Nieuwe game PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reijginald

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2014
Hallo Helpmij forum,

ik ga binnenkort een nieuwe game pc kopen via alternate en heb al een tijdje een setup opgeslage op de site.
nu wil ik graag andermans mening erover horen.

specs alsvolgt;

GIGABYTE GV-N770OC-2GD, grafische kaart
(2x DVI, HDMI, DisplayPort, SLI, Retail)

Intel® Core™ i7-4770K
(FC-LGA4, "Haswell", boxed)

Corsair CX750M, 750 Watt voeding
(Zwart, 4x PCIe, Kabel-Management, Retail)

MSI Z87-G45 Gaming, socket 1150 moederbord
(RAID, Gb-LAN, Sound, ATX, Retail)

Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit, geheugen
(Rood, CMZ8GX3M2A1866C9R, Vengeance Red, XMP, Lite Retail)

Sharkoon Tauron red edition, behuizing
(Zwart/Rood, Window-Kit, USB 3.0, Retail)

SSD en HDD heb ik thuis al liggen dus daarom besloot ik ze er niet bij in te doen.

Wat kan er beter of waar kan ik op besparen? budget is 1000euro.

cheers.

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit misschien dat je voor ongeveer 30 euro meer een gtx 770 met 4gb geheugen kan nemen i.p.v. 2gb

bijvoorbeeld deze

Laatst bewerkt:
ik zat ook een tijdje te kijken naar een gfx met 4gb ddr3 maar er is weinig verschil tussen die 2gb en 4gb als je maar 1 monitor gebruikt.
+ in de GIGABYTE GV-N770OC-2GD zit de 770 chip en die jij stuurde een 760 zie ik. weet niet tot hoever dat verschil uitmaakt.

ik zat ook een tijdje te kijken naar een gfx met 4gb ddr3 maar er is weinig verschil tussen die 2gb en 4gb als je maar 1 monitor gebruikt.
+ in de GIGABYTE GV-N770OC-2GD zit de 770 chip en die jij stuurde een 760 zie ik. weet niet tot hoever dat verschil uitmaakt.

oeps sorry mijn fout dacht dat het een gtx 770 was:o
ik zou er ook nog een koeler bij kopen aangezien je een intel 4770k hebt als je een k serie koopt moet je hem wel overklokken anders is het zonde van je geld ;)
p.s. de videokaart en processor zijn op azerty samen ongeveer €50,- goedkoper
ik heb het even voor je samengesteld op azerty en ik kwam op dit (volgens mij klopt er iets niet met de prijs van de voeding paar minuten geleden stond er nog €76,- en nu €96,- staat ook zo op tweakers) en ik heb de behuizing even weggelaten, omdat dat een persoonlijke keus is

Laatst bewerkt:
heh, geen probleem ofc, de site azerty niet echt bekend mee. heeft het de zelfde service als alternate? en overclocken is wel de bedoeling ja ook al ben ik er ook nog niet echt heel bekend mee.
Een standaard koeler die je erbij krijgt is in begin niet genoeg? want mijn budget is max 1000 op moment.

Edit: ik zag ook dat je op azerty 2x 8gb had gedaan. is dat een fout of raad je dat aan?

Laatst bewerkt:
dat is inderdaad een foutje gebeurt wel vaker misschien een bug in de site
azerty heeft een goede service en wordt door veel mensen aangeraden/gebruikt op deze site
de standaardkoeler kan je wel gebruiken maar je kan de processor er niet zo goed mee overklokken als met een andere koeler en ze zijn ook nog eens vreselijk irritant met wat betreft geluid

Laatst bewerkt:
ah oke top, ik zie idd nu al dat ik voor dezelfde prijs + een koeler op azerty kan krijgen. heel erg bedankt voor je opinie.

echt verschil tussen de twee is er niet alleen de prijs volgens mij ;)
de prestaties van de geforce gtx 770 WINDFORCE 3X zijn een heel klein beetje beter dan die van de MSI TwinFrozr, maar dat verschil ga je niet merken
hier een link met een vergelijking van de twee videokaarten ---> link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan