nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmij14

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2010
Berichten
76
hallo.
ik ben aan het kijken, om de komende 2 maanden een nieuwe game pc aan te schaffen.
mijn vraag was, of ik deze het beste kant en klaar kan kopen of te laten samen stellen.
en welke specs een goede pc nodig heeft voor de zwaarste games op de mooiste kwaliteit te spelen.
mijn budget is 1000 euro en zwaar max 1200.
alvast bedankt.
 
Als ik jou was, zou ik hem zelf samenstellen. Je weet dan zeker wat erin zit en zo`n pc is 9 vd 10x veel goedkoper.
 
Hai,

Ik zeg samengesteld.
Dan weet je waar je op kan bezuinigen en waar je op kan investeren.

Bijvoorbeeld

Moederbord AM3 socket, AMD PHENOM X6 1055T (180 euro cpu, 70euro mobo) 250 EURO
Kast Coolermaster ofzo? (50-70 euro?) 320 euro
Videokaart HD5850 (285 euro) 605 euro
650watt voeding((90 euro) 700 euro
Ram geheugen ddr3-1800 6gb (230euro) 930 euro
Fans voor in de kast? (30 euro) 960 euro

Zoiets?
 
dat lijkt me wel iets, maar er mist toch hartstikke veel zoals bestuurings systeem en hardeschijf ?
 
Geïnstalleerd besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64-bits
Processor/type
Intel® Core™ i7 Processor 860
Chipset
Intel® H57 PCH
Speciale functies
De HP Pocket mediadrive wordt apart verkocht
Geheugen
Geheugen
8 GB DDR3
Geheugenslots
4 DIMM-sockets
gegevensopslag
Externe schijfposities
2 externe posities voor optische drive, 2 interne posities voor vaste schijf, 1 slot voor Pocket mediadrive, landingpad voor USB- en 1394-apparaten
Interne drives
3-TB (2 x 1,5 TB) SATA 3G vaste schijf (5400-rpm)
Optische drives
Blu-ray speler en SuperMulti dvd-brander met LightScribe-technologie
video
Grafische kaart
NVIDIA® GeForce® GTX 260 Special Edition
totaal tot 5374 MB videogeheugen beschikbaar, waarvan 1,8 GB gereserveerd
Scherm
LCD-monitoren (apart aan te schaffen): HP 2010i 20-inch breedbeeld flat-panel monitor, HP 2010i 22-inch breedbeeld flat-panel monitor, HP 2229h breedbeeld flat-panel monitor, HP 2310i 23-inch breedbeeld flat-panel monitor, HP 2510i 25-inch breedbeeld flat-panel monitor, HP 2710m 27-inch breedbeeld flat-panel monitor
Uitbreidingsmogelijkheden
Externe I/O-poorten
10 USB 2.0 poorten (4 voor), 2 audiopoorten voor, 6 analoge audiopoorten achter, 1 digitale audiopoort achter 2 FireWire®-IEEE 1394-poorten (1 voor)
Videoaansluitingen
HDMI/DVI-poort, VGA/DVI-poort
Slots
3 PCI-Express 1x (1 vrij), 1 PCI-Express 16x
Geheugenkaartlezer
15-in-1 geheugenkaartlezer
Media-apparatuur
Afstandsbediening
Afstandsbediening voor HP Win7 Media Center
Tv-tuner
Tv (analoog en DVB-T) tunerkaart
Invoerapparaten
Pointing device
Draadloze optische muis
Toetsenbord
Draadloos toetsenbord
Communicatie
Netwerkinterface
Geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
Draadloze technologie
Wireless LAN 802.11 b/g/n PCI-Ex1 minikaart


dit is zeker ook wel een goede game pc ofniet {?
 
Hier (klik) heb je een complete set voor minder dan € 1200,-. Er is echter nog wel wat meer uit te halen als je bepaalde onderdelen weghaalt. Je kan de de gpu vervangen door een HD5850 of een HD5870. Anders heb je hier nog een leuk systeempje staan. Persoonlijk zou ik voor deze gaan (klik)
 
Laatst bewerkt:
ga naar dragoncomputers.nl veel goede pc's ,allemala zonder os, kan je erbij kopen en wordt dan gratis door hun geinstalleerd, zeer goedkoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je kan bij hun ook veel dingen aanpassen, moet je effe mailen.
b.v. wil je 1000gb i.p.v. 500gb, geen probleem
Tip: geen X6, die werken tot nu toe nog niet al te goed met games, X4 965 zou dan een goede keuze zijn, of natuurlijk de i7's 920 of zoiets??
 
Laatst bewerkt:
systeempje voor een vriend van me, ook prima voor jouw.
Klik
Heb er even windows 7 bij gedaan, tevens heb ik ook goedkopere en duurdere in mijn wensenlijst staan.

Edit: vergeten erbij te zetten dat dit setje extreem makkelijk te overklokken is
 
Hoi,


Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze zelf al of moet erbij? Windows 7 Home Premium 64bit is voor de meeste particulieren een prima besturingssysteem.

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.
 
Budget
1000-1200 euro

Assemblage
niet zelf

Besturingssysteem
heb ik zelf

Winkelkeuze
nee

Doel
gamen

Overclocken
ja

Hoe belangrijk is stilte?
belangrijk

Randapparatuur
nee

Heb je nog andere voorkeuren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan