Nieuwe game pc tussen 800 en 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshy

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
hoi allemaal,

Zou iemand mij willen helpen met het samen stellen van een goeie pc van tussen de 800 en 1000 euro? Ik heb al een paar keer eerder een pc samengestelt maar met de jaren is mijn verstand van verschillende componenten een beetje verwatert.

Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen, programmeren, tekenen, en dagelijkse dingetjes zoals internet, email, en msn. Ook heb ik een aantal onderdelen waarvan ik denk dat ik die nog kan gebruiken.

Kast: Antec Six Hundred Gamer Case, No PSU
Voeding: chieftec APS-1000C van de A135 series
geluidskaart: Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro, PCIe

Voor de rest wil ik alles vernieuwen. Weet iemand of dat zo kan en welke onderdelen ik dan het beste kan gebruiken voor dit budget? Ik heb geen beeldscherm , keyboard, of muis nodig...

Hoi,

Dus gaat alleen om moederbord geheugen videokaart en processor?
Zal alvast een voorzet geven

Jah, in principe is dit zo ongeveer wat ik zocht. Alleen moet ik ook een nieuwe dvd speler/brander (blue-ray misschien) hebben.
En als ik wat verder kijk is het misschien ook wel handig als het systeem later verder uitgebreid kan worden (zal zo geen probleem zijn denk ik). Met een extra video kaart ofzo.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kan toch je voeding trekt makkelijk tweemaal 6970 en je bord kan crossfire aan, en een dvd of blue-ray speler kan je altijd zelf nog toevoegen keus genoeg en daar zal niet echt veel kwaliteits verschil zitten.

Ps eventueel deze blu-ray/dvd-brander

Laatst bewerkt:
hey srry vor de late reactie, k moest werken gister avond. Ik hoop alleen dat mun kast groot genoeg is voor 2 videokaarten voor het geval ik een keer ga uitbreiden. En misschien is het verstandig om hem door iemand in elkaar te laten zetten...

Hoi,

Ja maar een nieuwe kast kan je eventueel ook met de tweede videokaart kunnen kopen als je het niet teveel gedaan hebt een pc bouwen dan is het misschien verstandig om hem iemand te laten bouwen .

hmm... k had gehoopt dat er nog een paar andere mensen zouden reageren... Naja in ieder geval bedankt voor de hulp. Ik kijk nog ff rond en dan kijken waar ik het mun pc kan laten opbouwen. En dan nog een vraag, is azerty een vertrouwde webwinkel? Ik heb altijd mijn spullen gekocht bij informatique maar ik heb gezien dat de meeste producten bij azerty goedkoper zijn. Alleen zijn sommige producten niet leverbaar, wat mij dan wel weer een nadeel lijkt...

Laatst bewerkt:
hehe, bedankt voor de reactie. Maar nou weet ik nie meer wat ik moet doen xD die 2e heeft 6 cores en waarom is ie zoveel goedkoper?

omdat de pc van mark een stuk zwakker is dan de pc van Modag
veel cores betekent niet persee dat hij beter presteerd

verder is de videokaart in Modag zijn samenstelling VEEL krachtiger

Jah die conclusie had ik ook al gemaakt. Is azerty een beetje betrouwbaar, want ik had op internet gekeken en daar staat dat mensen vaak vrij lang moeten wachten op hun bestelling en dat deze soms niet compleet is. Kan iemand dit bevestigen?

azerty is zeer betrouwbaar ik heb er meerdere malen besteld soms duurt het wat langer ja 1 dag ofzo maar vind dat geen probleem

Ik heb net ff op de tweakers site naar reviews van azerty zitten kijken en er zijn er toch een aantal die negatieve ervaringen hebben met de site. Het product komt altijd wel aan enzo maar soms veranderd de wachttijd van 3 dagen naar 3 weken zonder dat dit aangegeven word. Maat van mij bestelt z'n spul er ook wel eens en dat gaat dan meestal wel goed. Dus ik denk dat ik het gewoon probeer, ze zijn tog altijd wel redelijk.

mwah van de 200 reviews zijn er maar een stuk of 10 die slecht zijn dat vind ik niet slecht
die winkel is gewoon goed als een product te laat aan komt ligt dat vaker aan de fabrikant of aan het post kantoor

nog 1 klein vraagje, past die mugen wel op het moederbord en in de kast en hoe moet ik deze monteren?

Welke ssd kopen?

Hallo,

ik ben een nieuwe computer in elkaar aan het zetten en ik ben op zoek naar een goede ssd. nou had ik er zelf 3 opgezocht. Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan nemen. Nieuwe suggesties zijn ook welkom.

Kingston HyperX 120GB 2.5" SATA3
Crucial M4 128GB 2.5" SATA3
OCZ Agility 3 120GB 2.5" SATA3

Met vriendelijke groet,

Toshy

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens de review van tweakers.net is de crucial m4 de beste koop in die prijsklasse.

Ook in de eerdere gelinkte reviews wordt de drive vaak gekozen. De agility is ongeveer dezelfde prijs, als je rekening houd met de 8gig verschil in opslag. Ik zie ook veel meldingen van mensen die veel problemen hebben met de controller van de agility. Kan ook een hype zijn natuurlijk, maar als 10-tallen mensen het bevestigen op een betrouwbare site wordt ik daar toch wel voorzichtig van.

Beide topics samengevoegd.Vragen omtrent je nieuwe systeem en alle daarbij behorende onderdelen gaat prima samen in 1 topic;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan