Nieuwe Game Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaroen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Berichten
57
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijd te kijken naar een Alienware Computer van Dell, ik gebruik de computer vooral om op te gamen maar ik weet niet waar ik in het systeem het meeste geld in moet stoppen zodat hij voorlopig alle games op hoge graphics aan kan maar ook verder voor alles goed geschikt is.

Groeten Jeroen
 
Wat wil je precies weten???

Als je gewoon een goede game pc wilt zou ik voor zo iets gaan.
 

Bijlagen

  • pc samenstelling.jpg
    pc samenstelling.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Ik wil weten als je naar kijkt op de site van alienware en daar op aanpassen drukt welke onderdelen het meeste van belang zijn om er in te stoppen, ik kwam op zo iets uit maar ik weet niet of het allemaal nodig is.



PROCESSOR Intel® Core153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Nederlands

GRAFISCHE KAART 1 GB ATI® Radeon™ HD 5870 grafische kaart
GEHEUGEN 6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
HARDE SCHIJF 1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)

OPTISCH(E) STATION(S) 24x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)

GELUIDSKAARTEN Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell 1525 Wireless PCIe Network Card 802.11n

Ik twijfel nog tussen 3 GB werkgeheugen of 6 GB (dit scheelt 100 euro)(dezelfde snelheid)
Ik twijfel of ik er een Killer Pro network card in doe ik weet namelijk niet of dit erg veel zal schelen, hij zit er nu niet in (€90,-)
En ik twijfel of ik er een betere grafische kaart in zou doen bijvoorbeeld deze:
Dubbele SLI™ 1,8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX260 grafische kaart [meerprijs € 170,01 of € 8/maand1]

Ik hoop dat dit duidelijker is
 
6GB geheugen. 3Gb is net te weinig als je een beetje aan het gamen bent. Sommigen zullen het hier niet mee eens zijn, maar voor de toekomst, is 6GB toch net even wat praktischer.

De killer pro network kaart. Die kaart is werkelijk onzin. Hier meerdere tests is gebleken dat het geen effect heeft (klik). Dus die honderd euro zou ik in het geheugen investeren

De videokaart, daar moet je sowieso voor de HD5870 voor gaan. Die is niet alleen stuk sneller (2 GTX275 is ongeveer 1 HD5870 (GTX295 = HD5870) dus 2 GTX260 is langzamer) hij heeft ook Direct X 11 en is een stuk zuiniger. Daarnaast heb je nog een slot over om later eventueel een tweede HD5870 erbij te plaatsen.
 
Als je bij games echt alles op high wilt zetten(dus ook direct 11 ondersteuning) zal je minimaal een ati HD5000 serie of een nvidia GTX 400 kaart.

Kwa ram zou ik voor ongeveer 4 GB gaan omdat dat gewoon genoeg is en als 4 GB echt niet kan(bij de winkel) dan 6 GB.
Games vragen nu nog maar om 2GB maar met 4GB is er wel een goede prestatie verbetering.

P.S. die alian ware pc zijn duur.
Die samenstellingen die ik poste is 900 euro goedkoper en heeft alleen 2 gb ram minder dan de Alienware Aurora ALX.
En ram op 1333 in plaats van 1600.
Kan het mis hebben maar als je niet overklokt draait dd3 ram max op 1333.
 
Laatst bewerkt:
de pc die jij poste was 1300 nog wat euro en die alienware die ik samen gestelt heb was 1500 dus het scheelt geen 900 euro
maar ik zal er eens naar kijken kan je me misschien nog wat meer informatie geven over wat welke video kaart wel en niet aan kan en voor wat je persé een goeie processor nodig hebt of hoeveel het scheelt kwa snelheid

PS het is niet de aurora ALX het is de gewone aurora
 
Laatst bewerkt:
maakt niet uit maar kan je mij over die dingen nog wat informatie geven?
 
dat vroeg ik al in een vorige post :p

maar ik zal er eens naar kijken kan je me misschien nog wat meer informatie geven over wat welke video kaart wel en niet aan kan en voor wat je persé een goeie processor nodig hebt of hoeveel het scheelt kwa snelheid

ook wat het scheelt met meer werkgeheugen, ander MoBo etc

PS: je zei: De videokaart, daar moet je sowieso voor de HD5870 voor gaan. dus die is dan gewoon goed moet ik er geen betere in doen?
 
Laatst bewerkt:
welke is beter: 1 GB ATI® Radeon™ HD 5870 of Dual 1GB ATI® Radeon™ HD 5770

die 5770 is 70 euro duurder dan de 5870 dus ik ben ff de draad kwijt.

--Edit--

oops verkeerd gelezen xD de ene is dual oftewel 2 kaarten sorry xD ik geloof dat die 5870 nu wel beter is :p
 
5870 is inderdaad beter een goede kaart heb hem hier ook alle games op high zijn geen probleem met 1 zoon kaart
 
Okej, en wat raad je me aan qua processor? en zou je een goede alienware pc samen kunnen stellen op de site van dell die geschikt zou zijn voor mij?

nutteloze dingen er uit en nuttige er in dus ik weet niet precies hoeveel verschil ieder onderdeel geeft.
 
Ik kom hierop, je kan wel nog een betere CPU er in doen, al kan je het beste een eigen systeem samenstellen en niet bij dell/acer/hp of een dergelijk merk kopen, tuurlijk hebben ze wel powerrrr maar die zelfde power kan je krijgen voor minder geld.

Mijn config: €1399,-

A
PROCESSOR Intel® Core153 i7 Processor 920
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 Bit
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI® Radeon™ HD 587
GEHEUGEN 6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen bewerken
HARDE SCHIJF 1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) 24x optisch dvd+/-rw-stationn
GELUIDSKAARTEN Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio


Als er dingen niet bijstaan heb ik die niet veranderd van de standaard versie.
 
Ik zou en i7 930 nemen want de i7 920 is vervangen door de 930 en die presteert ook kiest beter.
i7 920 is ook bijna nergens meet te krijgen.
Maar ook met een 920 kan je alle games met gemak aan en het zal niet echt een merkbaar verschil zijn.

Generation Kill
Heb je ook het moederbord, voeding, assemblage en kast mee gerekenden.

Assemblage zou je ook zelf kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Ok als ik hem dan samenstell zoals ik wil kom ik op € 1.669,02

ik denk dat het zo wel een goede pc is waar ik een hele tijd mee vooruit kan

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties,

groetjes,

Jeroen
 
Ja ik heb hier ook een pc met bijna de zelfde spec en werkt prima gaat wel een jaar of 4 - 5 mee.
met misschien een keer 1 nieuwe videokaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan