Nieuwe gamerspc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Hellow helpmij'ers,

ik wil even een nieuwe pc samenstellen, waarbij ik wel dikke games zoals FEAR op zeer goede kwaliteit wil kunnen spelen. Uiteraard zit hier een max. prijskaartje aanvast.
Ik heb al een configuratie maar die komt op 1250 - 1300 euro maar zit eigenlijk meer aan 1000 euro te denken. Misschien dat jullie nog goede alternatieven hebben op mijn componenten:

Kast Thermaltake Tsunami zwart, geen voeding 109,00 www.powerline.nl
Cooler Master, RS-450-ACLY, ATX, 450W 73,36 www.hardwaretotaal.nl

Moederbord Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) 121,68 http://www.hardwaretotaal.nl

Processor Amd S939 Athlon 64 3500+ box 2200Mhz 512kb Venice [ 3jr ] 209,50
www.euromaxi.nl

Geheugen 2x Kingston 512mb, PC4000, DDR 500Mhz. 245,14 http://www.simmcity.nl

Videokaart ATI Connect3D RX800GTO retail, PCIe x16, 256 MB, GDDR3 219,00
www.alternate.nl

Geluidskaart Uit oude pc, Creative Audigy platinum 0,00

Hardeschijf Maxtor 6L250R0 Diamondmax 10, 250 Gigabyte pata133 84,69
http://netoord.nl

Dvdspeler Asus DVD-E616A Zwart, 16x/48x 19,50 www.pcplatform.nl

Dvdbrander Uit oude pc, Aopen, duallayer 8x 0,00

Monitor Samsung 17" inch tft, 4ms, 1280 x 1024 276,00 www.bb24.nl

Toetsenbord / muis - Huidge toetsenbord en muis, logitech optical 0,00

Of hebben jullie een geheel andere configuratie voor 1000 euro laat het me even weten/zien.

Alvast bedankt

Groeten Gino

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je moederbord ook dual channel geheugen ondersteunt? In dat geval kun je namelijk beter voor 2 x 512 dan voor 1 x 1024 kiezen.

Ja okayaa thnx heb je gelijk in helemaal vergeten....stupid kga het gelijk even aanpassen. bedankt

heeft iemand nog andere opties voorr een leuke configuratie met AMD voor games voor ong. 1000 euro? Eventueel met waterkoeling !!!!

Gr Gino

coolermaster vind ik niet echt een goed merk voor voedingen. Vaak erg luidruchtig, en zijn niet super stabiel.

Ik zou zelf gaan voor een Chieftec 450 Watt. Deze is zeer stabiel en erg stil (heb hem zelf ook) op www.pcconcurent.nl is deze 56 euro.

Verder is voor een game als FEAR 2 GB wel een luxe, zeker op de hogere instellingen. Mijn PC is zeker niet slecht en heeft al aardig wat moeite hem aan te kunnen op semi High/medium.

mijn specs(zodat je kunt zien wat je zo ongeveer wel moet hebben)
-a64 3500+
-1gb RAM @ DDR 400
-ATi x800XL 256 mb
-

coolermaster vind ik niet echt een goed merk voor voedingen. Vaak erg luidruchtig, en zijn niet super stabiel.

Ik zou zelf gaan voor een Chieftec 450 Watt. Deze is zeer stabiel en erg stil (heb hem zelf ook) op www.pcconcurent.nl is deze 56 euro.

Verder is voor een game als FEAR 2 GB wel een luxe, zeker op de hogere instellingen. Mijn PC is zeker niet slecht en heeft al aardig wat moeite hem aan te kunnen op semi High/medium.

mijn specs(zodat je kunt zien wat je zo ongeveer wel moet hebben)
-a64 3500+
-1gb RAM @ DDR 400
-ATi x800XL 256 mb

okay thnx, dan switch ik denk ik maar naar de chieftec..!!!

Nog anderen mening? hulp?!

Ginolingen zei:
okay thnx, dan switch ik denk ik maar naar de chieftec..!!!

Nog anderen mening? hulp?!

Jazeker

Jouw Harde schijf is PATA. Echter de nieuwere en snellere techniek zit in SATA. Jouw moederboard ondersteunt deze techniek, zelfs SATA 2. Mijn advies ga dus voor een SATA 2 schijfje, want die haalt een DATA bandwith van 3 gb/sec. Ook zijn over het algemeen de Maxtor schijven erg luidruchtig en kampen vaak snel met kapotte sectors. Western digital is een betere keus, die én stiller is én de nieuwste technieken waar ik het over had (SATA2)
Kijk maar eens op deze link :
http://www.pcconcurrent.nl/index.ph...53&category_id=40&option=com_phpshop&Itemid=1
Ook nu ik je videokaart zie, ik denk dat je beter ietjes meer kan uitgeven. Voor 245 euro heb je bij mijn lokale PC boer al een XFX GF 6800GS XXX 256mb PCIE
die zeker te weten een stuk beter is dan een x800GTO. Maar als je wil gaan modden met je videokaart, en je wil perse ATi, dan moet je even rondkijken of je ergens een Sapphire x800GTO2 kan vinden. Deze hebben dezelfde cores als de x850XT en kunnen daarnaartoe gemod worden. Maar heb je geen zin om je garantie te laten vervallen, ga dan voor de XFX GF 6800GS XXX 256mb PCIE.

Laatst bewerkt:
Wat grannymark zegt over de SATA schijf zou ik ook zeker doen! Sterker nog, je kunt twee schijven nemen en ze in RAID 0 plaatsen. Dan heb je ook nog eens een hogere snelheid.

RAID 0 lijkt mij iets overdreven voor een gamer. Alleen als je van plan ben films op te nemen als je aan het gamen ben, met een resolutie op 1600x1200 en alle details high (wat dat systeem dus duidelijk niet zal gaan redden) zou het een uitkomst zijn. Als gewoon lekker wil gamen, zonder veel problemen zou ik voor normale SATA 2 gaan, dat is namelijk al snel zat.

thnx peeeps,

ben overigens langsgegaan bij de locale pc boer in gouda...waar ik ook heb gewerkt..

Ze hebben me even geholpen en heb nu het volgende bij elkaar gesprokkeld:

- Aspire X-cruiser metal case, black
- Qtechnology voeding, lownoise 400W, ATX2
- Asus A8N SLI SE
- AMD64 3800+ Dualcore
- Kingston 1gb. dualchannel
- Western Digital 250 S-ATA 16Mb
- Asus Nvidia 6800GT, 256mb
- Asus dvdspeler
- Asus dvdbrander
- Gamers Keyboard G15

Is dit goed genoeg?

Groeten Gino

Voor een gamer pc een dualcore gebruiken lijkt mij niet erg toepasselijk, aan een 4000+ of een FX57:evil: heb je meer aan.
Er zijn geen games voor een dualcore en die zullen er ook niet zo snel komen.

Ook een SLI bord is een overbodige luxe als er geen gebruik van gaat maken, een ATI X1800 kaar met ddr 3 geheugen op een single PCI-E bord lijkt mij zinvoller.

Ook een dualchannelkit met 2 x 1 gig, voor b.v. Battlefield ll is geen luxe meer.

Tevens kun je voor de voeding een 450Watt Asus of Aopen kiezen, beide fluisterstil met een 120 mm fan en de Aopen is nog op de achterkant handmatig regelbaar ook, voor de warme dagen, de Asus alleen door het aansluiten van de fanmolex op het mobo tot hogere toerentallen te bewegen, helaas.

hmmzz okay....

ik vind het gewoon heel moeilijk....

ik hoor zoveel van die verschilllende dingen om me heen !!!!

maar ik ga jou optie even voorleggen bij de locale pcboer en dan kom ik er wel uit !!

super man thnx iedereen :thumb:

tip

voor games zou ik nooit een tft pf lcd gebruiken.
voor een goed snel beeld zou ik een kijken naar een iiyama crt.
dat zijn award winners!!!!!!!!!!!!
heb zelf ook eens een poging gedaan om te gamen met tft (2ms) beeld.
Ben bijna weg gerend!!! maar ja smaken verschillen.
zou ook nog niet veel geld voor goede videokaarten uitgeven, er komen dit jaar weinig super games uit, dus zonde geld + dat ze alweer oud zijn als er wel super games uit komen.:D

succes:thumb:

Ginolingen zei:
thnx peeeps,

ben overigens langsgegaan bij de locale pc boer in gouda...waar ik ook heb gewerkt..

Ze hebben me even geholpen en heb nu het volgende bij elkaar gesprokkeld:

- Aspire X-cruiser metal case, black
- Qtechnology voeding, lownoise 400W, ATX2
- Asus A8N SLI SE
- AMD64 3800+ Dualcore
- Kingston 1gb. dualchannel
- Western Digital 250 S-ATA 16Mb
- Asus Nvidia 6800GT, 256mb
- Asus dvdspeler
- Asus dvdbrander
- Gamers Keyboard G15

Is dit goed genoeg?

Groeten Gino

neem een andere voeding, een A8N-SLI normaal moederboard (de SE kan je niet goed mee overclocken) en de rest is goed, al vind ik het wel zonde dat je 70 euro alleen wil uitgeven aan je toetsenboard, maja aan jou de keus natuurlijk.

Je voeding zal erg luidruchtig zijn. Als ik jou was zou ik een TAGAN/CHIEFTEC of een ander A merk kiezen. Krachtiger en veel stiller

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan