Nieuwe game systeem voor 1300 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter snick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snick

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hallo

Ik ben bezig om een nieuw game systeem samen te stellen. Ik heb een budget van 1300 euro. De games die ik wil gaan spelen zijn GTA 4, Cod 5, Crysis en Farcry 2.
Ik heb naast de pc zelf ook het toetsenbord, de muis, de monitor, de speakers, besturingssysteem (vista) en assemblage nodig. Die assemblage heb ik ook nodig omdat mijn ouders niet willen dat ik de pc zelf in elkaar zet.
Ik had 2 systemen gemaakt. 1 amd en 1 intel.
Intel:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[68471]=1&product[10765]=1&product[71286]=1

Ik had er een dvi kabel bijgedaan omdat bij de monitor er niet bijstaat of er 1 meekomt. De monitor is trouwens ook een tv. Die kan ik dan gelijk als tv gebruiken op mijn kamer.
De i7 lijkt me wel duidelijk.
Verder zit er een 640 gb harde schijf in en een gtx 260.

Amd:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...198869]=1&product[210544]=1&product[208879]=1

Dan heb ik de videokaart in een gtx 275 veranderd en de processor, moederbord en geheugen.

Wat kan ik nog veranderen want ik nog wat speling heb bij het amd systeem.
Welk systeem is het beste systeem?? Mis ik nog wat?

Alvast bedankt.

Oh ja, ik gebruik draadloos internet, (en dat kan ook niet anders) dus daarom heb ik die draadloze netwerkkaart (usb ding) erbij.

Buiten gamen is de intel sneller. Maar met gamen heb je echt meer aan de betere videokaart.
Je zou een HD4890 kunnen nemen, dan kom je nog goedkoper uit. Maar heeft als voordeel dat je er in de toekomst nog een 2e bij zou kunnen plaatsen.

Het resterende budget kan je bijv opmaken aan een WD black ipv WD Blue
Of 5.1 boxen
of betere muis
of tv/tft (geen idee of het financieel mogelijk is om de stap naar 22 inch te maken -> zou wel leuk zij)
of goede processorkoeler. Mocht je ooit nog willen overclocken.
of gewoon lekker het geld op zak houden :)

Ik zou het voorlopig bij een stock cooler houden en er fijnere muis bij kopen, zoals de G5 of G9. Ik heb de G5 gebruikt zonder enkele klachten, ook niet na langdurig gamen, en ik gebruik op het moment de G9, die nog beter voldoet.

oke 64 bit en dat toetsenbord, maar die videokaart, kan ik het beste de hd 4890 nemen of twee hd 4770's? En heb ik dan nog speciale software nodig voor crossfire?

Zou gewoon voor de 4890 gaan, dan heb je namelijk ook nog de ruimte om die in crossfire te zetten.
Daar heb je volgens mij geen software voor nodig;)

Niet alle spellen werken even goed met kaarten in Crossfire of SLI.
Daarnaast zijn er andere nadelen, waardoor dit een vertekend beeld geeft.

Het is een optie, maar ik zou er niet voor kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan