Nieuwe game-pc, budget +- 800 eu

Status
Niet open voor verdere reacties.

paranoia

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe game-pc met ongeveer een budget van rond de 800 euro.
Ik heb zelf weinig ervaring met pc's, dus om er zelf een samen te stellen lijkt me niet zo'n slim idee. Wat ik in iedergeval wil voor mijn pc is redelijke fps op games zoals Call of Duty 4 en dat alles een beetje vloeiend loopt. Iemand suggesties voor goede maar redelijk geprijsde game-pc's/samenstellingen?

Bvd!

Ik heb even wat samengesteld. De eerst is zonder besturings systeem de 2e met. (vista home premium,10 euro minder dan heb je Xp). Oja ik ben ook maar een mens de wacht eerst andere helpmij gebruikers af.

Bijlagen

Dank je swallov, alleen zie ik dat er bij beide samenstellingen staat dat die moederboard de snelheid van het geheugen niet ondersteunt. Ik weet niet of dit echt zo is of dat het een foutje van alternate is. Ik heb trouwens ook gehoord dat alternate wat duur is vergeleken met azerty en salland etc. En ik heb ook gehoord dat je bij Duitse leveranciers veel goedkoper uitkomt. Is dit waar?

Ik heb trouwens nog wat systemen opgezocht, reacties graag:

http://www.serhend.de/product_info.php/info/p1661_PC-System-PHENOM-X3-8650.html

En deze van komplett.nl:

NZXT ALPHA Black w/Window side panel,
Corsair Powersupply 550W Bulk, black,
MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB
POV GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200A,
MS COA Windows Vista Home Premium
Stootvrije PC doos
Creative SB X-FI Xtreme Gamer

Totaal: 762,63

Laatst bewerkt:
Die komplet is beter. Die andere heeft een processor die niet echt top is. Oja dat geheugen, ik heb het even op gezocht. (ik heb er 1066 ddr2 in gedaan toch) het werkt wel met het moederboard en wordt ook voledig ondersteunt. Klik!

Laatst bewerkt:
Oke, verder niemand suggesties? Ik ben er nog lang niet uit welke ik moet kopen. Ik moet er echt zeker van zijn dat het echt doet wat ik vraag; goed gamen met mooie fps. Ik begrijp dat ik het beste een pc kan kopen met Intel Core 2 Duo E8400, geforce 9600 of 9800 / ATI HD4850, 2 GB RAM (of is dit te weinig?) en voeding met +- 550 watt. Verder weet ik niet precies wat ik het beste kan kopen van de moederborden en al die andere dingen.

Die 8400 is een prima keus. Die is 45nm en draait op 3 ghz. Daarnaast kan je die als je het wil goed overklokken. Ik heb mensen gezien die hem LUCHGEKOELD naar 3.9 ghz haalden. Daarnaast zou ik voor de 4850 die is erg krachtig maar wil net nog ff een extra performance boost dan kan je ook voor de 4870 die is een stukkie sneller maar kost ook wat meer. Dan nog het 2gb geheugen. Als je Xp neemt is dit ruim voldoende maaar voor vista zou ik echt voor 4gb gaan.

Ik ga zeker niks overklokken, ik wil gewoon een kant en klare game-pc waar ik verder niks aan hoef te doen. Ik heb een nieuwe configuratie gemaakt op alternate, reacties graag:

Grafische kaart: Club 3D HD 4850 512MB GDDR3
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E8400 (2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale)
Voeding: Corsair CMPSU-650TX 650 watt
Behuizing: Cooler Master Elite 333
Moederbord: MSI P45D3 Platinum Intel® P45 (1.600 MHz, 2x PCIe x16 2.0, Sockel 775)
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 640 GB
Geheugen: Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit
DVD Drive: Samsung SH-D162D

Totaal: 848 euro

Heb ik iets weggelaten of teveel gedaan?

Laatst bewerkt:
Werkt dat geheugen met het moederboard? Das dd3 en wordt niet door alle modo's ondersteunt.

ps mobo = moederboard

Mischien nog een besturings systeem en een monitor erbij?

Monitor nee, besturingssysteem ja. Met Vista erbij komt er dan nog 89 euro bij.

Het goedkoopste DDR3-geheugen is al 150 euro.
DDR2 heb je al voor zo'n 70 euro.
Qua snelheid merk je niet veel van DDR3, dus lekker DDR2 nemen, met DDR2-moederbord.
Neem in elk geval DDR2-6400. Hoger is niet echt noodzakelijk, als je niet overclockt.

Voor de rest ziet het er goed uit.
Je kan een 4870-videokaart nog overwegen.

Net geconfigureerd bij azerty, op of aanmerkingen? Er moet nog een besturingssysteem bij, waarschijnlijk Vista 64-bit.

Bedankt marsmannetje, en welk besturingssysteem kan je me aanraden? Er staan er zo veel bij.. Het liefst een zo goedkoop mogelijk 64-bit Vista. En klopt verder alles wel? Hoef ik ook niks meer te doen aan internet aansluitingen ofzo? Ik heb gewoon wireless.

Laatst bewerkt:
Bedankt marsmannetje, en welk besturingssysteem kan je me aanraden? Er staan er zo veel bij.. Het liefst een zo goedkoop mogelijk 64-bit Vista. En klopt verder alles wel? Hoef ik ook niks meer te doen aan internet aansluitingen ofzo? Ik heb gewoon wireless.

1. Als je wireless wilt, dan moet je nog een wireless-aansluiting hebben. Ik weet niet hoe dat met je oude pc zit? Heb je daar een usb-stick, pci-kaart? Of heb je nu een laptop?
Er zijn moederborden die al een wireless-chip onbaord hebben

2. Voeding: je hebt gekozen voor een modulaire voeding. Is dat een bewuste keuze? Deze is namelijk een euro of 30 duurder dan normale voedingen. Het voordeel is dat je geen last hebt van allerlei loshangende kabels: je sluit alleen aan wat je nodig hebt.
Het heeft verder geen meer waar de tot deze:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=58762&GROEP_ID=52&p_tab=8&TAB=specificaties

En wil je modulair, dan is de volgende goed genoeg (700W heb je niet nodig):
http://azerty.nl/producten/product_detail/52/35578/cooler-master-real-power-m620-retail-620watt.html
Je zou aan 500W genoeg hebben. Dus met 620W heb je nog wat ruimte.

3.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=89327&GROEP_ID=498&p_tab=8&TAB=ervaring
Omschrijving klopt (Vista premium 64 bits nederlands OEM), ean-code klopt ook.
Alleen heel verwarrend hebben ze het verkeerde plaatje gebruikt: namelijk van een 'basic'-versie. Maar dat doet er dus niet toe.

1 ding: 64bits versie heeft weleens problemen met software, met name met oudere software. Hoe langer Vista 64-bits verkrijgbaar is hoe beter het wordt. Veel mensen zeggen inmiddels dat het weinig meer uitmaakt.
De 32bits heeft al nadeel dat je met 3,2gig kan gebruiken, van je 4 gig. Dat is dus direct het grote voordeel van de 64bits-versie.

1. Als je wireless wilt, dan moet je nog een wireless-aansluiting hebben. Ik weet niet hoe dat met je oude pc zit? Heb je daar een usb-stick, pci-kaart?
Ik heb nu zo'n snoertje dat in een USB-aansluiting gaat en daar zit dan zo'n stick in. Moet ik dan nog wat veranderen aan mijn configuratie?

2. Voeding: je hebt gekozen voor een modulaire voeding. Is dat een bewuste keuze?
Nee, niet echt. Ik weet niet wat dat inhoudt.

3. http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=89327&GROEP_ID=498&p_tab=8&TAB=ervaring
Omschrijving klopt (Vista premium 64 bits nederlands OEM), ean-code klopt ook.
Alleen heel verwarrend hebben ze het verkeerde plaatje gebruikt: namelijk van een 'basic'-versie. Maar dat doet er dus niet toe.
Thanks.

Die eerde configuratie was mijn eigen samenstelling, maar ik vertrouw toch eerder op deze die ik op een ander forum zag. (Is ook goedkoper)

4launchnltu2.jpg

Moet hier nog wat aan veranderd worden (Ook niet aan internetaansluiting, kan ik gewoon dat 'snoertje in de USB-aansluiting pluggen?)? Zo niet, dan wordt dit hem!

Ik heb nu zo'n snoertje dat in een USB-aansluiting gaat en daar zit dan zo'n stick in. Moet ik dan nog wat veranderen aan mijn configuratie?

Nee, niet echt. Ik weet niet wat dat inhoudt.

Thanks.

Die eerde configuratie was mijn eigen samenstelling, maar ik vertrouw toch eerder op deze die ik op een ander forum zag. (Is ook goedkoper)

4launchnltu2.jpg

Moet hier nog wat aan veranderd worden (Ook niet aan internetaansluiting, kan ik gewoon dat 'snoertje in de USB-aansluiting pluggen?)? Zo niet, dan wordt dit hem!
Dat laatste is inderdaad waar: je kan het zo inpluggen (als er tenminste drivers voor zijn in Vista (even controleren...). Je moet trouwens wel nog zelf Vista installeren. Want als een webshop dat moet doen, dan wordt het nog duurder.

Over deze configuratie tov van je eigen: Volgens mij zijn ze ongeveer net zo duur.
Jij kiest voor 2 dvd-branders: 20 euro extra
Jij koos het verkeerde moederbord: 30 euro
Jij koos een te dure voeding: 30 euro

Dat is 90 euro. Vista is 95 euro. Maar dan kom je dus op 817 euro. Maar dan heb je een beter moederbord en een iets sterkere voeding.

Heel erg bedankt, dus als ik het goed begrijp kan ik dat snoertje gewoon inpluggen, en als ik dan de software geïnstalleerd heb, heb ik connectie met het internet.

Edit: Is het moederbord van de laatste configuratie nou wel of niet goed? Past hij erbij?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan