nieuwe game pc +- €1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfortbattle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
hallo

ik wil graag een nieuwe goeie game pc rond de 1000 euro (900-1100)

ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor games (maar niet echt nieuwe of die héél veel vragen) games zoals minecraft, sims 3 met uitbereidingen, farming simulator en command and conquer allemaal op ultra settings als dat kan graag

ik wil wel graag dat de pc stil is maar hoeft ook weer niet te stil

kwa in elkaar zetten kan mn vader dat wel

het besturingssysteem heb ik nog niet maar ik denk aan w7 home 64-bits

office heb ik thuis nog liggen

ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en ik wil graag een intel processor als t kan i5 3570k 3.4 ghz
en een videokaart ergens rond radeon 7850 kwaliteit
en het lieft zou ik daar ook nog een cooler master haf 922 kast bij hebben of zoiets
en als jullie toevallig nog een goed goedkoop beeldscherm vinden t lieft met HDMI ben ik helemaal blij (als jullie dit erbij vinden kunnen jullie een configuratie maken met het scherm bij de prijs erbij en ook een zonder(zelfde prijs ongeveer))

en hopelijk gaat hij wel 2-3-4 jaar mee

diegene die mij willen helpen alvast bedankt :D ik ben er erg blij mee

Laatst bewerkt:
@Laurensnerd: Zou je willen stoppen met het aanbieden van hulp via skype.
Hulp gaat via het forum.

ik heb al eens wat geprobeerd op alternate maar die is volgensmij nog best duur en een aantal dingen heb ik totaal geen verstand van of ze goed zijn
zoals voeding, koeler, fans, of ik Radeon 7850 of 7770 crossfire moet nemen, geheugen, moederbord

zou jij alsjeblieft een configuratie willen maken voor mij met spullen die ECHT goed zijn?
overclocken hoeft van mij niet :P

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Om een game-pc te willen,hoef je niet persé de duurste componenten te kiezen ..Het belangrijkste is de grafische kaart icm met processor/ram/moederbord ....

ozanishier ik vind het een mooie configuratie alleen omdat ik nog al kieskeurig ben heb ik het liever iets aangepast :/

1: ik heb liever cooler master haf 922 behuizing
2: de grafische kaart is wel erg duur t mag ook wel iets minder in de richting van R 7850/7870
3: ik heb graag een stille goeie koeler dan kost het maar iets meer en moet ik wat meer bezuinigen op de grafische kaart omdat het anders veel te heet wordt om te slapen in mijn kamer
4: een i5 processor met minimaal 3.3ghz zou fijn zijn (overclock is niet nodig)
5: ik heb het liefst een z77/z68 moederbord (ik zag een goedkope z77 van ASRock voor 152€)
6: ik weet niet of de voeding wel genoeg watt is en of hij stil/goed is maar ik heb hier bijna geen verstand van (ik heb graag iemand die me er echt van kan overtuigen dat hij goed is en hem zelf ook gebruikt)
7: met ssd's werken is best lekker en snel maar ze zijn erg duur en ik heb liever een 500gb hdd (een van de snelste) 500gb aangezien ik echt heel weinig op mijn computers zet dus dat is een bezuinigpuntje voor mij :P

sorry dat ik zo kieskeurig ben :(

Edit:
ik heb zelf wat samengesteld ziet dit er goed uit? (bij 4allshop.nl)

CoolerMaster HAF XM Midi-Tower 2x USB 2.0 2x USB 3.0 Zwart

Asrock Z77 Extreme6 1155 4x DDR3 4x SATA-300 4x SATA-600

Corsair Vengeance Low Profile Blue 16GB PC3-12800 (DDR3-1600) ( KIT OF 4)

Intel Core i5-3570 3 4Ghz 1155 Box

Western Digital Caviar Black WD5003AZEX 500GB 3.5" SATA-600

LG GH24NS90 24x Zwart

Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition s775 939 1155 1156 1366 AM2 AM2+ AM3 AM3+ FM1

Corsair Enthusiast TX750M 750W Modulair

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit SP1 Dutch

MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC 2GB GDDR5 PCI-e 3.x 16x

Totaal

€ 1138,55

Laatst bewerkt:
1. Als je een HAF behuizing neemt moet je niet verwachten dat je de stilste systeem zal hebben.
2. Aangezien een videokaart het belangrijkste is voor een gaming pc, verlies je ook prestatie als je daar op wilt bezuinigen.
3. De Cooler Master 690 II is een behuizing met een goede airflow en de Gelid Tranquillo is de opvolger van de Scythe Mugen 2 Rev. B, die jaren lang heeft gedomineerd.
4. Je zult helemaal niks merken van 0,1ghz maar je kan er wel 3 euro door besparen.
5. Als je toch niet wilt overklokken, waarom een moederbord met een chipset dat voor overklokken is bedoeld ?
6. OCZ is een A-Merk als het gaat om voedingen, de ModXStream series hebben veel goede recensies en reviews gehad. Verder volstaat 500W voor dat systeem, als je later een 2e kaart bij wilt doen kan je een andere voeding nemen.
7. Je kan ook een kleinere SSD kopen en daar alleen Windows 7 op zetten.

eerst wou ik ook voor de cm II gaan maar per mail werd mij verteld dat de kast te klein was dus nam ik de haf aangezien die breder hoger en dieper is

en over die videokaart ik heb niet zon hele goeie nodig heb bij mijn vriend op zijn computer gespeeld en hij kon skyrim op full spelen ook darkness 2 en nog meer van die veelvragende games
Videokaart: msi GTX 560 twin frozr hawk
de radeon 7850 is ietsjes beter dan deze kaart en een heel stuk zuiniger maar aangezien ik eigenlijk niet een die veelvragende games speel heb ik dat ook niet nodig

en voor 3 euro heb ik graag 0.1 ghz meer als dat t verschil is want 3 eur is bijna niks :P

over het moederbord is h77 het beste zonder overclock?

alvast bedankt

CM II is niet klein alle videokaarten passen erin het is een gewone ATX Midtower case...
hij is net zo groot als de Cooler Master HAF 922.
Ik heb zelf ook de HAF 922 en kan je vertellen dat hij totaal NIET stil is dus als je een beetje luidruchtige fans hebt dan ga je dat zeker horen
ik heb zelf alle fans op laag staan en extra stille fans gekocht maar je hoort ze nog steeds.

en wat betreft de videokaart.
waarom iets kopen dat verouderd is meer stroom eet en minder goed presteert als je voor het zelfde geld iets beters kan kopen?
dat je het niet nodig hebt qua prestatie oke... doe het dan voor je stroom rekening...

Laatst bewerkt:
firestorm wat zijn jouw specs dan? want r7850 van msi heeft een twin frozr en die is veel stiller dan eentje met een fan

je zij dit
en over die videokaart ik heb niet zon hele goeie nodig heb bij mijn vriend op zijn computer gespeeld en hij kon skyrim op full spelen ook darkness 2 en nog meer van die veelvragende games
Videokaart: msi GTX 560 twin frozr hawk
de radeon 7850 is ietsjes beter dan deze kaart en een heel stuk zuiniger maar aangezien ik eigenlijk niet een die veelvragende games speel heb ik dat ook niet nodig
dan ga ik er vanuit dat je eigenlijk voor de GTX560 TI wou gaan dat is dus geen goede keuze...
de HD7850 is de betere keuze hij kost evenveel en zelfs met 1 fan koelt hij beter omdat de kaart minder stroom trekt
want minder stroom betekent ook minder hitte! en ook minder geluid!

wil je de spec's weten van mijn systeem dan zul je even op mijn naam moeten klikken en dan mijn systeem bekijken.

sorry firestorm ik bedoelde de 7850 maar ik had hem vergeleken met die van een vriend van me (de gtx 560 hawk) ik wou de r7850 al nemen :P sorry de zin was een beetje vaag te begrijpen
dit heb ik tot nu toe samengesteld met hdmi en 1920x1080 resolutie

Cooler Master HAF 922 Big-Tower(Window) 2x USB 2.0 Zwart/Rood

Asrock P67 Extreme4 Gen3 1155 4x DDR3 4x SATA-300 4x SATA-600

Intel Core i5-2500K 3.3Ghz 1155 Box

Corsair Vengeance Low Profile Blue 16GB PC3-12800 (DDR3-1600) ( KIT OF 4)

Western Digital Caviar Black WD5003AZEX 500GB 3.5" SATA-600

LG GH24NS90 24x Zwart

Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition s775 939 1155 1156 1366 AM2 AM2+ AM3 AM3+ FM1

OCZ Silencer Mk III 600W Modulair

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit SP1 Dutch

MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC 2GB GDDR5 PCI-e 3.x 16x

LG E2442T-BN 24'' DVI VGA HDMI Zwart

€ 1219,05 maar aangezien mijn vader een bedrijf heeft €1024,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan