Nieuwe gaming pc bad pool caller

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
218
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar maand een nieuwe gaming pc.
Wanneer ik max. 20 minuten een game zoals BF Bad Company 2 speel geeft hij blauw scherm.
De verkoper verzekerde ons dat we alle nieuwe games op max. prestaties kunnen spelen.
Ik denk dat het licht aan de temperatuur. (Ben niet zeker) Wanneer ik de ventilator (Ik kan er maar één regelen) op maximumsnelheid zet kan ik iets langer spelen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

Alvast bedankt!
 
max 20 minuten? Ik had dit ook, maar bij mij was het altijd gedurende het 2e potje wat ik speelde in multiplayer. (ook ongeveer 20 minuten dus meestal)

Bij mij lag het aan de onboard geluidskaart. Ik heb nu een terratec aureon 7.1 externe geluidskaart en nu werkt alles wel perfect.

Het helpt wel om je pc specs in het topic te zetten: cpu - mobo - gpu - voeding - kast

Kijk eens of je moederbord een asus p6t SE is? Als het dit moederbord betreft dan ligt het zeker weten aan de onboard geluidskaart.
 
ojah heeft hij dit alleen bij bad company 2 of ook bij andere spellen? Ik had het alleen bij bad company 2.
 
Hij heeft dit niet alleen bij BF maar ook bij heel lang aanstaan zonder erop te gamen.
De temperaturen die ik zie via speedfan zijn ook te hoog... (Er staan vlammetjes bij...)

Dit zijn de specs:

Cooler Master 690 II
Cooler Master PSU Silent pro 850W ATX SLI
Intel 1366 Quad Core i7 950 3.06GHz BOX
Corsair DDR3 12GB 1600 Vengeance
Western Digital Blue Caviar 500GB
POV nvidia GTX480 1536MB DDR5 2xDVI HDMI
Gigabyte 1366 GA-X58A-UD3R USB3 SATA3
 
dit zou inderdaad met gemak alles moeten kunnen draaien.

Dit kan inderdaad een oververhitting veiligheid zijn, dat hij dus dit doet wanneer hij te heet word.

Wat zijn de temperaturen van de gpu en cpu als dit gebeurd?
 
speedfan.png


Dit zijn de temperaturen na het gamen...
 
Laatst bewerkt:
ik nu ook. Het is niet extreem heet maar wel heter dan zou moeten. De processor is wel erg heet eigenlijk wel te heet. Ik zou hiermee naar de fabrikant gaan en hem dit laten zien.

de cpu temperatuur kun je omlaag halen daar een andere koeler erop te zetten. Mijn cpu temperatuur was ook te hoog met de standaard i7 cooler. Maar nu heb ik een corsair a50 erop zitten en nu is alles goed.

GPU zou niet zo heet moeten worden maar hij kan dit wel aan. Dus het is waarschijnlijk de processor koeler waar het aan ligt. Of de koelpasta ertussen is niet goed of de koeler is gewoon niet goed vast gezet. In beide gevallen ligt het aan de persoon of instantie die deze pc in elkaar heeft gezet.
 
daarbij hoop ik wel dat je meer dan 1 fan in je kast hebt. Want anders is de airflow ook gewoon niet goed genoeg voor dit systeem.
 
had je dat niet in het 1e bericht kunnen zetten?

heb je gekeken of de koeler vol stof ofzo zit? Zit hij uberhaubt wel goed vast?

er zal dan toch iets met de cpu koeler zijn. Heb je het systeem in deze kast gekregen of als upgrade set ofzo gekocht? Heb je ooit zelf aan de binnenkant gezeten? Er zijn zoveel mogelijkheden waarom de temperatuur zo hoog ligt. Google gewoon even.
 
het is dnek ik niet de bedoeling om mensen met een serieuze vraag die ze hier komen stellen even naar google door te verwijzen...
 
nee maar ik heb een aantal voorbeelden genoemd. Er zijn miljoenen mensen die hier tips over hebben op google. Ik heb hem geholpen zo ver als ik kan.

Het is niet de bedoeling dat ik iets wat een baby nog kan doen voor hem ga doen. Sorry maar dat is gewoon stom.


ps. Als ik jou was had ik er gewoon een andere koeler opgezet (vanuit gaande dat je nu nog de standaard i7 cooler erop hebt zitten) Je kunt al een goede cooler krijgen voor in de 20 euro. Dit zou in ieder geval het temperatuur probleem oplossen. En als je toch zeker wilt zijn dat dit het probleem is, neem hem gewoon eens mee naar de plaatselijke pc boer en laat hun er naar kijken. (wel eerst naar de kosten informeren, ze willen hier nog wel eens geld voor rekenen)
 
als je toch nog iets meer hulp hier vandaan wilt krijgen is het handig om een paar foto's van de binnenkant van je kast te posten. Misschien kunnen wij dan zien waarom de temps zo hoog kunnen zijn.
 
Ik heb in de bios gemerkt dat er 3 fan's op 0 RPM staan!
Hoe schakel ik deze in? In de bios kan ik deze niet inschakelen blijkbaar...
 
bios.... zeg ons eerst of de fans er wel inzitten (ga ik dan wel vanuit maar alsnog) en dan kijken of ze wel aangesloten zijn op het moederbord en dan kijken of ze draaien als de pc aan is. Als alles goed is geef ons dan een foto van de bios ofzo. Zodat we kunnen zien of wij het weten.
 
Ik zal een foto van de bios nemen. Ik kan geen foto maken van de binnenkant van de kast want deze is verzegeld met een sticker.
 
dat helpt natuurlijk niet. Je moet op de een of andere manier binnen de kast kijken. Anders kunnen wij je ook niet helpen. Als de fans in bios op 0 staan zitten ze er hoogst waarschijnlijk gewoon niet in. Deze pc is op de een of andere manier gewoon niet gemaakt voor deze hardware. Ik zou toch terug gaan naar de fabrikant en ze dit voorleggen. Heb je geen garantie ofzo meer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan