Nieuwe Game PC Oriëntatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

diederick d

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo, Ik zat te denken aan een mogelijke nieuwe pc, natuurlijk mede voor het gamen :D
Nu ben ik alleen nog maar een beetje aan het oriënteren, dus niet meteen van plan binnen een week er 1 te gaan kopen. Ik was alleen nieuwsgierig in welke richting ik ongeveer moet gaan om weer bij tijds te komen kwa game pc's . Ik heb op een site een pc samengesteld, gewoon om eens te kijken op welke prijs ik uitkom en ik vroeg me dan ook af of dit een goede pc is voor het gamen.
Dit was mijn samenstelling :

Basisconfiguratie: Intel Socket-1155 (Sandy Bridge) basisconfiguratie
Processor: Intel Core i5 2500 3,3GHz (Quad Core)
Koeler: Spire Storm 532 processorkoeler
Moederbord: MSI H61MU-E35 M-ATX, HDMI, USB3 (max. 8GB DDR3)
Geheugen: Kingston 4GB 1333MHz DDR3 (10 jaar fabrieksgarantie)
Harddisk: Samsung 1000GB 7200rpm S-ATA2
Extra Harddisk: - geen optie door u geselecteerd -
Solid State Drive (SSD): - geen optie door u geselecteerd - ( Wat is dit? dit is
erg duur en is dit van belang ? )

DVD / Blu-Ray Speler: Samsung 16x Speed DVD-Speler S-ATA
DVD / Blu-Ray Brander: Samsung 22x Speed DVD-Brander Dual Layer S-ATA
Cardreader: Cardreader, met USB-aansluiting in frontpaneel
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 560 1024MB PCI-express (kies een 580watt voeding)
Netwerkkaart: Standaard onboard netwerkadapter
Extra aansluitingen: - geen optie door u geselecteerd -
Behuizing: HKC 4673GD M-ATX Mini-Tower Zwart, Glossy
Voeding: HKC 580watt ATX Voeding, 14cm Fan, 2x PCI-E, SLI-support
Toetsenbord / Muis: - geen optie door u geselecteerd -
Speakers: - geen optie door u geselecteerd -
Monitor: - geen optie door u geselecteerd -
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium NL + gratis installatie
Kantoorsoftware: - geen optie door u geselecteerd -
Beveiligingssoftware: - geen optie door u geselecteerd -

Eindbedrag: Rond de 830 euro.

Zegt u het maar!:thumb:

is op zich een prima pc, ik zou voor de zekerheid wel voor een 700W voeding gaan (ook met het oog op de toekomst).

daarnaast moet je je afvragen of je een m-atx formaat moederbord wilt en niet een normale atx, hier heb je wat meer sloten op zodat je nog ruimte hebt voor uitbreiding.

Een SSD is simpel gezegt een harde schijf die een heel stuk sneller is dan een normale harde schijf. dit is echt een aanrader aangezien de harddisk in het door jouw samengestelde systeem de bottleneck zal zijn, het is inderdaad wel wat aan de prijzige kant, dus wellicht wil je wachten tot SSD schijven nog wat goedkoper zijn.

Volgens mij is het systeem te duur. De gewone 560 grafische kaart is ook een prima kaart, maar niet zo duur als de TI. Indien hier de TI wordt bedoeld is het wat redelijker allemaal.

Het geselecteerde moederbord is niet een performance bord en houd je hele configuratie op. Indien je echt van plan bent om op termijn (3-4 maanden) te kopen, zou ik echt nog even wachten. In CPU land komen binnenkort de AMD bulldozer en de intel IVY bridge uit. In videoland wordt waarschijnlijk ook de nieuwe ati 7 serie gelanceerd.

Ik weet niet welke site je hebt gebruikt voor de config, maar het is echt te duur. Van de week deze: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...364212]=1&product[202785]=1&product[394041]=1 voor iemand op helpmij samengesteld en die is 830 met betere grafische kaart, beter moederbord, betere voeding en betere kast. Wel geen blueray, maar dat is slechts 35 euro meer

Laatst bewerkt:
@Example5:

Bedankt voor je tips kan ik echt wat mee, ik zal kijken of ik hier en daar nog wat dingen kan aanpassen zodat het niet te duur word voor me.:thumb:

@Wampier:

Klopt ik zie het. De site waar ik het heb samengesteld zal dan ook niet de plek zijn waar ik het uiteindelijk zou kopen. Zo zie je maar weer dat het echt verschilt kwa prijzen op het internet. Maar het zelf samenstellen van een PC is natuurlijk altijd nog goedkoper dan een kant en klare multi media PC kopen :D

edit : En idd ik ben niet meteen van plan een nieuwe pc te kopen maar ik ben me er wel op aan het oriënteren. Dan zal ik je tip opvolgen en nog maar even wachten:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt een SSD er simpelweg op neer dat dit een extra plek is om data op te slaan? Is dit een soort uitbreiding van jouw standaard Harddisk? Of is dit een soort extra RAM geheugen?

Laatst bewerkt:
het is inderdaad een extra plek om data op te slaan, echter is deze schijf vele malen sneller dan een gewone harde schijf, waardoor (als je je besturingssysteem op die schijf installeert) het opstarten van het besturingssysteem en programma's en het kopiëren van data veel sneller zal gaan. het is dus een extreem snelle plek om data op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan