hoeveelheden L2 cache die ik noemde zijn voor laptop processors overdreven. Verwacht daar 1 tot 2MB L2 cache, dat is normaal.
Met betrekking tot het cache gedeelte kan ik mij overwegend in bovenstaand verhaal vinden.
V.w.b. het vergelijken van processorsnelheden in samenhang met het appels en peren verhaal, kijk ik er toch wat anders tegenaan.
Voorbeeld?
een gamer wil een nieuwe pc. Eén van zijn games heeft als systeemeis o.a. een (dual core) processor snelheid van 1.8 Mhz. Op de doos staat als aanbevolen klokssnelheid 2.4 Mhz.
Ik denk dat deze gamer wel degelijk gaat merken of hij een 2.0 Mhz of een 2.4 Mhz processor in zijn machine stopt.
De nuance die ik derhalve aan zou willen brengen in het kloksnelheden verhaal is dat je de snelheden niet tussen verschillende types processors moet vergelijken, maar binnen de range van één en dezelfde architectuur is dat juist prima te doen.
Dus niet een Pentium 4 van 3.1 Mhz vergelijken met een Dual Core van 2.4 Mhz, dát gaat idd. niet werken.

Dat ben ik met Pasja eens (mits MHz door GHz wordt vervangen :p ).

Soms zit je in de ban van het inhoudelijke van een posting................ en dan, tja........... (Ik laat het zo maar staan, anders is jouw bericht overbodig geworden.............) ;)

kijk daar heb ik tenminste wat aan :D

Na dat advies van jouw heb ik puur gezocht op de grafische kaart... en ben op deze uitgekomen. wat zeg je ervan?

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=44167906
@siemenjan, er is méér tussen hemel en aarde...................

Laatst bewerkt:
Met betrekking tot het cache gedeelte kan ik mij overwegend in bovenstaand verhaal vinden.
V.w.b. het vergelijken van processorsnelheden in samenhang met het appels en peren verhaal, kijk ik er toch wat anders tegenaan.
Voorbeeld?
een gamer wil een nieuwe pc. Eén van zijn games heeft als systeemeis o.a. een (dual core) processor snelheid van 1.8 Mhz. Op de doos staat als aanbevolen klokssnelheid 2.4 Mhz.
Ik denk dat deze gamer wel degelijk gaat merken of hij een 2.0 Mhz of een 2.4 Mhz processor in zijn machine stopt.
De nuance die ik derhalve aan zou willen brengen in het kloksnelheden verhaal is dat je de snelheden niet tussen verschillende types processors moet vergelijken, maar binnen de range van één en dezelfde architectuur is dat juist prima te doen.
Dus niet een Pentium 4 van 3.1 Mhz vergelijken met een Dual Core van 2.4 Mhz, dát gaat idd. niet werken.

Pasja, dat ben ik ook eens met je. Binnen de Core 2 Duo Pxxxx serie kun je het uitstekend vergelijken, maar een Pxxxx met een Txxxx vergelijken is scheef.
En als TS echt dat soort spellen wilt spelen is zijn budget te klein denk ik. Die laptop van HP was al een goeie aanbieding, beter dan dat je vind je niet snel voor € 850,-
Wil TS én een goede processor, én een goede videokaart, zal dat budget toch al snel minimaal € 1000 - € 1100 worden...

nou mensen, iig bedankt voor alle reacties.. Na jullie reacties gelezen te hebben denk ik dat het idd wat aan de lage kant is (budget). Dus of het word een computer, of een hoger budget

bedankt voor de hulp, Siemen Jan

Die ziet er inderdaad goed uit.. Ook het merk, MSI, is goed.

vraag inmiddels opgelost, het word gewoon een computer.. kben zelf gefrusteerd omdat ik ook me best heb gedaan net als jullie, thanks jonges

Die MSI is wel een goeie laptop hoor!
Goeie processor (2,26 GHz) en een Nvidia 9600M GT 512MB kaartje!

niet goed genoeg om nog jaren mee te kunnen, en hij wil dat blijkbaar :S en ik kan hem ook niet overhalen... :S sorry

Tjah om jaren mee vooruit te kunnen moet je budget toch wel rond de € 2000,- liggen.
Maar dan kun je er nog steeds niet jaren probleemloos mee vooruit.

Mee oneens. Kijk naar mijn systeem. Daarvoor heb ik zónder monitor, zonder printer(s) en zonder scanner, in september 2007, 2950 euro voor betaald. Men lacht nu om mijn systeem. Kennelijk was bijna 3000 niet genoeg om mensen nú niet aan het lachen te krijgen...................

nou ksnap het nu al helemaal niet meer hoor :S

maar serieus als je kijkt naar http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.html dan kun je crysis op low nog lekker spelen, maar over een jaartje is een 9600 allang weer verouderd, daarom is een computer met een videokaart van 200 euro veel beter.. khoop dat jullie het ermee eens zijn :P

Pasja (of iemand anders) kan jij mij helpen met samenstellen? kheb al wat gemaakt maarja je weet hoe ik ben (A)

m.v.g. Siemen Jan

Laatst bewerkt:
Met ermee vooruit kunnen bedoel ik niet dat ie over 2 jaar de nieuwste games op high kan spelen, meer dat ze het met goed geluk nog een beetje doen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan