Nieuwe Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo helpmijers !

Ik ben weer toe aan een vernieuwing van mijn systeem,
Ik heb bij alternate eens wat zitten rond kijken en heb even een lijstje gemaakt met wat
mij wel ligt,
ik zou heel graag even horen wat jullie er van vinden en eventuele kritiek puntjes kunnen vinden! Liever 50 euro extra voor een beter/sneller systeem dan weer een 'verkeerde' keuze maken achteraf...
(geld speelt niet zo'n enorme rol, moet uiteraard geen 100en euro's verschil maken)

Ik kies denk ik toch voor AM3 met Nvidia geforce (betere ideeën? in hoor het graag :D)

Doel: fatsoenlijk zware games (black ops) kunnen spelen, heb momenteel een AMD athlon X2 6000 + 2× 3.0 Ghz i.c.m een XFX Geforce 8800 GTS Alpha dog edition,
de processor flipt hem helemaal wanneer ik black ops speel, full-time 100% usage)

Moederbord:
GIGABYTE GA-880GA-UD3H (link)

Videokaart:
EVGA GTX460 SuperClocked 1024MB EE (link)

Processor:
AMD Phenom II X6 1090T (link)

Werkgeheugen:
Corsair 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit[/SIZE] Kit (link)

Hierbij zit ik op een bedrag van totaal: € 610,-

(ik bestel alleen bij Salland, Alternate & Azerty)

daarnaast heb ik zelf nog een Tacens sagitta lux 1 behuizing,
DVD-brander, een paar TB schijven, en een OCZ StealthXtream 600 Watt voeding
(neem aan dat het hier wel mee gaat lukken?)

Graag even wat professionele antwoorden,

Alvast bedankt dat je een kijkje kwam nemen in deze thread!

Mvg, Remco :)

-----------------------------------
Edit: 10-11-10 13:28

Ik zit even met het volgende,
deze AMD Phenom X6 processor ondersteund 1600 Mhz niet, enkel 1333 Mhz,
wat zou ik hiermee doen?
- Een Quad-Core processor nemen die het wel ondersteund, + 4 GB ram op 1600 Mhz
- Zo laten, een een Quad-kit 8 GB geheugen op 1333 Mhz nemen...

Welke optie raden jullie mij aan?

Laatst bewerkt:
De snelheid van je geheugen is niet zo heel belangrijk, of je nu op 1333 MHz of op 1600 MHz zit, zal niet veel uitmaken.

Ik vraag me een beetje af waarom je AMD neemt, Intel zet op het moment nog steeds betere prestaties neer. Maar goed, dat even terzijde.

Qua videokaarten zit je met een GTX460 al goed voor Black Ops, een GTX480 is natuurlijk wel wat meer toekomst bestendig.
Als je dit (AMD hexacore met een GTX4x0 en 6 GB 1333 MHz) neemt kun je wel weer een paar jaartjes vooruit.

Ik vraag me een beetje af waarom je AMD neemt, Intel zet op het moment nog steeds betere prestaties neer. Maar goed, dat even terzijde.

Qua videokaarten zit je met een GTX460 al goed voor Black Ops, een GTX480 is natuurlijk wel wat meer toekomst bestendig.
Als je dit (AMD hexacore met een GTX4x0 en 6 GB 1333 MHz) neemt kun je wel weer een paar jaartjes vooruit.

Je voorstel naar intel vind ik prima :)
Alleen weet ik minder van intel af,
zou je bijvoorbeeld een vergelijkend systeem kunnen samenstellen met Intel componenten voor mij??

daarnaast vraag ik mij ook af waar dat enorme prijs verschil aan ligt tussen bijvoorbeeld:

AMD Phenom X6
van € 199,-

Intel I7 960
van € 519,-

De Phenom lijkt mij een stuk krachtiger...
(uiteraard de bus snelheden zijn bij de intel wat hoger, echter geeft dit zo'n verschil dat een I7 Quad een Phenom X6 eruit slaat??? )

Ik wil graag voor een budget van ± 600 euro zo'n goed en vooral snel mogelijk systeem...
Intel of AMD het maakt mij niet zoveel uit, als het maar Snel en Krachtig is...

In elk geval alvast bedankt voor de reacties :thumb:

Mvg, Remco

Laatst bewerkt:
Als ik hier op de grafiekjes kijk zie ik dat een Intel i5 750 praktisch hetzelfde presteert bij games als de Phenom II X6 1090T: http://www.anandtech.com/show/3674/amds-sixcore-phenom-ii-x6-1090t-1055t-reviewed/9

En aangezien je het budget hebt om een duurdere CPU van Intel uit te kiezen... Geloof ik dat je daar wel mee gebaat bent.
Hier een aantal opties:
Intel i7 950 @ 3,06 GHz: http://azerty.nl/8-912-212478/processor-1-x-intel-core-i7-.html
Intel i7 860 @ 2,93 GHz: http://azerty.nl/8-1232-226359/processor-1-x-intel-core-i7.html

Bij de Intel i7 950 moet nog wel het volgende vermeld worden: het is een processor op socket 1366, dus zijn redelijk prijzige moederborden, en wegens triple channel memory ook nog 6 GB werkgeheugen, ook al werkt 4 GB ook.
De Intel i7 860 is een i7 op socket 1156, dat zijn goedkopere moederborden (dual channel memory) en hebben genoeg aan 4 GB.

De reden is overigens dat games de 6 cores niet kunnen gebruiken. Dat is ook te zien omdat de Phenom II X4 965 vaak iets beter presteert door de 200 MHz extra, want op de 2 extra cores is een X6 volledig identiek aan een X4, tot en met de L2 en L3 cache aan toe.
En aangezien games vaak niet eens 4 kernen weten te gebruiken, komt het puur op de snelheid aan. En daar wint Intel. Om die reden zie je ook alleen maar Intel i7 op socket 1366 bovenaan staan. Dat is de Lynnfield core en die is tot nu toe simpelweg de beste voor games.

Bij de Intel i7 serie zit overigens ook vaak 8MB aan L3 cache, ruim het dubbele van de AMD processors. Dat maakt ook een verschil. Hoe dat precies werkt weet ik alleen niet :P

Super bedankt voor je uitgebreide en professionele antwoord :D

Als ik het goed heb zijn er niet zoveel uitbreid mogelijkheden met een Socket 1156 qua processors en dergelijken toch?

Ik heb even een Intel systeem samen gesteld, ik hoor graag wat jullie er van vinden...

Moederbord:
ASUS P6T SE iX58 ATX (link)

Processor:
Intel Core i7 950 / 3.06 GHz processor (link)

Videokaart:
EVGA GTX460 1024MB EE (link)

Werkgeheugen:
OCZ Gold Low-Voltage Series Triple Channel ( 3 x 2 GB ) DIMM 240-pins (link)

Totaal prijs: € 767,-

Ik vind de prijs eigenlijk wel wat aan de hoge kant, alleen wil ik het liefst wel eruit halen wat erin zit...
iemand suggesties ??

Mvg Remco!

Laatst bewerkt:
Zie deze: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...204560]=1&product[102171]=1&product[288021]=1

Ik heb de snelheid van het geheugen flink omlaag gehaald. Hier zul je namelijk heel weinig van merken. Tevens een GTX460 van Gigabyte met overclock en dubbele fan voor hetzelfde geld ;)
Spaart toch weer ruim 70 euro uit.
Okay natuurlijk, het scheelt 800 Mhz in je geheugen, maar bij gamen komt het toch meer aan op je CPU en GPU. En dat zit wel goed met een i7 950 en GTX460 OC. Zeker Black Ops, ik heb namelijk net de single player uitgespeeld met een Core 2 Duo E8400 en HD4870 toxic (20% overclocked) :P dat spel is erg zwaar voor je cpu, mijne draait constant op 80% met Black Ops.

Oh en zowel 1156 als 1366 gaan niet heel lang meer mee. Volgens mij staat socket 1367 al op stapel, en dat ene pinnetje zal er wel voor zorgen dat het non-compatible is. Maar als we blijven wachten op iets nieuws kopen we nooit meer wat, dus dan kun je nu maar het beste voor je geld kiezen en over een X aantal jaar weer overnieuw beginnen.
Nu laag instappen, sparen en over 1,5 jaar een nieuwe processor kopen is ook zonde van je geld.

Laatst bewerkt:
Koop deze videokaart, koop later nog een 1 keer deze kaart, laat hem draaien in SLI (pas op moet het moederbord wel ondersteunen), en de 2 videokaarten zullen beter presteren dan een GTX580!:D Zie dit filmpje maar even ter informatie :)

Hey Remco,

Top, ziet er goed uit. Veel plezier ermee en laat de foto's maar zien ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan