Nieuwe Game Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenSch

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een nieuwe (game) pc. Nu heb ik wat gevonden op http://gamepc.nl/game-pc-budget?tab=configuratie#samenstellen. Nu heb ik er zelf bij samengesteld: Asus FM1 F1A55-M USB3.0 Moederbord, 8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston, AMD Radeon HD6690D2 1GB. Maar ik zit tussen de Llano A6-3500 TripleCore 2,1GHz en de Llano A6-3670 QuadCore 2,7GHz processor, de QuadCore processor kost 46 euro meer, nu was de vraag: is het dat geld waard? Of kan ik beter de TripleCore processor kiezen en de 46 euro in m'n zak steken of ergens anders aan de computer besteden?

Alvast bedankt.

Mvg,

Steven.

Wat is je budget? Dan stel ik wat samen. Want Llano is geen gamen...

Max 600 euro. Maar ik hoef geen super duper geval, ik moet hem ook gewoon kunnen gebruiken voor school enzo. En het liefst dat hij al in elkaar is gezet + windows, dat windows is niet noodzakelijk maar wel handig. Ook stond er dat de videokaart in combinatie met Llano voor extra power zorgt..

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, alleen je mist de voeding, koeling, netwerkkaart en geluidskaart.

Eigenlijk niet... de koeling zit in de computerkast net zoals de voeding. Geluidskaart + Netwerkkaart zit op het moederbord en die zijn prima.

Mmm, ziet er interessant uit, alleen zit er een HDMI ingang op het moederbord? Want die is wel noodzakelijk.

De videokaart heeft dat ja, en het moederbord waarschijnlijk ook. Deze moet je echter niet gebruiken, anders vallen de prestaties erg tegen aangezien hij dan die GPU gaat gebruiken.

Op de videokaart ;) HDMI is beeld, en dat komt uit de krachtige videokaart.

Maar stel ik koop deze pc, ik krijg hem thuis, zit er dan gewoon een hdmi ingang in? Zodat ik gewoon een HDMI kabeltje erin kan steken en in mijn tv?

tog ff een voorbeeldje erbij pakken
dit is jou videokaart
amd-radeon-hd-6870.jpg

daar zitten een aantal uitgangen op die aan de achterkant van je pc uitsteken de middelste van deze is HDMI

Oke, bedankt. Dus er zouden eigenlijk 2 HDMI ingangen op moeten zitten, 1 van het moederbord en 1 van de videokaart, en dan moet ik degene van de videokaart pakken en dan werkt alles gewoon goed?

Kun je misschien ook een samenstelling maken van 500-520 euro? Dit omdat ik dan korter hoef te sparen, waar ik een hekel aan heb ;).

Alvast bedankt.

Is het misschien een idee om de pc zelf in elkaar te zetten? Bespaart me 59 euro en ik leer ook nog is iets.

ja dat kan ook maar raad ik wel af als je totaal geen verstand van hardware hebt
hardware is namelijk erg gevoelig en kan zo kapot gaan en dan zit je zonder garantie
1 statische schok is al genoeg om je componenten omzeep te helpen
zorg ervoor dat je altijd eerst de verwarming aanraakt een polsbandje doet ook wonderen

Laatst bewerkt:
Ik ben zeker geen mastermind maar ik heb wel verstand van computers, en ik heb net een beetje research gedaan op het internet en gezien dat het eigenlijk niet zo heel moeilijk is. En geloof me als ik het in elkaar ga zetten, voorzichtig ben ik dan zeker ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan