Nieuwe game pc voor 900 euro!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ronald89:
Ik draai zelf een stock koeler op een i7 2600 K. Systeem maakt totaal geen lawaai, zelfs niet onder stress. Ik heb vroeger een big tower koeler gehad van 0,5 kilo die beter koelde maar zie de noodzaak daar echt niet meer van in. Ik wil niet zeggen dat je totaal ongelijk hebt, maar het is wel een beetje overdreven. De stock koeler doet zijn werk prima.

@Barrel:
Wat voor jou misschien een optie is, is eerst een solide basissysteem neer te zetten. Koop er een fatsoenlijke normale videokaart bij. Later kun je in SLI of crossfire een tweede kaart erbij halen die de prestaties van je pc flink verhoogd. Lijkt je dat wat of ga je liever voor gelijk voor de snellere videokaart? Ik ben van mening dat je met een solide basis uiteindelijk meer plezier van je systeem zult beleven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu liever een solide basis systeem inderdaad. Maar dan zou het wel leuk zijn als ik de optie heb om er een extra kaart bij te voegen. Dus dan heb ik liever een GTX 570 op dit moment ipv 6970 denk ik. Dus als iemand nog een nieuw leuk solide systeem kan maken met de GTX 570 zonder overklok functies zou dat top zijn!! En dan de optie dat ik er later nog een videokaart bij kan doen!

Laatst bewerkt door een moderator:
@Ronald89:
Ik draai zelf een stock koeler op een i7 2600 K. Systeem maakt totaal geen lawaai, zelfs niet onder stress. Ik heb vroeger een big tower koeler gehad van 0,5 kilo die beter koelde maar zie de noodzaak daar echt niet meer van in. Ik wil niet zeggen dat je totaal ongelijk hebt, maar het is wel een beetje overdreven. De stock koeler doet zijn werk prima.

@Barrel:
Wat voor jou misschien een optie is, is eerst een solide basissysteem neer te zetten. Koop er een fatsoenlijke normale videokaart bij. Later kun je in SLI of crossfire een tweede kaart erbij halen die de prestaties van je pc flink verhoogd. Lijkt je dat wat of ga je liever voor gelijk voor de snellere videokaart? Ik ben van mening dat je met een solide basis uiteindelijk meer plezier van je systeem zult beleven.

De stock koeler van intel is niet echt top
als ik met mijn I5 2500 de stock koeler gebruik haal ik zo de 70C terwijl ik aan het gamen ben
de cpu kan dat wel aan ja maar fijn is het niet en als je een aftermarket koeler neemt velrengt het ook je levens duur

Sandy bridge word over het algemeen gewoon erg warm met de stock koeler

overbodige luxe is het zeker niet

Laatst bewerkt:
@Barrell

Wat ik bedoel is, het geld wat je nu uitspaard (+- 140 €) door een goedkopere videokaart te nemen, kun je in je systeem pompen voor een solide basis. Gevolg, je hebt een goed systeem met een iets mindere videokaart. Later kun je dan een 2de videokaart bijplaatsen zodat je systeem een performanceboost krijgt. Omdat je basis goed is, heb je hier maximaal gemak van.

Kijk b.v. eens naar deze review.

http://nl.hardware.info/reviews/1915/15/amd-radeon-hd-6850-en-6870-crossfire-review-conclusie
(is van december 2010, dus de prijzen zullen niet helemaal meer kloppen).
Het gaat hier idd om Radeon kaarten, maar je kunt natuurlijk ook vergelijkbare Nvidia kaarten in SLI zetten. Het principe blijft dan hetzelfde.
Voordeel: je hebt de mogelijkheid voor weinig geld je systeem te upgraden.

@firest0rm

Ik zal mijn temperaturen eens meten tijdens een potje LoL of starcraft 2. Die temps van jou zijn best aan de hoge kant. Ik dacht, omdat mijn fan weinig lawaai maakte, dat het wel mee zou vallen, maar meten is weten. Beter voorkomen dan genezen natuurlijk.

LoL is niet echt een zwaar programma en starcraft 2 ook niet

je moet 3DMark eens gebruiken dat is een benchmarking tool dan zul je echt zien hoe heet deze word..

wat betreft dat solid basis verhaal is geen slim idee ten eerste scalen games niet altijd goed met crossfire/sli
en dan heb je nog het feit dat 24NM gpu's op de markt zullen komen die VEEL sterker zijn
en je electriciteits kosten zullen ook in de lucht schieten want 2 kaarten zullen veel meer stroom consumeren dan 1 kaart

Laatst bewerkt:
@firest0rm

Ik speel the witcher 2 ook nog, is dat beter? Zal m s een keer benchen.

Let op dat men niet teveel naar de nevenzaken trekt.Topic is van Barrel voor aankoop nieuw systeem.Ik weet dat prestaties belangrijk zijn maar gooi het niet teveel op persoonlijke vlak.

Mijn excuses. Ik heb een leuk systeem voor je samengesteld barrell. Ik heb dit al een tijdje niet gedaan, het is exclusief monitor (niet om gevraagd) assemblage (had je niet nodig) windows (had je nog liggen als ik t goed gelezen heb). Ik kan alleen geen plaatje voor je uploaden, dus zet ik het even op de oude manier neer.

255,08 I7 2600K (mag ook 2600 zonder oc voor 20 € minder natuurlijk)
142,76 Asus P8z68 -v (z68 chipset combineert het beste tussen de P en de H
http://tweakers.net/nieuws/74391/intel-introduceert-z68-chipset.html)
39,27 Cpu koeler scythe mugen 3 voor socket 1155
17,96 Samsung dvd brander SH-222AB
31,54 Fractal design core 1000
45,03 Samsung spinpoint F3 1TB 7200 RPM
60,64 (artikel 361602 azerty) Corsair vengeance 8 GB geheugen (evnetueel kan 4 natuurlijk ook).
108,83 Corsair HX650 watt voeding. (modulair, omdat je daar blij van word).

Totaal 701.11

Geeft je ongeveer 200 € speling voor een videokaart + keyboard + muis. Ik ben geen expert in Nvidia kaarten dus kan je daar geen zinnig advies over geven, maar iemand anders vast wel. Succes!

Edit: Ik haal 2 topics door elkaar zie ik, jij had wel assemblage en windows nodig. Zal thuis zo ff een nieuw opzetje maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan