nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

proshot4live

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Berichten
2
hallo allemaal,

ten eerste wil ik meteen even mededelen dat ik een sukkel ben op het gebied van pc-systemen:D

ik wil graag een nieuwe game pc kopen van maximaal 900-1000 euro. hier wil ik de nieuwste games op kunnen spelen en eigenlijk nog een tijdje mee door kunnen.

ik heb al een beeldscherm, tobo, muis en speakers. ik hoef alleen nog maar het systeem zelf.

deze heb ik zelf al in mekaar gezet op alternate maar denk dat er nog veel mis mee is:p
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS

mocht hij het niet doen hier de specs:
Code:
Mijn Configuratie
€ 808,35*
Detailoverzicht
CPUs Koelers
Arctic-Cooling Freezer 7 Pro Rev.2
1 xà € 20,79*
verwijderen
veranderen
Grafische kaarten AMD Radeon HD6000
ASUS EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2
1 xà € 139,90*
verwijderen
veranderen
Controllers Serial-ATA
DeLOCK Dual poort Serial-ATA 3G/s PCIe adapter
1 xà € 18,99*
verwijderen
veranderen
CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i7-2600
1 xà € 254,-*
verwijderen
veranderen
Voedingen meer dan 600 Watt
Aerocool E85M-700
1 xà € 94,90*
verwijderen
veranderen
Behuizingen Midi Tower
Aerocool Vx-9
1 xà € 47,99*
verwijderen
veranderen
DVD-reWriters Serial-ATA
ASUS DRW-24B3ST
1 xà € 24,99*
verwijderen
veranderen
Moederborden Socket 1155
GIGABYTE GA-PH67-UD3-B3 (rev. 1.1)
1 xà € 94,90*
verwijderen
veranderen
Harddisks 3,5 inch SATA
Samsung HD103SI
1 xà € 44,99*
verwijderen
veranderen
Geheugen DDR3-1333
G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
1 xà € 66,90*
verwijderen
veranderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb maar even de code tags om je systeem gezet.
scheelt weer voor mijn scrol wieltje.
 
Er moet inderdaad het nodige verbeterd worden.
Waarom? Je zegt dat het een game pc is, maar...
- Je videokaart is niet sterk genoeg om de komende jaren mee vooruit te kunnen
- De processor is dan weer overdreven sterk (er van uitgaande dat je op 1920 x 1080 je games speelt, is de videokaart belangrijker dan de processor)
- Je voeding is nou geen geweldig merk
- Waarom een aparte SATA controller? Deze poorten zitten al op je moederbord en een externe controller is alleen nodig als je RAID modi gaat draaien die je mobo niet / niet goed ondersteunt

Even op een zijspoor: je bent er van op de hoogte dat je met een i7 2600 niet kunt overclocken? Dit kan alleen met de i5 2500K en i7 2600K, waarbij het dus om de K achter het typenummer gaat, in combinatie met een P67 of Z68 chipset.

Wat heb ik er dan van gemaakt? Dat gaan we nu zien...
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[245679]=1&product[9293]=1&product[261243]=1

- Sterkere videokaart die de komende jaren goed mee kan (AMD Radeon HD6950 met overklok)
- Iets goedkopere processor (i5 2500 ipv i7 2600), ga je in games niets van merken!
- Een SSD van 60GB om Windows + de spellen die je het meeste speelt op te installeren (je kunt ook naar een 90 of 120GB SSD gaan als je je het geld waard vind)
- Samsung Spinpoint F3 1 TB schijf voor je data
- Goede Corsair voeding van 600 watt (ik draai een vergelijkbare set-up met een 600 watt OCZ voeding, draait als een zonnetje dus dit is voldoende kracht)
- 8GB simpel geheugen van Kingston.

Wat kun je dan nog zelf veranderen naar je eigen smaak?
- De behuizing (kwestie van smaak, ik vind deze erg mooi plus hij is goed beoordeeld)
- De DVD drive, kan eventueel blu-ray worden als je wilt
- De CPU koeler (al is deze wel aan te raden boven de Arctic Freezer die jij had gekozen)
- De extra ventilator voor de behuizing. Is aan te raden om er sowieso één te nemen voor de airflow, maar als je een andere wilt.. Ga je gang.
- Eventueel Windows 7, mocht je dat nodig hebben.
- Je kunt selecteren dat Azerty de hele boel voor je in elkaar zet, kost ongeveer 50 euro en je krijgt er een jaar garantie bij.

Laat maar horen wat je er van vindt :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan