nieuwe game pc - enkele vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depillar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2014
Dag allen,

Ik ben toe aan een nieuwe, en ik heb via hier de meeste componenten gevonden tegen een schappelijke prijs.

Nu wordt het een beetje een bij elkaar geraapt zootje, maar dat krijg je als je voor een duppie op de eerste rang wilt zitten:p

Van die site:
case: AeroCool Strike-X ONE
voeding: Corsair RM750
mobo: ASRock 980DE3/U3S3
cpu: FX-4300
ram: GeIL pristine 8gb
alle aanverwante zaken als koeling, geluidskaart etc (ik moet nog even bij ze navragen of dat dan geen rommel is).

Zelf:
HD's en SSD, dvd-speler, extra fans en software

Tweedehands:
Met het oog op de lage prijzen van tweedehands AMD-kaarten (mee gemined) zit ik te denken aan een r9 270x of 280x en hopen dat de fans het een beetje houden.

Mijn vragen:
voeding: Er is ook een goedkopere CX750M beschikbaar op de site, maar die schijnt niet zo lang mee te gaan. Weet iemand daar wat van af? Hij is wel maar half zo duur en ik heb nog wel ruim 100watt speling zo.
cpu: of toch voor 12,- meer een 6300?
hele systeem: heeft een 280x met dit setje een duidelijke voorkeur boven een 270x? Bij de laatste kan ik namelijk ook wel af met 600watt (maar dan heb ik voor in de toekomst geen power meer voor uitbreiding).

De zaken gaan met de 750watt voeding en de 280x iets onder de 500,- kosten en met de 600watt en de 270x iets over de 400,-.

Elk inzicht wordt zeer gewaardeerd, en mijn dank is bij voorbaat groot!

Je kunt sowieso af met 500W, tenzij je extreem gaat overclocken, dus ik zie het punt niet. de 4100 gebruikt 75W, een 280x 250W. 325W exclusief de rest. 100W erbij en je maximale verbruik komt op 425W. Tenzij je gaat overclocken of twee videokaarten gaat gebruiken heb je eigenlijk nooit meer dan 550W nodig

Je hebt helemaal gelijk, dank! Ik had me een beetje blind gestaard op de info op de site:o

De build wordt nu:
voeding: Corsair CX600M
mobo: ASRock 980DE3/U3S3
cpu: FX-6300
ram: GeIL pristine 8gb
gpu: r9 280x
etc.

Dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan