Nieuwe Gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zuidweg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2014
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC die vooral zal worden gebruikt om te gamen. Na jaren van console gamen, ben ik toch weer van plan over te stappen op de computer.

Budget; Tussen 1000 - 1500 heb ik beschikbaar, maar zie graag verschillende opties de revue passeren!
Doel; Gamen op een hoge resolutie (Als het mogelijk is Ultra, maar ik snap dat mijn budget daar mogelijk niet toereikend in is)
Omgeving; PC mag best een beetje geluid maken als dat ten goede komt van de prestaties. Liever een PC die meer lawaai maakt die goed presteert, dan eentje die muisstil is en qua prestaties minder. Maar mocht het binnen het budget vallen, is stil altijd goed natuurlijk!
Assemblage; Kant-en-klaar als dat mogelijk is!
Besturingssysteem; Heb windows 7 pro al in bezit, maar wat zijn jullie bedenkingen over 8? Is dit een vooruitgang / overbodig / etc. ?!
Opties / randapparatuur; Scherm, toetsenbord en muis zijn al reeds in bezit.
Wensen;
- 128 GB SSD is voldoende
- Nvidia GTX 970 zag er uit als een goede kaart ?! Wat is jullie mening daarover ??
- De rest is aan jullie!

Ik hoop dat ik hierbij voldoende informatie heb verschaft om een Gaming PC in elkaar te zetten!

Ik zie de door jullie gekozen set-ups wel verschijnen,

MvG,

Ricardo

Dag!
Ik heb van de week toevallig weer drie pc's in elkaar gezet waarvan twee in jouw budget.
Mijn eigen PC was zonder monitor en toetsenbord/muis 1390 euro en draai alle games op maximale settings met 50+ FPS op een 1920x1200 scherm met daarnaast nog een 900p scherm die twitch streams toont.

Mijn PC bestaat uit:
- i54670k nog niet overgeklokt
- MSI R9 290
- 16GB RAM
- 256GB SSD
- 2TB HDD
- Scythe Mugen 4 CPU koeler
- Cooler Master V550S PSU

En een stille kast vat Fractal Designs, maar daar kun je makkelijk geld op besparen.
Als je een windows 7 licentie hebt, lekker blijven. Windows 8 is wat sneller en ik zelf vind het mooier na wat aanpassingen, maar lekker wachten op windows 10, zonde van het geld.
Ik zelf zou ook voor een AMD videokaart gaan, minder energiezuinig, maar goedkoper en betere prestaties voor je geld.

i7 CPU is simpelweg overbodig voor een gaming PC.
Het probleem met assemblage is dat zulke pc's altijd veel duurder zijn dan ze moeten zijn.
De pc die ik vandaag heb gebouwd heb ik voor 1399,60 in elkaar gezet en had bij gamepc.nl 1650 euro gekost.

Maar als je niemand in de buurt hebt die het kan doen dan snap ik uiteraard die keuze.

Ik zou in ieder geval kijken naar een i5-4690. of de K variant met een Z97 moederbord als je wilt overklokken en een R9 290 GPU of GTX970 als je liever nvidia hebt (Is wel een erg mooi kaartje ;))
Bij alternate is een game pc builder als je daar keist voor de €1099 variant en je keuzes aanpast krijg je dit (zonder monitor etc) voor 1406 euro:

Game PC ALTERNATE Thunderstorm GM408
- Kosten voor assemblage
- Z9 Plus, behuizing,
- Pure Power L8 700W, 700 Watt voeding,
- GA-Z97-HD3, socket 1150 moederbord,
- 840 EVO Basic 2,5" 120 GB,
- Barracuda 7200.14, 2 TB harde schijf, GV-N780OC-3GD (rev. 2.0),
- NVIDIA GTX970
- Geluid, geluidskaart,
- Core™ i5-4690K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) 1150 processor
- Dark Rock Advanced C1, Actieve CPU koeler
- 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen (16GB is overbodig en altijd goedkoop en makkelijk te upgraden in de toekomst)
- TL-WDN4800, WLAN-Adapter (Als je geen wifi nodig hebt kun je deze weglaten)
- SH-224DB/BEBE DVD-brander,
- Geen besturingssysteem,
- Garantie

Bij gamepc.nl zou je hiervoor kunnen gaan:
http://gamepc.nl/game-pc-max?tab=co...J4h2mr7Hwg2p7_6BS2qrszDW2QIyBss367lsm5001VmVj

Laatst bewerkt:
grumbkow heeft het hiermee alles al gezegd eigenlijk.

Ik denk alleen dat je voor €1500 wel een GTX 980 erin kunt krijgen. Die fantastisch overklokken en daarmee een betere price/performance ratio krijgen dan een 290/290x.
Bij Azerty.nl heb ik het volgende lijstje gemaakt (link);

- Intel Core i5 4690k processor
- Corsair H105 Waterkoeling set (gedeeltelijk rood)
- MSI Z97 Gaming moederbord
- 8GB 2133MHz CL9 Corsair Vengeance Pro RAM (Rood)
- MSI GTX 980 Gaming 4G videokaart (Rood)
- 120GB Samsung SSD
- 1TB Seagate Barracude HDD
- Corsair RM750 Gold voeding
- Phanteks Enthoo Pro behuizing

Dit is dan wel zonder assemblage. Alle fans zitten erin, maar die zou je kunnen vervangen door Corsair SP120 (2x voor de H105) en AF140 (3x als casefans, 2 voor en 1 achter), die worden geleverd met een rode ventilator ring die je er op kan doen om alles beter bij het kleurenschema te laten passen.
Als je liever een ander kleurenschema hebt (zwart-blauw of zwart-geel etc) kun je dat altijd nog aangeven,

Groeten,
Diderik

grumbkow heeft het hiermee alles al gezegd eigenlijk.

Ik denk alleen dat je voor €1500 wel een GTX 980 erin kunt krijgen. Die fantastisch overklokken en daarmee een betere price/performance ratio krijgen dan een 290/290x.
Bij Azerty.nl heb ik het volgende lijstje gemaakt (link);

- Intel Core i5 4690k processor
- Corsair H105 Waterkoeling set (gedeeltelijk rood)
- MSI Z97 Gaming moederbord
- 8GB 2133MHz CL9 Corsair Vengeance Pro RAM (Rood)
- MSI GTX 980 Gaming 4G videokaart (Rood)
- 120GB Samsung SSD
- 1TB Seagate Barracude HDD
- Corsair RM750 Gold voeding
- Phanteks Enthoo Pro behuizing

Dit is dan wel zonder assemblage. Alle fans zitten erin, maar die zou je kunnen vervangen door Corsair SP120 (2x voor de H105) en AF140 (3x als casefans, 2 voor en 1 achter), die worden geleverd met een rode ventilator ring die je er op kan doen om alles beter bij het kleurenschema te laten passen.
Als je liever een ander kleurenschema hebt (zwart-blauw of zwart-geel etc) kun je dat altijd nog aangeven,

Groeten,
Diderik

De reden dat ik het hierbij heb gelaten is omdat ik verwacht dat de TS nog een monitor en keyboard/muis combinatie wilt aanschaffen aangezien hij weer terugkomt naar PC gaming.

Heren beide bedankt voor de set-ups!

De AMD trekt me gewoon niet, helaas teveel negatieve dingen over gelezen.. (Voor wat dat waard is) Daarom het liefste met NVIDIA.
De optie met de 980 is zeker een optie! Ik zal deze opties zeker overwegen. Hopelijk zijn er nog andere mensen die mij andere opties kunnen bieden! Maar het is dus mogelijk met dit budget een redelijk beefy computer te creëren ?

Mvg,

Ricardo

Btw Didirik,

Wat betreft dat kleurenschema; Dat is voor mij niet zo belangrijk. Behuizing doet er voor mij ook niet echt toe. Prestaties boven looks ;)! Voor mij part liggen alle kleuren van de regenboog erin, als het maar werkt!

Heren beide bedankt voor de set-ups!

De AMD trekt me gewoon niet, helaas teveel negatieve dingen over gelezen.. (Voor wat dat waard is) Daarom het liefste met NVIDIA.
De optie met de 980 is zeker een optie! Ik zal deze opties zeker overwegen. Hopelijk zijn er nog andere mensen die mij andere opties kunnen bieden! Maar het is dus mogelijk met dit budget een redelijk beefy computer te creëren ?

Mvg,

Ricardo

Waar lees je dat over AMD? Ik snap wat je zegt, maar precies dezelfde dingen lees je over NVIDIA.
Maar wat jij wilt uiteraard :)

Wat betreft je andere vraag, voor dit geld kun je voor een Full HD monitor zeker een goede pc bouwen.
Ik heb zelf een i5-4670k op 4.1 ghz met een R9 290 4GB en 16GB ram en draai alles op 1200p op maximale settings met 50+ FPS dus daar hoef je je geen zorgen te maken.

Met een 980 ben je helemaal binnen voor de komende jaren.
http://gamepc.nl/game-pc-max?tab=co...J4h2mr7Hwg2p7_6BS2qrszDW2QIyBss367lsm5001Vplz

Op flexcomputer wil je niet kijken. PC's daar kun je niet aanpassen en zijn erg verouderd qua hardware.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Ik zou inderdaad voor een 970 gaan verschil is niet echt groot met de 980 maar scheelt wel een paar euro's ;)ik zou het zo doen hardware is van een goed merk en is eventueel nog wat over te klokken.
Weet niet of je hem zelf bouwt anders moet je er nog 59 euro bij tellen

Laatst bewerkt:
Heren,

Allemaal vriendelijk bedankt voor het helpen van het samenstellen van mijn nieuwe pc! Ik zal ieder van jullie verzoeken aan elkaar afwegen en op basis daarvan een keuze maken!

Goedemorgen,

Geen dank en misschien lezen we nog wel wat het geworden is:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan