Nieuwe game pc voor 900 euro!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barrell

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo,
Kan iemand mij helpen om een goede game pc van rond de 900 euro te assembleren op azerty of 4launch?

Budget 750-950
Doel: Gamepc
Omgeving: Mag lawaai maken, zolang die maar goed werkt.
Assemblage: Kant en klaar :)
Besturingssyteem:Windows 7
Opties: intel i5 of een intel i7. En dan een videokaart van minstens Radeon 6950 of een GTX 570! Verder heb ik geen idee wat er nog meer in hoort te zitten.

Thanks!

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar http://nl.hardware.info Daar vind je goede informatie over de hardware dat je wilt kopen en de goedkoopste prijzen. Veel plezier met de aanschaf Barrell, gaat je vast lukken :D

Kijk eens naar http://nl.hardware.info Daar vind je goede informatie over de hardware dat je wilt kopen en de goedkoopste prijzen. Veel plezier met de aanschaf Barrell, gaat je vast lukken :D

hoewel dit wel goed bedoeld is vind ik het niet echt handig ik bedoel hij komt hier om hulp te vragen aan ons en dan stuur je hem door naar een ander site....
en vaak is die site chinees voor een pc leek (als in te moeilijk voor een leek om te begrijpen)

en het beantwoord zijn vraag niet...

marjah back on topic
hier een mooi systeempje
klikerdeklik

hoewel dit wel goed bedoeld is vind ik het niet echt handig ik bedoel hij komt hier om hulp te vragen aan ons en dan stuur je hem door naar een ander site....
en vaak is die site chinees voor een pc leek (als in te moeilijk voor een leek om te begrijpen)

en het beantwoord zijn vraag niet...

marjah back on topic
hier een mooi systeempje
klikerdeklik

Thanks! Dus ik kan dit zo bestellen en dan windows installeren en dan werkt het?

Ik zou zelf eerder naar zoiets neigen (wat aanpassingen!):

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/26222

- iets luxer moederbord (beter uit de testen volgens mij en meer aansluitingen) en prima als je geen onboard videokaart gebruikt, tevens betere overclockmogelijkheden (toekomst?)
- vandaar ook de i5-2500K gepakt ipv de i5-2500.. eventuele overclock.
- standaard koeler laten staan omdat die ook al wel 4.4Ghz haalt en "Mag lawaai maken"
- gtx570 omdat nvidia wat betreft driver ondersteuning beter is.. is belangrijk bij games! Qua prestaties komen ze zo goed als overeen (vergelijking met 6970).
- de WD black schijf ipv de Samsung f3 omdat de WD 't wint van de Samsung + 3 jaar langer garantie.
- Corsair 1600mhz xms3 ipv de standaard kingston 1333mhz module.. sneller en betere warmtegeleiding (OC?)

Laatst bewerkt:
Wat betreft die koeler; dat is geen besparing, maar gewoon uitermate dom.
De standaardkoeler is goed genoeg voor 3,3 GHz, niet voor een overclock van 30%. Waarom zou je in vredesnaam gaan besparen op een koeler van 3 of 4 tientjes als je toch al 950 euro uitgeeft voor een game pc?

Ik weet het, ik weet het, Intel is verplicht een koeler mee te leveren die over de mogelijkheden beschikt om een K model processor volledig te kunnen gebruiken waar ie voor bedoeld is. Dat het ding net zoveel geluid produceert als een opstijgende 747-400 en net koel genoeg blijft, is echter niet hun probleem. Niet gaan bezuinigen en gewoon een koeler nemen zoals firestorm voor had gesteld. Het gaat om 25 euro... En daarnaast heeft je kast ook maar 1 ventilator in de behuizing, dus om te zeggen dat er ook maar enige airflow ontstaat waardoor de standaardkoeler het wel zou moeten redden: nee.

Laatst bewerkt:
Dus die voeding of koeler is niet helemaal voldoende van de hierboven staande samenstelling die firestorm heeft gemaakt?

En kan iemand nog een systeem samenstellen voor rond de 750 euro, voor een kennis van mij. Zelfde doel en eisen als van mij!

@ronald89
Hier zie je dat er toch nog wel enige overclock mogelijk is met de standaard koeler. Bovendien heeft TS niet aangegeven te willen OC'en en hij mocht 'lawaai' maken, vandaar die keus. Ben zeker voorstander van een betere koeler, maar hier kom je wel al een eind mee.
Wat betreft die kast, die heb ik gewoon overgenomen van firestorm z'n samenstelling.

@ Barrell: ik raad altijd een losse koeler aan. Zelfs eentje van 25 euro is al veel beter dan de standaard dingen.
Je opmerking betreffende de voeding snap ik even niet...?

@ Laurens1: natuurlijk red de standaardkoeler het wel, ik zeg ook niet dat het niet gaat, het is alleen aan te raden.
Je mist alleen wel een stukje inzicht qua testopstelling: hier is het een moederbord met processor en koeler op een houten plank, in de pc van Barrell zit er ook nog een videokaart, voeding, werkgeheugen en een harde schijf bij die z'n warmte kwijt moet. Veel minder koeling dus.
En in het gelinkte artikel wordt er ook niet over temperaturen gepraat, maar ik durf te wedden dat je er een eitje mee zou kunnen bakken.

@ Barrell: ik raad altijd een losse koeler aan. Zelfs eentje van 25 euro is al veel beter dan de standaard dingen.
Je opmerking betreffende de voeding snap ik even niet...?

@ Laurens1: natuurlijk red de standaardkoeler het wel, ik zeg ook niet dat het niet gaat, het is alleen aan te raden.
Je mist alleen wel een stukje inzicht qua testopstelling: hier is het een moederbord met processor en koeler op een houten plank, in de pc van Barrell zit er ook nog een videokaart, voeding, werkgeheugen en een harde schijf bij die z'n warmte kwijt moet. Veel minder koeling dus.
En in het gelinkte artikel wordt er ook niet over temperaturen gepraat, maar ik durf te wedden dat je er een eitje mee zou kunnen bakken.

Ja ik wist niet of het ging om een voeding of koeler. Dus vandaar mijn opmerkingen. Ik heb nogal 0,0 verstand van dit soort zaken :).

Dus welke opstelling is nu goed te doen, die van firestorm of laurens? Of alletwee?

Ik hoef indd ook niet te overklokken, geen idee wat dat inhoud. Ik wil het lekker simpel houden :), maar ik wil uiteraard geen eitje kunnen bakken op mijn pc omdat ie overhit word hehe.

Alle twee zijn goed, alleen die van laurens is om te overklokken wat voor jou niet van toepassing is, daarom kan je beter voor die van firest0rm gaan.

Ik zou ook voor die van firestorm gaan, gewoon een goed uitgebalanceerde pc die het de komende jaren nog erg goed gaat redden.

Voor wat betreft de pc voor een vriend van je, daar kun je het beste een nieuw topic voor openen om te zorgen dat er geen 2 dingen door elkaar gaan lopen.
Vermeld in de startpost wel even dat het een nieuwe vraag betreft en niet verder gaat op dit topic, zodat de admins hem niet per ongeluk sluiten.

@ronald89 dit was de eerste link die ik tegenkwam man, rustig aan zeg. 'T is wel op meer pagina's te lezen.
~OC 3.9GHz
Load = 60C
Idle = 40C
I have a 2500K, with stock cooler.
On the standard clock my normal temps are ~35-43 C on idle and about 72-74 C at full load. Idle temps will vary a lot with the ambient temperature.
I have mine overclocked to 4.0 ghz (1.2v) and my normal idle temps are the same, and it will hit 80C at full load after an hour.
edit: these temps are as measured by Real Temp, with prime95 used to run at full load
bron en zo zijn er nog veel meer sites die deze resultaten geven.

Dit topic lijkt me geen geschikte plek om hier een discussie over te voeren, dus laten we het maar hierbij houden en ons erin berusten dat we het allebei goed hebben, okay?

En ik val je niet persoonlijk aan, niet de bedoeling dat het zo overkomt. We hebben gewoon een meningsverschil ;)

Thanks voor de replies. Ik ga dan voor die vam firestorm, ziet er erg gelikt uit!
Ik zal een nieuw topic openen voor die andere pc.

hoi,

Ik zit toch nog te twijfelen met de systemen. Ik wil toch eigenlijk een GTX 570 omdat nvidia beter is vind ik toch.

Dus nog 1 gunst.
Kan iemand nog 1 systeem samenstellen, het liefst op 4launch. Dan met de GTX 570 en i5. Ik hoef geen overklocking te doen oid. Ik heb zelf geprobeerd samen te stellen maar heb het idee dat ik altijd wat mis. En volgens mij was die link van laurens met de gtx 570 met overklok functies en was de koeler niet goed ofzo?

Dus als iemand nog tijd heeft haha, zou ik heel blij mee zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan