Nieuwe game pc - Budget rond de 1500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reilly

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Beste helpmij'ers,

Ik zie dat mijn laatste post alweer 2 jaar geleden is! Leek voor mij toch wat korter.
Maar goed. Ik zou graag jullie hulp willen vragen bij het samenstellen van een nieuwe PC. Binnenkort komen er natuurlijk een hele boel erg goede games uit, die ik niet zal kunnen draaien op mijn laptop.

Budget - Rond de 1500 euro. Het mag duurder, maar mijn maximum is toch wel 1700 euro. Uiteraard hoeft het niet perse rond de 1500 euro, het mag altijd goedkoper als dit mogelijk is.

Doel - In principe alleen gamen en dagelijkse dingen als mailen, youtube etc. Gamen gaat het wel voornamelijk om. Denk hierbij aan games als The Witcher 2, Battlefield 3, Modern Warfare 3, Skyrim, etc.

Omgeving - Eigenlijk hoeft hij niet eens zo stil te zijn. Natuurlijk moet het ook niet storen, maar ik heb eigenlijk altijd wel muziek aan dus een beetje hoorbaar maakt niet uit.

Assemblage - Graag zou ik de winkel dit laten doen.

Besturingssysteem - Ik heb al een besturingssysteem; W7.

Opties / randapparatuur - Helaas heb ik geen enkele randapparatuur of hardware meer. Dus ik heb ook een muis, monitor, toetsenbord, voeding en behuizing nodig. Muziek boxen heb ik nog wel. Randapparatuur heb ik overigens niet meegerekend in het budget. Dus als het over de 1500/1700 euro uit komt door de randapparatuur geeft dat niet.

Ik denk dat dit het wel is. Als ik nog iets vergeten ben te melden, laat het me dan alsjeblieft weten. Ik heb geen haast met het kopen van het systeem, maar zou het toch wel binnen 2 weken in huis willen hebben.

Zelf heb ik ook al een beetje geprobeerd om iets samen te stellen, maar ik ben er helaas achter gekomen dat ik een leek ben op dit gebied.

Alvast bedankt, en hopelijk kan iemand me helpen!

Reilly.

Laatst bewerkt:
Helaas staat er, als ik op die link klik, ''Uw configuratie is leeg!''. Misschien heb je een verkeerde link gestuurd?

Toch bedankt voor de snelle hulp! Overigens heb ik ook een geluidskaart nodig :)

Hoi,

Misschien is dit wat voor je moet je alleen nog muis en toetsenbord bij bedenken voor de rest compleet.
Tegenwoordig is de geluidskaart op moederbord ook wel aardig

Laatst bewerkt:
Top! Mag ik vragen waarom 2x 1 jaar garantie? Telt dat op, dus als 2 jaar garantie? En als ik het zo bestel, met deze configuratie, assembleren ze hem dan ook daar al? Of is dat niet inbegrepen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Is foutje mijn zijde moet gewoon 1x zijn dus 1 jaar op hun inbouw ,maar dus niet op onderdelen dat is gewoon fabrieks garantie ja en ze assembleren hem daar.

Zo is de link goed.

Laatst bewerkt:
Ik zou i.p.v de Samsung Spinpoint voor de Western Digital Black 1TB

gameNL geef 1 goede reden waarom
de Samsung spinpoint F3 is kwa prestatie en kwaliteit een stuk beter en goedkoper dan de meeste western digital schijven
hij krijgt niet voor niks een waardering 9.0 op azerty :confused:

Laatst bewerkt:
Hoi, sorry voor de late reactie.

Ik ben erg onder de indruk van de samenstelling! Maar ik heb toch nog even rondgekeken, en vroeg me af of twee Radeon HD 6950's in crossfire (zo heet dat toch?) niet krachtiger zijn? Als ik dat zou doen kom ik natuurlijk wel wat duurder uit, maar nog steeds binnen mijn budget. En anders kan ik nog altijd eerst 1 Radeon HD 6950 erin doen, en dan later een tweede (dit is toch mogelijk met crossfire?).

Als dit onjuist is, vergeef me dan voor het leek zijn, haha. Wil gewoon is 1 keer goed investeren in een computer :)

Edit: Oh, nog een andere vraag die ik had. Ik hoorde op meerdere plekken dat een i5 beter is voor gamen dan een i7. Klopt dit?

Hoi, sorry voor de late reactie.

Ik ben erg onder de indruk van de samenstelling! Maar ik heb toch nog even rondgekeken, en vroeg me af of twee Radeon HD 6950's in crossfire (zo heet dat toch?) niet krachtiger zijn? Als ik dat zou doen kom ik natuurlijk wel wat duurder uit, maar nog steeds binnen mijn budget. En anders kan ik nog altijd eerst 1 Radeon HD 6950 erin doen, en dan later een tweede (dit is toch mogelijk met crossfire?).

Als dit onjuist is, vergeef me dan voor het leek zijn, haha. Wil gewoon is 1 keer goed investeren in een computer :)

Edit: Oh, nog een andere vraag die ik had. Ik hoorde op meerdere plekken dat een i5 beter is voor gamen dan een i7. Klopt dit?

het klopt dat een crossfire opstelling krachtiger is ja
maar dat ligt ook aan of de game wel goed schaalt met crossfire soms is dat niet zo en dan heb je niks aan die extra videokaart
in de toekomst zal dat wel standaard goed schalen

@JOPJOP12,

Gaat dat lukken die videokaart in een midi tower kast? als het al zal lukken zou ik het nog niet doen i.v.m. de luchtflow in de kast daar blijft volgens mij niets van over.

de Samsung spinpoint F3 is kwa prestatie en kwaliteit een stuk beter en goedkoper dan de meeste western digital schijven
hij krijgt niet voor niks een waardering 9.0 op azerty

Harddisk/SSD - Western Digital Caviar Black 1TB (SATA3)
De prestaties van de SATA-600 uitvoering van de Western Digital Caviar Black zijn zeer indrukwekkend en deze schijf stootte onlangs dan ook de Samsung SpinPoint F3 van de troon, waarmee een einde kwam aan meer dan een jaar alleenheerschappij van deze schijf.

Game PC - september 2011 : http://nl.hardware.info/pcadvies/749/game-pc-september-2011

@JOPJOP12,

Gaat dat lukken die videokaart in een midi tower kast? als het al zal lukken zou ik het nog niet doen i.v.m. de luchtflow in de kast daar blijft volgens mij niets van over.

Daar heb je een punt, dan moet je toch aan een grotere kast...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan