Nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

102439

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik wl graag een niewe pc kopen, het is vooral bedoelt om te gamen.
Ik wil graag een pc samenstellen die betaalbaar is binnen de 800 euro (Monitor en dergelijke heb ik al). Ik heb het liefst dat hij spellen als crysis goed kan afspelen. Ik heb ff op internet opgezocht wat de minimale eisen daarvoor zijn:

1e site
CPU: Core 2 Duo/Athlon X2 or better
RAM: 1.5GB
Video Card: NVIDIA 7800 Series, ATI Radeon 1800 Series or better
VRAM: 512MB of Graphics Memory
Storage: 12GB
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible
ODD: DVD-ROM
DirectX: DX9.0c or DX10

2e site
OS - Windows XP / Vista
Processor - Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+
Memory - 2.0 GB RAM
GPU - NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar

Welke klopt, weet iemand wat je nodig hebt voor spellen als crysis en kan iemand een pc voor mij samenstellen, alvast bedankt

Ik heb er niet veel verstand van dus kan iemand mij helpen

EDIT:

3e site, Can you run it

Minimum:
CPU: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista) or faster, Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista) or faster, AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or faster.
CPU Speed: 2.8 GHz (3.2 GHz or higher for Vista)
System RAM: 1 GB (Windows Vista requires 1.5GB RAM)
Video Card: Supported chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT or greater; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or greater
Free Disk Space: 12 GB

Recommed:
CPU: Core 2 Duo 2.2 GHz/Athlon X2 4400+ or better
CPU Speed: 4.4 GHz
System RAM: 2 GB
Video Card: Supported chipsets: NVIDIA GeForce 8800 GTS with 640MB RAM or similar.
Free Disk Space: 12 GB

Uit mijn vorige pc kan ik miss ook wat dingen halen. De specs:
Prozessor: Hersteller und Modell, Taktfrequenz Intel Pentium 4 550 (3,40 Gigahertz)

Zwischenspeicher: Level-1/Level-2-Cache 28 Kilobyte /1024 Kilobyte

Arbeitsspeicher: Hersteller, Typ, belegte Steckplätze Samsung DDR-400 CL 3 (2, Dual Channel)

Hauptplatine: Hersteller und Modell (Festplatten-Anschlußart) MSI MS-7091 (UDMA-100, Serial ATA 150)

Chipsatz/BIOS Intel 915P /Phoenix

Festplatte: Hersteller und Modell (Anschlußart /Geschwindigkeit) Westen Digital WD2500JD (S-ATA 150 /7200 Umdrehungen pro Minute)

Brenner: Hersteller und Modell, Steuerungsprogramm (Geschwindigkeiten) Pioneer DVR-108, 1.14 (Lesen: 40fach CD-ROM, 16fach CD-ROM, 2fach DVD-RAM/Schreiben: 32fach CD-R, 24fach CD-RW, 16fach DVD-R, 4fach DVD-RW, 16fach DVD+R, 4fach DVD+RW, 4fach DVD+R DL)

DVD-ROM-Laufwerk: Hersteller und Modell (Geschwindigkeiten) Artec DHM-G48R (48fach CD-ROM, 16fach DVD-ROM)

Diskettenlaufwerk Nicht vorhanden

Grafikkarte: Hersteller und Modell (Grafikprozessor /Speicher) Medion (Geforce 6610XL/128 Megabyte)
Maximale Bildpunkteanzahl, bei der Echtfarben mit mindestens 85 Hertz darstellbar sind (empfohlene Bildschirmgröße) 1600 x 1200 Bildpunkte (21 Zoll)

Soundkarte: Hersteller und Modell C-Media High Definition Audio Device 7.1 (auf Hauptplatine)

TV-/Radio-Karte: Hersteller und Modell Medion SAA7134 (Kombikarte mit Medion)

Internet-Zugangsgerät: Hersteller und Modell (Art) Creatix V.92 Data Fax (analoges Modem, Kombikarte mit TV)

Anzahl und Typ der vorhandenen Steckplätze 3 x PCI, 1 x PCI Express, 4 x DDR-RAM, 2 x EIDE (UDMA-100), 4 x Serial ATA(S-ATA 150), 1 x Diskettenlaufwerk

Netzteil: Hersteller und Modell (Leistung) Fortron Source FSP350-60MDN (350 Watt)

Tastatur: Hersteller und Modell Medion KBR0108

Maus: Hersteller und Modell Medion MSR0238T

Mitgelieferte Programme Windows XP Home Edition, Works Suite 2005, Cyberlink Media Show 3.0, Power Director 3.0, Power Producer Gold 2, Power DVD 5.0, Power Cinema 3.0, Videon Muvee 3.0, Ahead Nero Recorde SE 2.11.24, DivX Pro 5.2.1, Musicmatch Jukebox 9.0, Ahead Nero 6.6.01 mit Express, Nero Back It Up 1.2.0.27, eTrust EZ Antivirus 7.0.141, WISO Mein Geld 5.03, Winhond Smart Manager 3.1, AOL 9.0

Erhältliche Gehäusefarben Silber und Schwarz

Abmessungen: Breite x Höhe x Tiefe 17,8 x 36,6 x 48,0 Zentimeter

Laatst bewerkt:
Waarom wil je zelf een pc samenstellen? Je kunt ook gewoon een standaard pc van bijvoorbeeld Asus kopen. Dan ben je vaak goedkoper uit dan dat je al de onderdelen zelf los gaat kopen.

Ja dat bedoel ik... Hij is aan de goedkope kant. Mijn quadcore was een stukkie duurder xD

Waarom wil je zelf een pc samenstellen? Je kunt ook gewoon een standaard pc van bijvoorbeeld Asus kopen. Dan ben je vaak goedkoper uit dan dat je al de onderdelen zelf los gaat kopen.
hoe kom je daarbij?

Onderdelen los kopen is nog altijd goedkoper. Het is het besturingssysteem wat die pc's goedkoper maakt. Waarschijnlijk kunnen ze wat beter onderhandelen met microsoft...

de bovenstaande link EUR 439+prijs kast. Dat zal geen dure zijn, dus zit je op zo'n 500 euro.
500 euro = 400 pond.

Dus het is geen slechte aanbieding, maar verder valt het wel mee.

Q6600 134
videokaart 70
harde schijf 60
moederbord 100
dvdbrander 25
geheugen 50

Laatst bewerkt:
Mijn pc was als geheel systeem ongeveer honderd euro goedkoper dan dat als ik alles zelf zou moeten kopen...

Mijn pc was als geheel systeem ongeveer honderd euro goedkoper dan dat als ik alles zelf zou moeten kopen...
Geloof ik niets van.

1. Bij te weinig webshops gekeken (als je alles bij paradigit gaat kopen kom je duur uit)
2. in complete pc zitten slechtere kwaliteit spullen (Een asus kast met 700W topvoeding is 150-200 euro: een kast zoals in de link ergens hierboven kost misschien 50 euro...)

Pas als je software mee gaat rekenen kun je goedkoper uitkomen.

Het was ook een aanbieding :o Je hebt wel eens systemen (dus ook de mijne) dat als je ze bijvoorbeeld online oid besteld, krijg je kortingen etc.

Ik heb trouwens niet bij webshops gekeken maar gewoon in de computershop:p

*EDIT* we gaan offtopic...*/EDIT*

Laatst bewerkt:
Het was ook een aanbieding :o Je hebt wel eens systemen (dus ook de mijne) dat als je ze bijvoorbeeld online oid besteld, krijg je kortingen etc.

Ik heb trouwens niet bij webshops gekeken maar gewoon in de computershop:p

*EDIT* we gaan offtopic...*/EDIT*
tja... daar heb je het al: je hebt niet gekeken...

Kijk er zijn natuurlijk redenen om voor kant en klaar te kiezen:
- veel software (al valt dat tegenwoordig ook wel mee)
- je hoeft niet zelf te klooien / gemakszucht
- graag ondersteuning wil bij hardwarematig-probleem
- ehh

Redenen voor zelfbouw:
- iets goedkoper
- je weet wat in je pc gezet wordt (kwaliteit)
- je krijgt meer kennis over computers.

Het is inderdaad offtopic...

Ik vind een volledige pc nog beter, dan hoef ik hem niet in elkaar te zetten, maar alle software heb ik al dus dacht ik goedkoper uit te zijn door alleen onderdelen te kopen en her te gebruiken van mij oude pc, want daar moet echt wel wat van te gebruiken zijn.

Ik heb liever dat ik een pc/pc onderdelen koop in een winkel, of een nederlandse webwinkel.

Ik vind een volledige pc nog beter, dan hoef ik hem niet in elkaar te zetten, maar alle software heb ik al dus dacht ik goedkoper uit te zijn door alleen onderdelen te kopen en her te gebruiken van mij oude pc, want daar moet echt wel wat van te gebruiken zijn.

Ik heb liever dat ik een pc/pc onderdelen koop in een winkel, of een nederlandse webwinkel.
Het is een medion. Dat zijn niet echt de beste pc's.
Je kast zal vermoedelijk te klein zijn / te slehcte luchtdoorstroming hebben voor moderne systemen.

Het enige uit je oude kast wat je kan gebruiken is je dvd-brander. Die kost nieuw 20 euro.

Kies een computer met 4850 / 4870-videokaart of een nvidia-kaaar die daarbij in de buurt komt. (ik moet me nog eens verdiepen in de wat goedkopere nvidia-kaarten)
In elk geval de 8600GT/GTS vermijden die ik hier geregeld zie voorkomen.

Neem mijn argumenten waarom voor zelfbouw of juist niet daarvoor kiezen en neem je beslissing.
Mocht het zelfbouw worden, dan wil ik je wel advies geven (en met mij andere mensen...)

Ik zou best zelf een pc willen samenstellen als jij mij helpt, als het maar binnen budget blijft. Software, Monitor, Muis en dergelijke heb ik al, die krijg je meestal bij hele pc's. Dus ik denk ook dat zelf samenstellen goedkoper is, en ik kan het dan precies naar mijn zin maken.

Deze samengestelde pc's heb ik gevonden:

Goedkopere, slechtere Videokaart, rest zelfde (denk ik), Jammer zit er een monitor bij ( die kon de kosten miss nog meer drukken)
http://www.dixons.nl/De_online_wink...220+W+22_xdt_+TFT-scherm.7106510/default.aspx

Duurdere, betere Videokaart, rest zelfde (denk ik)
http://www.dixons.nl/De_online_wink...uter.7109379/default.aspx#extendeddescription

Als iemand een betere kan samenstelle/vinden, GRAAG

Laatst bewerkt:
Ik zou best zelf een pc willen samenstellen als jij mij helpt, als het maar binnen budget blijft. Software, Monitor, Muis en dergelijke heb ik al, die krijg je meestal bij hele pc's. Dus ik denk ook dat zelf samenstellen goedkoper is, en ik kan het dan precies naar mijn zin maken.

Deze samengestelde pc's heb ik gevonden:

Goedkopere, slechtere Videokaart, rest zelfde (denk ik), Jammer zit er een monitor bij ( die kon de kosten miss nog meer drukken)
http://www.dixons.nl/De_online_wink...220+W+22_xdt_+TFT-scherm.7106510/default.aspx

Duurdere, betere Videokaart, rest zelfde (denk ik)
http://www.dixons.nl/De_online_wink...uter.7109379/default.aspx#extendeddescription

Als iemand een betere kan samenstelle/vinden, GRAAG

Cooler Master CM 690 Zwart € 59,95 € 59,95
Corsair CMPSU-650TXEU € 60,- € 60,-
Gigabyte GA-EP45-DS3 € 97,20 € 97,20
Intel Core 2 Duo E8400 € 125,- € 125,-
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 57,63 € 57,63
Samsung Spinpoint F1 HD502IJ € 48,30 € 48,30
Sapphire Radeon HD 4850 € 139,90 € 139,90
DVD Brander € 20,00

Totaal 607,98

Windows Vista licentie 90 euro

697,98

Nog extra kosten omdat je alles waarschijnlijk bij 1 webshop zult willen bestellen
Maar dit systeem moet je toch wel kunnen krijgen voor iets tussen de 700 en 750 euro.

Dan heb je dus een videokaart echt geschikt voor gamen. Totaal niet te vergelijken met die 2 computers.

De processor is dan geen quad, maar voor games wel sneller dan een quad.
De Q6600 is trouwens maar 10 euro duurder, mocht je perse een quad willen.

Met welke nVidia GeForce is die videokaart te vergelijken, want alleen daar weet ik wat van.

Samsung Spinpoint F DT, 500GBId 75941 Stukprijs € 56,67€ 56,67
GigaByte GA-EP45-DS3,RetailId 79513 Stukprijs € 102,23 € 102,23
Cooler Master CM 690,ZwartId 42465 Stukprijs € 74,11 € 74,11
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, BoId 14259 Stukprijs € 141,28 € 141,28
Totaal: 374,29

Alle prijzen op Azerty zijn hoger dan dat jij daar hebt gezegt, en ik kan ook niet alles vinden, dus als jij een betere winkel kent.

haha geloven jullie het zelf een Quad Core op 9,6 Ghz:confused:

ene de MSI N260GTX-T2D896-OC is vergelijkbaar met de HD4870 en is sneller (KLIK)

Bijlagen

• PC butget 800 euro.jpg
    PC butget 800 euro.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 331
Laatst bewerkt:
Het systeem van Bluray is duurder als dat van mij, maar het verschil zit in de videokaart.
De 4870 is weer een stuk beter dan de 4850.

Maar het verschil tussen die 'kaarten' met shared memory en de 4850 is veel en veel groter, dan het verschil tussen 4850 en 4870.
Wil je het alleen goed doen, dan neem je wel de 4870.

miss kan je besparen op de harde schijf, ik heb niet zo heel veel nodig denk ik. Ik heb wat ruimte voor liedjes nodig en wat voor games, maar 640 Gb lijkt me te veel. Ik denk aan 400 a 500 Gb. Of is dat te weinig?

deze lijkt me miss goed

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/125/9815/spinpoint-t133.html

en is die videokaart niet wat duur, is een geforce 8800 niet beter?

zoals deze ( een 9600 GT)
http://www.azerty.nl/8-160-68334/geforce-9600gt.html

En miss kan je besparen op de kast, want ik heb er zelf nog een. En miss op de voeding.

Dan kom je hierop uit ( nog met voeding, zonder kast, met 9600GT, met 400 Gb harde schijf, zonder Windows cd ):

pcid3.jpg

Dat scheel al best veel geld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan