Nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freekdeboer

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Goedenavond/nacht mensen,

Ik ben opzoek naar een leuke nieuwe computer om te gamen. Nou kwam ik toevallig deze tegen:

http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=133

Nou heb ik niet zo gek veel verstand van computers maar hou wel van gamen :love:

Dus is deze geschikt om games zoals fsx te spelen en fifa 09 te spelen? Hij is namelijk vrij leuk geprijst.

Ik neem de game upgrade van 200 euro er wel bij dus houd daar aub rekening mee. Laat maar horen wat jullie er van vinden :thumb:

Greetz, Freek

Ik zou hem niet kiezen. Je ziet in de grafiek staan: Zware Games: Zwak
En FSX en FIFA 09 zijn grote spellen, dus deze moet het zeker NIET worden

GAMERS UPGRADE: maak van deze PC een ultieme GAME MACHINE voor de zware nieuwe games, deze upgrade bestaat uit: Snelle 3D ATI Radeon 4850-512Mb & een krachtige 550W voeding. € 199,95

Die neem ik erbij kan het dan wel?

Met de gamers upgrade zou het moeten lukken maar je gaat dan nog niet met full details kunnen spelen. Het is allemaal vrij basic.

Die ultieme gamepc mag je met een korreltje zout nemen hoor ;)

ik denk dat het met die upgrade een aardig pc'tje is.

1× CPU AMD Phenom X4 9650 (Quad core,2.4GHz, 4MB)
1× Samsung Spinpoint T166 7200Rpm 500GB SATAII 3,5" 16MB
2× Memory DDR2 Transcend 2048Mb 800Mhz
en dan de 4850 met een 550 watt voeding er bij

ik denk dat het met die upgrade een aardig pc'tje is.

1× CPU AMD Phenom X4 9650 (Quad core,2.4GHz, 4MB)
1× Samsung Spinpoint T166 7200Rpm 500GB SATAII 3,5" 16MB
2× Memory DDR2 Transcend 2048Mb 800Mhz
en dan de 4850 met een 550 watt voeding er bij

Ik neig toch wel een beetje in de richting om het hiermee eens te zijn.
Blijft het feit dat er géén OS / monitor / andere applicaties / brander worden meegeleverd. Deze posten kosten bij elkaar opgeteld toch ook al gauw een honderdje of 4 a 5.
OS -> 100,--
monitor -> 200,--
Office -> 100,--
brander -> enkele tientjes

Laatst bewerkt:
Monitor heb ik. wat een os is heb ik geen idee van ;) Office heb ik thuis liggen en een brander kopen moet wel lukken :).

Dus wat is een OS? :o

Ja, die kan je wel hebben liggen, alleen ga je er niets aan hebben als het OEM versies zijn.

Dat als je die Windows schijfjes gekregen hebt bij een andere pc, ze alleen op die pc te gebruiken zijn.

Voordat een slimmerik mij gaat vertellen dat je een OEM wel op 'tig' pc's kunt installeren, het volgende:

klopt, een OEM Windows versie kun je wel op 1 miljoen pc's installeren als je dat lollig zou vinden, echter het activeren en daarna gebruiken (Windows update -> broodnodig) gaat alléén maar op de machine waar die Windows disk ooit bij is meegeleverd.

Om het nog anders te zeggen:
een OEM Windows is een Windows versie die je op een pc vindt die je in de winkel koopt en dat door die winkel is voorgeïnstalleerd, dát is een OEM Windows -> je pakt de pc thuis uit, zet 'm aan en Windows staat erop. Dan weet je dat het een OEM is. Veelal hoef je alleen nog maar je naam in te geven en een naam voor de computer en Windows voltooit de door de leverancier ingeregelde pré-Windows installatie.

En voor de slimmerik die gaat reageren met de opmerking dat er manieren zijn om dit OEM gedoe op te lossen:

Ja, klopt als een bus, maar die zijn illegaal.

Laatst bewerkt:
Oke dus dan zou ik die erbij moeten kopen en dat is gewoon die bovenste optie op die optie lijst right? :confused:

Wel lastig hoe kan ik aan een cd zien of hij OEM is of niet want dan kan ik het even checken. Want volgens mij heeft me pa op zijn kantoor een set liggen en gebruikt het hele kantoor 1 cd (dat kan ook anders gaan hoor heb er niet zoveel verstand van :o)

En downloaden lijkt me dan ook niet echt handig want dan krijg je volgens mij ook geen windows updates en dat is toch wel erg prettig.

Die van je pa is een interessante optie, da's een zogenaamde Corporate licensie, die kun je idd. wel gebruiken.

Hij zal nakijken of het gaat lukken om die even te lenen ;)

Als dat niet zo is word het dus een nieuwe kopen? Ik kan niet die van me huidige pc gebruiken? Ik kan daarop niets over OEM oid vinden. Maar volgens mij heeft me broer een gedownloade vista die wel update hou kan dat dan?

Ik kan altijd downloade en het installatie nummer van me ouder cd ingeven? Of zeg ik nu hele rare dingen :o

Ik ben echt een leek op dit gebied hoor dus sorry voor alle vragen maar kan echt alle hulp goed gebruiken :thumb:

Je kunt volgens mij niet elk willekeurig serienummer dat je vindt invullen. Tenminste, je kunt het natuurlijk wel invullen maar volgens mij werkt dat niet :p

Maar de vista cd die je hebt liggen, werd die ooit geleverd met een pc waar Vista toen al op stond, of heb je die cd los gekocht bij een winkel en moest je die toen zelf nog installeren?

Dan kun je allicht proberen hem te installeren, maar of het werkt is de vraag..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan