Nieuwe game PC - voor weinig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Eindelijk is het écht tijd voor een nieuwe game pc. Hieronder mijn mogelijkheden en vragen:

Budget: 500 euro (mag wel tot 750, maar liever niet)
Doel: Gamen + foto's
inclusief: assemblage, besturingssysteem
exclusief: beeldscherm/muis e.d. (heb al mooi 24" LED scherm ;) )

Ik speel graag first person 3d shooters, zoals Call of duty e.d.
Ik hoef geen giga geluidskaart, gewoon on board is voldoende.
Beeldkaart is dus wel belangrijk, net zo goed als geheugen en snelheid. Ervaring leert, dat ook voldoende voeding belangrijk is.
Omdat mijn oude pc als mediacenter gebruikt gaat worden en ik géén blue rayspeler heb, is ook op dat gebied geen grote investering nodig (naar mijn idee).

Kunnen jullie aan de hand van deze gegevens mij helpen aan een nieuw systeem?
Ik wil er wel weer even mee vooruit kunnen, óf in de nabije toekomst er nog weer verbetering in aan kunnen brengen.. De reden waarom ik zo'n laag budget aangeef, is meer dat ik de tijdelijkheid van nieuwe systemen zo jammer vind: Je geeft een hoop geld uit en na twee jaar kom je tot de conclusie dat je tóch weer te weinig hebt... vandaar mijn strakke budget: ik koop dan liever over een paar jaar weer nieuw ;) - Tenzij je het dus nog kunt aanpassen de komende jaren..

Graag advies en hulp :)

ps: in mijn huidige pc zit nog wel een redelijke beeldkaart, een ATI Radeon HD 4550. Is het nog nuttig deze te hergebruiken? Of gewoon gaan voor nieuw?

Laatst bewerkt:
tnx voor je snelle reactie! :) Wat me opvalt is dat je maar (??) 4gb geheugen erin doet? Dat is wat ik nu ook al heb... is dat dan voldoende ook voor de toekomst? of gaat het hier om de snelheid van het geheugen (oid)?

2gb is minimaal voor 64bit os dus 4gb is genoeg. (ik heb ook 4gb heb hem nog nooit boven de 3 gehad.)
dus ik snap niet waarom mukkel er een 32 bit os in doet om de dood eenvoudige reden dat je dan 800 mb van je geheugen niet eens gebruikt!!

zelfde pc 64 bit os

Laatst bewerkt:
ow verkerd geklikt. Kan gebeuren, moet een 64bit zijn.
Verandert opzich niets aan het systeem.

Ik zag W7 staan en ging er vanuit dat het de 64bit was.
32bit is achterhaald, dat ze dat nog verkopen..

incl. W7 + assemblage.\Voeding is zwaar zat voor evnt. graka upgrade.
phenom x6 1090 CPU. Daar hoef je de komende jaren niet naar te kijken.
6850 graka, 4 gb geheugen / dvd brandertje

Nog een upgrade van mij grafische kaart? Of dat ik tzt een nieuwe koop? Deze is ook al best wel aan de prijs ... Kan ik dan niet beter nú een iets betere (??) kopen? Zo ja, wat is dan het beste?

ok...

nu toch nog even terug naar de 500 euro - het minimum.

Waarop kan ik dan het beste bezuinigen? En, hoe komt het er dan uit te zien?
Punt is, ik speel graag de genoemde spellen, maar zéker niet dagelijks, en ook niet continu (alleen voor die 3-dgames, die ik vaak niet online speel). Grotendeels wordt de pc toch gebruikt voor internet en werk.

Ofwel: Het moet mogelijk zijn, maar daarvoor hoeft de pc niet giga-zwaar te zijn. Als ik het red met de specs en dan iets minder mooie grafische weergave (deed ik ook met MW2), dan vind ik het ook al wel goed, áls het maar soepel loopt.

Het uiteindelijke resultaat (de keuze) laat ik dan natuurlijk nog wel weten ;) :thumb: Uiteraard ga ik ook nog wel ff sjoppen of ik bijv. via werk de W7 kan vinden. :)

Laatst bewerkt:
Ik heb even het systeem aangepast.

Zwakkere CPU, maar hiermee kun je nog goed mee uit de benen Phenom x4 955
Zwakkere graka => 5830 Draait elk spel ook nog vlot
Kleinere HD => 500GB ipv 1TB

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...232977]=1&product[401512]=1&product[251552]=1

Zit je net onder de 600,- heb je weer 100,- bespaard. (tov van m'n vorig systeem)

Je zit er alleen mee, dat je W7 nodig hebt en assemblage wilt.
Dit is gelijk een hap van 140,- van een budget van 500,-

Je kan nog verder zakken om bv een athlon x4 640 cpu te nemen, bs een GTS450 en een zwakkere voeding.
Maar wil je dit wel? Draait ook de huidige spellen goed, maar ja
Als je hier ooit de graka wilt upgraden, moet waarschijnlijk de voeding ook mee.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...277389]=1&product[371726]=1&product[402479]=1

564,-

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan