Nieuwe gebruiker aanmaken mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Hallo,

Op Win10 Home heb ik minder mogelijkheden dan Pro, maar ik krijg mijn onderwater meegemigreerde Gast-account niet actief. Na wat googelen blijkt dat lastig/niet te doen.
Dan maar een nieuwe account zonder mail etc. aanmaken, user Bezoeker (bijvoorbeeld) en dan de inhoud van /users/Gast overhevelen.
Een gebruiker kan ik wel aanmaken, verschijnt ook in het beginscherm tussen de andere accounts, maar bij aanklikken krijg ik na enkele seconden de tekst:
Server User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Heb van alles geprobeerd: met wachtwoord, zonder, normaal account, administrator...

Wie heeft een hint... ?

Thx

Deze hints vond ik inderdaad ook, maar zijn niet bruikbaar.
Ik heb geen .bak entries achter Profilelist. Sterker nog: er wordt niet eens een entry aangemaakt voor het nieuwe account.
Het lijkt of er in Win 10 een ander mechanisme wordt gebruikt.

Bij mij zijn ze er wel degelijk, vandaar dat ik dat zei. Ik heb echter niet de Home maar de Enterprise editie.
Wellicht dat daar het verschil in zit.

Snap niet zo goed waarom daar verschillen zouden zijn, maar ik snap wel vaker iets niet van Microsoft :(

Is er nog een Forummer die het wel gelukt is op de Home-editie? Het gaat dus om een simpel account.
Dus zonder microsoft-account en zoals ik dat gedaan had, als volgt:
-Instellingen
-Accounts
-Familie en ander gebruikers
-Iemand anders aan deze pc toevoegen
-Ik beschik niet over aanmeldgegevens van deze persoon
-Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen
enz.

Ok, is dat gemigreerde Gast-account nog intact? Probeer dan het volgende:

Open als Administrator de Opdrachtprompt.
Typ: net user "Gast" /active:yes

Eventueel kan je de naam van die Gast-account controleren, want die is Hoofd/kleine letter gevoelig, d.m.v. te typen: control userpasswords2
In het venster moet dan de naam & status van dat Gast-account te zien zijn.

Ook al geprobeerd.
Toen dat niet hielp heb ik ook nog in de registry bij de juiste user onder ProfileList items Refcount en State op 0 gezet.
Daarna kon ik Gast eindelijk aanklikken en vervolgens kwam de desktop tevoorschijn die zich vervolgens elke seconde stond te verversen. Kon er alleen maar uit met ctrl-alt-del.
Kostte heel veel moeite om dat weer te herstellen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan