margriet1971
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2009
Eindelijk is het écht tijd voor een nieuwe game pc. Hieronder mijn mogelijkheden en vragen:
Budget: 500 euro (mag wel tot 750, maar liever niet)
Doel: Gamen + foto's
inclusief: assemblage, besturingssysteem
exclusief: beeldscherm/muis e.d. (heb al mooi 24" LED scherm
)
Ik speel graag first person 3d shooters, zoals Call of duty e.d.
Ik hoef geen giga geluidskaart, gewoon on board is voldoende.
Beeldkaart is dus wel belangrijk, net zo goed als geheugen en snelheid. Ervaring leert, dat ook voldoende voeding belangrijk is.
Omdat mijn oude pc als mediacenter gebruikt gaat worden en ik géén blue rayspeler heb, is ook op dat gebied geen grote investering nodig (naar mijn idee).
Kunnen jullie aan de hand van deze gegevens mij helpen aan een nieuw systeem?
Ik wil er wel weer even mee vooruit kunnen, óf in de nabije toekomst er nog weer verbetering in aan kunnen brengen.. De reden waarom ik zo'n laag budget aangeef, is meer dat ik de tijdelijkheid van nieuwe systemen zo jammer vind: Je geeft een hoop geld uit en na twee jaar kom je tot de conclusie dat je tóch weer te weinig hebt... vandaar mijn strakke budget: ik koop dan liever over een paar jaar weer nieuw
- Tenzij je het dus nog kunt aanpassen de komende jaren..
Graag advies en hulp
ps: in mijn huidige pc zit nog wel een redelijke beeldkaart, een ATI Radeon HD 4550. Is het nog nuttig deze te hergebruiken? Of gewoon gaan voor nieuw?
Budget: 500 euro (mag wel tot 750, maar liever niet)
Doel: Gamen + foto's
inclusief: assemblage, besturingssysteem
exclusief: beeldscherm/muis e.d. (heb al mooi 24" LED scherm

Ik speel graag first person 3d shooters, zoals Call of duty e.d.
Ik hoef geen giga geluidskaart, gewoon on board is voldoende.
Beeldkaart is dus wel belangrijk, net zo goed als geheugen en snelheid. Ervaring leert, dat ook voldoende voeding belangrijk is.
Omdat mijn oude pc als mediacenter gebruikt gaat worden en ik géén blue rayspeler heb, is ook op dat gebied geen grote investering nodig (naar mijn idee).
Kunnen jullie aan de hand van deze gegevens mij helpen aan een nieuw systeem?
Ik wil er wel weer even mee vooruit kunnen, óf in de nabije toekomst er nog weer verbetering in aan kunnen brengen.. De reden waarom ik zo'n laag budget aangeef, is meer dat ik de tijdelijkheid van nieuwe systemen zo jammer vind: Je geeft een hoop geld uit en na twee jaar kom je tot de conclusie dat je tóch weer te weinig hebt... vandaar mijn strakke budget: ik koop dan liever over een paar jaar weer nieuw

Graag advies en hulp

ps: in mijn huidige pc zit nog wel een redelijke beeldkaart, een ATI Radeon HD 4550. Is het nog nuttig deze te hergebruiken? Of gewoon gaan voor nieuw?
Laatst bewerkt: