Nieuwe gamepc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwk97

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hallo allemaal,
ik wil graag een gamecomputer kopen/samenstellen, ik heb zelf al onderzoek gedaan naar onderdelen maar wil graag jullie mening over mijn keuze.
Ik heb deze computer kant en klaar gevonden: http://www.dragoncomputers.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,1492/category_id,111/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,72/

En heb zelf ook nog een andere computer samengesteld bij azerty.nl:
Moederbord: ASRock Z75 Pro3
CPU: Intel Core i5 3350P
GPU: Palit GeForce GTX 660 OC
PSU: Sea Sonic M12II-520
RAM: 2x4GB Corsair Vengeance
Kast: Cooler Master Centurion 5 II
HDD: 500GB Seagate Barracuda ST500DM002

Totaal: �643

Optioneel: SSD: 120GB Samsung 840 Series MZ-7TD120
�88

Wat is jullie mening over deze 2 systemen.
1. welke van de 2 is beter
2. wat zou ik eventueel kunnen aanpassen
3. is www.azerty.nl betrouwbaar

Systeem 2 van Azerty is iets beter.
Je zou even een budget kunnen aangeven, want voor 700 - 750 heb je ook een i5-3570 of i5-3570K
Ja, Azerty is een van de beste webwinkels

Laatst bewerkt:
Ik kan je niet zo veel zeggen over de pc's zelf, maar op vraag 3 wel.

Azerty is zeker betrouwbaar en is een hele goede website om je systeem te laten assembleren en te kopen. Ook heeft Azerty vaak de beste prijs op producten.

Mijn budget zit tussen 700-750 maar ik zat er zelf aan de SSD te denken omdat je computer daardoor programmas en Windows zelf veel sneller laad. En omdat een SSD al snel 100 euro kost dacht ik met het systeem wat ik had samengesteld in de buurt te komen. Is die processor heel veel beter want dan neem ik die waarschijnlijk ipv een SSD.

En waarom heb je een ander merk grafische kaart gekozen en een ander moederbord en voeding?

SSD is idd snel, maar een i5-3570k is future proof, daar heb je nog wel wat jaartjes plezier aan.
Ook kun je nu beter wat meer geld uitgeven aan de processor en moederbord wand deze zijn lastig tot niet te upgraden
(wel tegen hoge kosten)
Moederbord maakte niet zoveel uit, ik keek een beetje wat goedkoop en goed. en ook future proof met PCI-3.0 en Z77 Chipset
Qua videokaarten is er veel keuze in de merken, ik heb deze gekozen omdat hij overgeclocked is, erg goede koeling heeft (misschien de beste onder de 660's) en niet té duur, en ook nog verder overclockbaar.

500W is wat weinig voor deze componenten, nooit bezuinigen op de voeding. ook is 600W beter als je in de toekomst een krachtigere kaart wilt inbouwen, je kunt ook kiezen voor een 700w OCZ wat ik zelf wat slimmer vind maar is wel 20 euro duurder. Van de andere kant videokaarten en andere componenten worden in de toekomst alleen maar zuiniger.
Maar als je ooit nog een SSD erin wilt doen (of een HDD) is 600 - 700 Watt toch echt beter.

Laatst bewerkt:
een i5-3570K is alleen "future proof" als je hem overklokt ik vraag me af of de TS dat ook gaat doen
grootste verschil tussen de i5 -3570 en de 3350P is dat er geen IGP in zit bij de i5 3350P
of het voor hem veel uit maakt om dan voor een i5 3570 te gaan denk het niet... hij heeft namelijk al een game kaart dus die IGP is uitgeschakeld

verder mis je ook nog assemblage kosten windows OS en een goede koeler om die i5 3570K te beetje op temperatuur te houden
de i5 3570K zit niet in zijn budget als de winkel dit ook moet doen

dat verhaal van die ssd klopt niet
SSD's zijn een van de zuinigste onderdelen in een computer die verbruiken hoogstens 5watt daarvoor hoef je niet gelijk 100watts apart te houden....
HDD's net 10watts

verder is 700watts over dreven veel daar kun je gerust 2 GTX660 in sli kwijt dat kun je zelfs al met een goede 600watter
hou ook in gedachten dat kaarten in de toekomst alleen maar zuiniger worden

Laatst bewerkt:
Varhaal? :p

@ TS inderdaad wel zo handig om te vermelden of je zelf al een licentie heb van Windows en hem zelf bouwt.
Noem ook een paar games op die je gaat spelen, een 3570k zou ik alleen nemen bij CPU intensive games.

Ik ben niet van plan te gaan overclocken. En zoals hier al gezegd word heb je niks aan de IGP als je al een videokaart hebt daarom was ik ook gegaan voor de 3350P omdat er niet veel verschil is met de 3570(K) maar deze wel €50 duurder is.
Ik heb Windows zelf al en ben van plan hem zelf in elkaar te zetten wel heb ik nog een toetsenbord nodig. Hebben jullie daar advies voor ik denk dat ik geen game toetsenbord nodig heb want ik heb altijd gewoon het toetsenbord van mijn laptop gebruikt. Ik heb ook een voorkeur aan vlakke toetsen zoals op een laptop.
Ik speel meestal left4dead2, portal2 en minecraft maar heb altijd al day-z willen spelen. Verder bewerk ik soms een film maar nooit intensief. Waarschijnlijk gaan jullie zeggen dat dit dan een beetje overkill is maar ik vind het altijd fijn net even dat beetje extra te hebben.

Dayz is een cpu intensive game, de AI zuigt er namelijk hard.
Met een I5 3350p zit je redelijk goed. wil je het maximale er uit halen dan is een 3470/3570 een betere keus.

Ik denk dat met jouw budget een 7950 en i5 3350 het beste passen in je systeem.

Laatst bewerkt:
Het is een heel goed idee maar voor die videokaart heb je een 700W voeding nodig dus het gaat helaas niet door.

Onderaan de website van Azerty staat dat je een minimale voeding nodig hebt van 700w maar op de webiste staat ook dat de videokaart zelf maar 210w verbruikt. Ik wil straks alleen niet erachter komen dat het toch te weinig is

Na heel lang passen meten ben ik er achter gekomen wat ik daadwerkelijk wil. Nu heb ik nog één vraag zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij het in elkaar zetten want ik heb hier nog geen ervaring mee.

dat je niet elektrisch geladen bent anders kun je het hele zooitje zo weggooien :P
daarom niet met sokken op een tapijt in elkaar zetten ofzo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan