Nieuwe gaming pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
je geeft super veel geld uit aan de cpu en aan geheugen
en dit gaat die game echt niet verbruiken een Core I7 950 is al sterk zat

ik zou als ik jou was voor 6GB geheugen gaan samen met een Core I7 950 en dan je Grafischekaart een GTX580 van maken
verder is een SSD (solid state disk) ook een goede optie (zorgt ervoor dat je computer snel is met laden en opstarten)

die I7 extreme editions zijn volgens mij voor servers bedoeldt

Ja, hele goede maar wat is een flight simulator pilot pro? :shocked: 500 euro, maar ik denk dat wij hem beter voor je in elkaar kunnen zetten dit scheelt namelijk een stukje, maar ja al heb je de jackpot gewonnen maakt dat waarschijnlijk niet uit.

2500 euro kan je natuurlijk een hele mooie tower maken (watergekoeld als geprefereerd)

Laatst bewerkt:
Een hele sterke PC, helemaal omdat deze nog vele jaren mee kan. Misschien een SSD inderdaad?

Een erg sterke pc inderdaad, maar wat ik zou doen is het volgende:

i7 980 laten vallen en een i7 970 pakken, eb die bespaarde 100,- in je grafische kaart steken. bv de gtx570 ipv de gtx560

Dan is het wat meer in verhouding.

Voor de rest als je er de komende jaren niets aan wilt doen is het een perfect systeem.
DAn zou ik niet zwakker gaan, als je nu het geld er voor hebt.

Alleen 1 vraag die flight simulator... 500,- ??
kan er niets van terug vinden behalve het spel, maar die is 50,- ..

die processor is veel te duur voor de kwaliteit koop inplaats daarvan een i7 950 je verliest nog niet eens 0.3 ghz per core maar de prijs is velen malen lager wel 600 euro lager ! inplaats daarvan zal ik je aanraden om een SSD te kopen om je besturingsysteem en meestgebruikte programma's te zetten (60gb ofzo) dit kan de computer een echte boost geven.

edit: de vooruitgang van de videokaart industrie gaat heel snel ik zal dus zelf gaan voor een krachtigere grafische kaart (GTX570 OC?) of een SLI opstelling van die 560

Laatst bewerkt:
Die processor is duur, maar niet vergelijkbaar met de quad i7.
Het is gewoon een intel 6core ipv een quad zoals de i7 920 t/m de 960)
Een stuk sneller en daar betaal je voor.

De i7 970 / 980 en de komende 990 zijn altijd nog sneller als bv een i7 2600 van de nieuwe 1155 socket.
Over een half jaar komt de LGA 2011, dit is de echte opvolger van de 1336 socket.
Maar duurt nog ff.

Een SSD zou wel aan te raden zij in dit systeem :)
Die 100,- kan er ook nog wel bij ;)

Bedankt allemaal voor de vele en snelle reacties.
Die flight simulator pro pilot is omdat ik een bestaande pc van tones "Flight simulator pro pilot" heb aangepast.
Het is inderdaad misschien beter om en i7 970 nemen en 6gb ram en dan de videokaart wat te updaten.
ik ga nog eens kijken op de website wat mogelijk is

EDIT :
Zo iets dan eerder ?
http://dl.dropbox.com/u/464635/offerte.pdf

Laatst bewerkt:
mooi systeempje. :thumb:

Ik mis alleen het moederbord, maar dat zit in die flightsimulator neem ik aan?

ik weet niet hoor wat je bedoel met aangepast? 422 euro dokken voor een spel... ik weet niet hoeveel miljarden jij op de bank heb staan, maar 422 zou ik het er dan nog niet voor over hebben.

Ik raad je aan om te wachten, een 2600K te kopen en deze te overklokken (watergekoeld misschien) dan heb je een mooie rig en ben je goedkoper uit.

Neen het gaat niet om een spel...
op de website van tones kan je kiezen voor voorgeconfigureerde pc, en dan zelf de onderdelen aanpassen. Flight simulator pro pilot is dus de naam van het voorgeconfigureerd systeem :)
En ok, ik zal nog wat wachten dan, bedankt !!

2600K is niet sneller als een i7 970/980/990.
Goedkoper wel, maar niet sneller.

Tevens als je gaat overklokken is het leuker met de 1336 socket.
De nieuwe 1155 socket kun je alleen maar spelen met de multiplier de rest niets.
beetje saai. Wil je dit niet is het niet van toepassing

Ook is de 2600K niet aan te slepen en zijn alle mobos terug geroepen vanwege "foute" chipsets. lekkere kinderziektes.

Zo kun je eeuwig blijven wachten. Elke keer komt er wel iets nieuws.
bv over een half jaar de ovolger van socket 1336 => de LGA 2011
Ook heeft de sabertooth mobo het voordeel dat je SLI en Crosfire kan draaien.
Je bent kwa videokaart dus niet merk gebonden eil je oit meerder grafische kaarten in je systeem.

Nee maar ongeveer soort gelijke prestatie's geeft het wel ;) En trouwens de eerste nieuwe moederborden komen 11 feb. En persoonlijk zou ik er zelf wel voor kiezen om te wachten op de socket 2011 processors want dit hoort nog niet bij de "high end" sandy bridge's :)

Laatst bewerkt:
hehe alleen draaien ze beide niet .... :P

mobo + cpu gaat niet samen. mobo is socket 1156 , cpu 1366.

Pak bv een goede kast van cooler master.
bv de CM960 advanced. Groot ruim en rond de 80,-

Edit: ik typ te langzaam :P

lol had in die tijd al weer thee gedronken :D Aangepast, stomme fout trouwens van me...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan