Nieuwe game PC met HD 5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

Springstof

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Berichten
109
Hoi allemaal,

Ik ben van plan het volgende systeem aan te gaan schaffen:
28u3b5z.jpg

Ik vraag me af of ik de juiste onderdelen heb gekozen. Kan ik bijvoorbeeld beter een andere harde schijf, intern geheugen, processor of 'noem maar op' nemen. Zo heb ik bijvoorbeeld gekozen voor een vrij goedkope voeding van 550 W en met 2 jaar garantie, maar weet ik bijvoorbeeld niet of het verstandig is om bij deze set up op de voeding te bezuinigen.

Kortom: het is voor mij de eerste keer dat ik zelf een PC samenstel en ik vraag me dus af wat hier de bottleneck is of dat ik liever andere onderdelen kan kiezen. Het liefst met een totaalprijs van beneden de 750 euro.

Met vriendelijke groet,

Springtof/ Robert
 
Ik zou 2 tientjes meer uitgeven aan de voeding en voor een OCZ StealthXStream gaan, 600 watt. Bij Azerty 55 euro dacht ik.
 
En aan een AMD Quadcore processor heb je voor dat geld echt meer prestaties (AMD Phenom II 955)
 
En aan een AMD Quadcore processor heb je voor dat geld echt meer prestaties (AMD Phenom II 955)

I5 750 is beter als de phenom. Duurder maar wel beter.
Kwa gaming maakt het niet zo veel uit, maar bv met renderen/videobewerking is de i5 ongeveer 20% sneller.
Dus lekker de i5 houden :)
 
Ik zou 2 tientjes meer uitgeven aan de voeding en voor een OCZ StealthXStream gaan, 600 watt. Bij Azerty 55 euro dacht ik.
Ik heb er wat over opgezocht en dat lijkt mij ook een goed plan.

voor 10 euro meer een ram upgrade en low voltage is altijd makkelijk te overclocken
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-081106
Levert dat echt merkbaar prestatie verschil? 1333 of 1600 maakt in deze set up toch niet uit?
Ik ben trouwens niet van plan om te gaan overclocken.

En aan een AMD Quadcore processor heb je voor dat geld echt meer prestaties (AMD Phenom II 955)
Met een AMD Phenom II 955 kom ik op 650 als ik de rest niks verander. De i5 blijkt echter beter te presteren bij games (en daar koop ik de PC voornamelijk voor):
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=109
De vraag is dus of de combinatie van i5 + HD 5770 of de combinatie AMD Phenom II 955 + HD 5770 voor merkbare verschillen zorgen tijdens het gamen in voordeel van de i5. Als ze even goed presteren kan ik natuurlijk beter voor de 60 euro goedkopre AMD gaan. Wat denken jullie?

Dit zou het systeem met de AMD zijn:
ekospc.jpg
 
Laatst bewerkt:
volgens mij gaat dan nog steeds de bottleneck je CPU zijn.
Houd de i5 als het niet veel meer kost en de AMD als je wilt dat het minder is.

Ik heb hier de AMD Phenom II X4 955 en ATI HD4890 en de bottleneck licht echt niet bij mijn CPU.
 
volgens mij gaat dan nog steeds de bottleneck je CPU zijn.
Houd de i5 als het niet veel meer kost en de AMD als je wilt dat het minder is.

Ik heb hier de AMD Phenom II X4 955 en ATI HD4890 en de bottleneck licht echt niet bij mijn CPU.
Wat is dan bij jou de bottleneck? Je videokaart?
Is dat bij mijn set up van i5/5770 of AMD/5770 dan ook het geval en moet ik dan gaan voor de combi van AMD + 5850 (ongeveer 780 euro..)?
 
Laatst bewerkt:
??? bottleneck CPU ???

Enge woorden, De phenom en de i5 zijn nog voor geen enkele kaart "bottleneck".
Behalve als je de zwaarste sli / cros wilt draaien.

De 5770 is een leuk kaartje vergelijkbaar met de GTX275, leuk maar niet echt "zwaar".


Maar m'n voorkeur tussen de phenom en de i5, is bij mij de i5.
Moderner en zeer makkelijk te overklokken
 
??? bottleneck CPU ???

Enge woorden, De phenom en de i5 zijn nog voor geen enkele kaart "bottleneck".
Behalve als je de zwaarste sli / cros wilt draaien.

De 5770 is een leuk kaartje vergelijkbaar met de GTX275, leuk maar niet echt "zwaar".


Maar m'n voorkeur tussen de phenom en de i5, is bij mij de i5.
Moderner en zeer makkelijk te overklokken
Dus de combi AMD phenom/5850 gaat in games veel beter presteren dan i5/5770?
 
juist :thumb:

dus als je alleen wilt gamen, kun je inderdaad de 50 euro die je bespaard op de cpu, neerleggen voor een betere graka.

Edit:
Maar wil je in de toekomst, zwaardere programma's draien voor je cpu, denk hierbij aan videobewerken, renderen ect.
Dan is de i5 een betere optie.
 
Laatst bewerkt:
yep, zelf vind ik de AMD prettiger, zeker omdat de 955 een black edition is en dan hoef je alleen maar de multiplier omhoog te zetten en klaar ben je. Volgens mij moet je met de i5 de baseclock verhogen en dan gaat ook je ram mee met de overclock.
 
Maar wil je in de toekomst, zwaardere programma's draien voor je cpu, denk hierbij aan videobewerken, renderen ect.
Dan is de i5 een betere optie.
Dat staat in elk geval niet in de planning, maar als de planning plots verandert denk ik dat de AMD daar voor mij persoonlijk ook wel in zal voldoen. In de benchmarks ontlopen de twee elkaar in elk geval niet veel.

Edit:
Ik ga waarschijnlijk voor onderstaande samenstelling:
2yv6kb4.jpg

Verandering t.o.v. de samenstelling in mijn eerste post:
1 TB harddisk ipv 500 GB
5850 ipv 5770
AMD phenom II 955 ipv i5
Beter gekoelde behuizing
betere voeding

Als ik geen bezwaren krijg laat ik het hierbij.

Als iemand een samenstelling weet, die niet meer kost dan 820 euro, maar waarschijnlijk wel games soepeler kan laten draaien hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
mobo is al wat verouderd, bovendien begint USB 3.0 op te komen, zoek dus naar een usb 3 mobo
 
USB 3 heb je eigenlijk alleen maar "nodig" met externe HD's en grote memory sticks die dat ook ondersteunen.

Als de TS die niet heeft / wilt, heeft het weinig nut om eem 3.0 mobo aan te schaffen.
Kost weer een paar tientjes extra.

Mocht hij dit echter wel willen na de hand, kun je later altijd nog een USB3 kaartje kopen voor in je pc.
Momenteel is USB3 (in mijn ogen) nog niet aantrekkelijk.


En voor gamen heb je geen usb ndig :)
bv dan toetsenbord en muis, maar dat is gewoon oud en vertrouwd op usb1/2
 
Laatst bewerkt:
heb je wel een punt, toch als hij dat soort grote dingen wil aansluiten (bv een externe HDD)
Gaat dat wel lekker snel, maar dan is er nog een nadeel dat zijn kast dat waarschijnlijk niet heeft.
Als je usb 3.0 wil kan je beter dan een PCI kaart kopen, maar zoals mukkel zegt heb je dat niet nodig voor gamen.
 
Daar zitten geen assemblage kosten bij. Bij de overige in dit topic samengestelde systemen wel.
Ik kies trouwens voorlopig nog niet voor een mobo met USB 3. Als het echt mainstream is geworden kan ik mijn mobo altijd nog verkopen en een nieuwe kopen. Wellicht kost dat een enkele euro's meer, maar als het echt nodig blijkt doe ik die investering. Ik zie er nu de noodzaak nog niet van in.

Ik ben overigens toch niet overtuigd van AMD met 5850 en hou het bij i7 met 5770 voor 750 euro, omdat de i7 een betere investering is voor de toekomst en de 5770 games op settings naar mijn wens aankan (heb net een aantal youtube fragmenten met gameplay bekeken).

Het wordt dus het systeem in onderstaande link, die komt overeen met mijn eigen samenstellingen alleen heeft deze een i7 ipv i5 voor dezelfde prijs:
http://www.computergalaxy.nl/produc...d=302&osCsid=a8980d6b35e469580345ca0a87ffc613
(voor een meerprijs van 40 euro krijg je hier trouwens een mobo met usb 3).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan