Nieuwe game pc rond 900 euries

Status
Niet open voor verdere reacties.

Let0p

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2011
Hallo forum mensen,

Ik weet dat er elke dag duizend van deze vragen binnenkomen en ik heb er een paar doorzocht.
Maar tog kom ik er niet helemaal uit.
Ik ben van plan eigelijk mijn eerste Pc te kopen en ik weet niet goed wat nou goede componenten zijn en "overbodige" componenten.

Ik heb zelf ook al wat rondgevraagd maar iedereen zegt weer wat anders.
Dus hier mijn vraag: Kan iemand mij helpen om een game pc samen te stellen die de nieuwste games "makkelijk"aankan. zoals Black ops en al die nieuwe games die uitkomen.

Topic Titel - Bovenaan XD
----
Budget - Rond de 900 ergens als dat mogelijk is.
Doel - Voornamelijk games draaien, en voor internet enzo.
Hoe belangrijk is stilte? - Nou het moet niet lijken of een straaljager net over je huis vliegt:P
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Dit wil ik graag zelf doen. Dat gaat wel lukken.

Opties: Opties?? Uhm hij moet nieuwe games goed aankunnen. En het systeem moet goed uitbrijdbaar zijn voor later misschien.
Besturingssysteem - Ik ga er windows 7 opzetten 32bits als ik het goed heb. omdat niet alle games op 64bits werken heb ik gehoord.
Andere software? - Verder geen overige software.

Randapparatuur
Ik heb wel een beeldscherm en ik ga als ik thuis ben de maten hier neer zetten want ik zit nu op stage. (ICT Opleiding:o )
En muis/tb etc ga ik zelf voor zorgen als ik de pc heb.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Ik heb gehoord dat het misschien een bijna standaard pc kan zijn maar de video kaart moet heel goed zijn. Verder zou ik het eigelijk niet weten. Alvast bedankt.

gewoon 64-bits nemen! werken alle games JUIST goed op. kan zijn dat je wat probleempjes hebt met installeeren maar dat is meestal een kwestie van patchen. alle games die nu uitkomen draaien prima op 64-bits!
als je een pc wilt die langer meegaat en ook over een aantal jaar goed te upgraden is moet je iets meer uitgeven aan een moederboard dan normaal. zodat er ook nieuwere processoren/kaarten enzo op kunnen worden aangesloten.
verder heb ik te weinig verstand van computers om een pc voor je samen te stellen. ik weet zeker dat er genoeg anderen hier zijn die dat wel voor je kunnen!
succes! ;)

alle games werken op 64bit
de games van nu vragen 4GB geheugen en 32BITS os kunnen max 3.2GB geheugen aanspreken
dus zeker een aanrader om voor 64BIT tegaan!

Bedankt voor de snelle reakties.
Maar op een 64bits werken daar ook "oudere games"op? zoals uhm counter strike ofzo.

ja die werken hier ook gewoon op

klikerdeklik dit is wel zonder windows

nieuwe Sandy bridge Core I5 2500 cpu erg goed voor het spelen van games
Scythe mugen 2 cpu koeler erg stil!
Samsung spinpoint F3 1TB Harde schijf
GTX570 videokaart zal alles op max spelen
4GB DDR3 kingston hyperx ram
coolermaster elite 430 black kast
600watt OCZ stealthXstream voeding

4launch doet de hardware assemblage hierbij krijg je 2 jaar garantie

EDIT: als hier tog windows bij moet dan moet je voor een iets goedkopere videokaart gaan

Laatst bewerkt:
Wow firest0rm jij zit overal bovenop :P ik zie jou in (bijna) alle posts.
Maar ik heb een vraagje over de processor..... Ik hoor van de ene kant je moet voor een i7 gaan en hier zie ik op het forum overal dat i5 word aangeraden. kan je mij dit uitleggen?
En ik heb de assemblage weggehaald want ik denk dat dit zelf gaat lukken (hoop ik tenminste) hier op me stage moet ik ook pcs uit en in elkaar zetten en vind dat zelf ook leuk om te doen. en er gaat dan weer wat van de prijs af :)

?!?!??!?!?!!??!?!??!?!? worden er nog 32 bits pc's verkocht! en gewoon 64 bits windows opzetten...
tip: inderdaad zelf in elkaar zetten bespaart heel veel geld! En daarvoor kun je betere onderdelen kopen!

natuurlijk zou bijv. een directX 11 video kaart erg mooi zijn.

Ik heb gehoord dat een Intel I5 soms sneller is als een I7 (beide hoogste in serie), omdat die TE goed zou zijn en overbodige snelheid zou hebben. Het voordeel van een I7 is dat die over 5 jaar ook nog heel redelijk zal zijn!

Hmm ok.

Ik denk dat ik de videokaart wel verander want volgens mij als ik daar een iets goedkopere maar wel ongeveer een goede voor neem kan ik miss ook nog een cd/dvd drive erbui doen -_- ander kan ik niet eens een disk afspele/instaleren laat staan windows instaleren :P

Die GTX 570 is de 2 na beste kaart, en een DVD drive heb je al voor 15 euro (dus blijft evengoed in je budget), het is verstandig die videokaart er in te laten. De videokaart is het belangrijkste onderdeel voor de gamer.

Zo word hij dus:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/35765

Laatst bewerkt:
?!?!??!?!?!!??!?!??!?!? worden er nog 32 bits pc's verkocht! en gewoon 64 bits windows opzetten...
tip: inderdaad zelf in elkaar zetten bespaart heel veel geld! En daarvoor kun je betere onderdelen kopen!

natuurlijk zou bijv. een directX 11 video kaart erg mooi zijn.

Ik heb gehoord dat een Intel I5 soms sneller is als een I7 (beide hoogste in serie), omdat die TE goed zou zijn en overbodige snelheid zou hebben. Het voordeel van een I7 is dat die over 5 jaar ook nog heel redelijk zal zijn!

de sandybridge I5 zal ook na 5 jaar nog wel aardig zijn, maar wat zullen ze dan weer op de markt hebben?
en in fire's systeem zit al een mooie kaart met gddr5 en dx11

Het is best lastig als je van de ene kant hoort dit is goed en de andere kant dat is goed... :P

Die GTX 570 is de 2 na beste kaart, en een DVD drive heb je al voor 15 euro (dus blijft evengoed in je budget), het is verstandig die videokaart er in te laten. De videokaart is het belangrijkste onderdeel voor de gamer.

Zo word hij dus:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/35765

Ik zat even voor die GTX 570 te kijken bij benchmark en daar was een test en het lag aan de beeldscherm resolutie hoe goed de kaart was. dus dat ga ik als ik thuis ben eerst even kijken welke resolutie mijn beeld is.

lolz lord4163 heeft gelijk!
maar nog ff een tip: doe er nog wat 2gb kaartjes RAM bij! (dat je er 3 of 4 x 3gb in hebt)!!!

zitten 4 slots op mainboard.... Iemand die zeker weet of dat kan!??!?!??!??!??!?!?!? graag ff posten!

Meer als 4 GB is in principe volgens mij onnodig. De games gebruiken nu maximaal 2GB (Black Ops). Later kun je er nog wel 2 reepjes inzetten, als de games nog meer gebruik gaan maken van het geheugen. (doe dat dan ook in de toekomst, de DDR4 reepjes komen al snel dus ik denk dat het DDR3 nog wel meer gaat dalen) ;)

@RMS123
De Sandy Bridges maken gebruik van Dual/Quad channel geheugen.

Laatst bewerkt:
Dus zoals hij nu is is hij eigelijk goed? als ik het goed begrijp. Met deze samenstel kan ik gwn op high alles spele?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan