Nieuwe geassembleerd systeem maar geen beeld..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barrell

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hoi,

Ik heb een systeem geassembleerd gekregen via 4 launch(dus hoefde alleen windows te installeren). En kreeg die vandaag binnen. Ik dus helemaal blij, alles aansluiten e.d. Kast gaat aan, alles werkt. Ik hoor ook 1 piepje. Maar ik kreeg geen beeld. Ook niet bij andere beeldschermen.

Die knakker van 4launch zei dat het iets is van de videokaart...

Is er iets wat ik zelf kan controleren of alles goed werkt of vast zit? Of dat ik ergens kan zien wat er stuk is zonder dat ik daar een beeldscherm bij nodig heb? (alles ventilators draaien, moederbord maakt 1 piepje, videokaart draait ook...dus kan die dan wel defect zijn??)

Misschien is er iets wat makkelijk te verhelpen is zonder dat ik de kast die net nieuw is weer helemaal terug moet sturen en weer een maand moet wachten...?

videokaart terug sturen die is waarschijnlijk gewoon stuk.

Zit er geen onboard videokaart?
Die kun je dan even testen.

videokaart terug sturen die is waarschijnlijk gewoon stuk.

Zit er geen onboard videokaart?
Die kun je dan even testen.

Ja er zit wel een onboard vidkaart...maar ik ben bang als ik degene die stuk is eraf haal ik iets stuk maak ofzo. Of is het heel makkelijk op en af halen?

je kast idd nog niet open maken. Dan vervalt de garantie

Stuur gewoon je hele kast terug.
Het is helaas niet anders

Nou ja kast open maken is geen probleem. Zitten geen garantiestickers oid..zijn twee schroevjes en hij de kast is open. Ik weet alleen niet of ik dus de videokaart veilig kan verwijderen en hem daarna weer goed erin te zetten...

Zit gewoon niet te wachten om 3+ weken te wachten op nieuw systeem..

Heb je al eens een andere DVI of HDMI kabeltje gebruikt ? Mss ligt het wel aan het kabeltje, mijn HDMI was onlangs ook stuk. Probeer eerst goed doordachte alternatieve alvorens grote middelen toe te passen. PC terug sturen is zowizo al 2 a 3 weken da je hem moe missen, ...

Maar ik begrijp het dus zo, ... je hebt alles aangesloten, je zet de power knop aan, en je hoort je pc bak draaien, maar beeldscherm blijft zwart ? Dus tot hier to nog niks van opstarten/bios/windows gezien ?

Ik heb indd al hdmi geprobeerd beneden bij de tv. Mijn tv boven ook geprobeerd. En een ander beeldscherm. Dus totaal 4 schermen geprobeerd..geen resultaat!

Als ik het aansluit dan gaat hij inderdaad rommelen. Fans draaien, er komt licht in de kast..maar ik zie totaal geen beeld. Dus geen bios, geen windows, niets nopes nadad! Ik krijg alleen op me beeldscherm ' no signal ' . En daarna floept het beeldscherm op standby.

Meh.

Kan je bij iemand in jou buurt snel een andere video kaart lenen ? Probeer die eens en test dan nog eens ... als dan wel macheerd, is ind de video kaart die kapot is :s
Maar als je er een andere in steekt, en je test is weer gefaald, dan denk ik dat mss helemaal iets anders is.

Hoe en vanwaar was je pc alweer ?

Er zit op het moederbord al een inboard vidkaart dus kan die.wel.proberen. Weet alleen niet of de videokaart die erin nu in zit wel eruit kan krijgen zonder kleerscheuren.

Pc is van 4launch! Heb ook al RMA aangevraagd..

Als je heel voorzichtig te werk gaat, lukt dat wel :) ... we spreken toch over een desktop pc he ?
Normaal 2 vijsjes en that's it :) Owja en de power kabel ( s )

Ja zoiets zag ik..maar ik durfde het niet aan!

Pc is alweer onderweg naar 4launch..dus ben benieuwd.

En het ging om een desktop ja hehe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan