nieuwe gebruiker aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter24072007

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Ik wil een nieuwe gebruiker aanmaken, deze wordt wel aangemaakt maar doordat er een plaatje over het hele scherm staat zie ik de taakbalk en de iconen niet. Die zitten waarschijnlijk achter het plaatje. Hoe krijg ik deze foto (plaatje) weg.

Heb je al geprobeerd die gebruiker te verwijderen en opnieuw aan te maken?
Ik zou zeggen probeer iets te fixen met de herstelconsole, maar wat en hoe dat moet weet ik zelf ook niet. Maar ik zou zeggen dat er iets mis is met je windows.

Er is niets mis met windows, als hoofdgebruiker kan ik gewoon inloggen.
Na de opstart procedure krijg ik het schermpje aanmelden bij windows met als achtergrond een foto.
na het invullen van de gebruikersnaam krijgt gebruiker 1 zijn desktop te zien.

Alleen als gebruiker 2 inlogt blijft de achtergrond foto staan en komt zijn desktop niet naar voren.

Hoe krijg ik de achtergrond weg.

Wie zegt dat er niets mis is met windows?
Normaal gezien zou je gewoon moeten kunnen werken als pas aangemaakte gebruiker. Het feit dat de eerste gebruiker werkt wil niet zeggen dat het niet aan windows ligt. Misschien loopt er iets mis tijdens het aanmaken van de gebruiker.

Maar ik snap niet waarom je het ineens over de achtergrond van gebruiker 1 hebt. Meld gebruiker 1 eerst eens even af en zie dan eens of je gebruiker 2 kan aanmelden. Of probeer de achtergrond van de gebruikers eens leeg te maken.

Eventueel kan je hier enkele printscreens plaatsen met de verschillende stappen die je onderneemt? Want ik snap niet goed hoe je wat allemaal doet.

Wie zegt dat er niets mis is met windows?
Normaal gezien zou je gewoon moeten kunnen werken als pas aangemaakte gebruiker. Het feit dat de eerste gebruiker werkt wil niet zeggen dat het niet aan windows ligt. Misschien loopt er iets mis tijdens het aanmaken van de gebruiker.

Maar ik snap niet waarom je het ineens over de achtergrond van gebruiker 1 hebt. Meld gebruiker 1 eerst eens even af en zie dan eens of je gebruiker 2 kan aanmelden. Of probeer de achtergrond van de gebruikers eens leeg te maken.

Eventueel kan je hier enkele printscreens plaatsen met de verschillende stappen die je onderneemt? Want ik snap niet goed hoe je wat allemaal doet.

Ik kan helaas geen schermafdruk maken omdat ik dan nog niet ben ingelogt.

Na het opstarten voordat ik ben ingelogd heb ik een achtergrond van een tuin-foto.
Hierop staat het inlogscherm: aanmelden bij windows.
Na ingave van gebruikersnaam in dit geval Peter, krijg ik mijn eigen bureaublad met taakbalk en iconen zonder achtergrond plaatje. (blauwe achtergrond)

Als ik inlog met de gebruikersnaam Mariska gaat het inlogscherm weg en blijft alleen de achtergrond (foto van de tuin) staan, zonder taakbalk en zonder iconen.
Wel hoor ik het window melodietje dat ik ben aangemeld.
Maar doordat de taakbalk ontbreekt en de computer niet reageerd op muisklikken kan ik niet verder.

Als ik control alt delete in tik kan ik Mariska afmelden.
In taakbeheer kan ik zien dat gebruiker Mariska actief is, ook zijn processen opgestart door de gebruikers system, netwerkservice, lokale service en 1 toepassing door Mariska namelijk taskmanager.
Het mapje toepassingen is leeg.

dus al met al een raar geval. Zoals ik al eerder schreef krijg ik het zelfde beeld als ik een nieuwe gebruiker aanmaak. Ook met deze gebruiker krijg ik geen taakbalk.

Wie weet raad.

xp home, pro of MCE?

Geen taakbalk of iconen doet me denken alsof het proces explorer niet actief is.
Druk even alt+ctrl+del,
Ga naar het tabblad processen, vink "processen van alle gebruikers weergeven" uit. Ga terug naar het tabblad Toepassingen, kies voor "nieuwe taak...", tik achter openen cmd, klik ok, opdrachtpromptvenster opent, dan kan je intikken: explorer.exe en even enteren (eventueel kan je 'explorer.exe' ook intikken in het venster "nieuwe taak" dus achter "openen" maar mss is het makkelijker dat er cmd staat en dat dat telkens hetzelfde opdrachtpromptvenster opent dan dat al wat je ooit hebt ingetikt daar door elkaar komt te staan.

Komen je taakbalk en iconen nu wel?
zonee, probeer eens explorer te beeïndigen en opnieuw te starten, kies in taakbeheer voor het tabblad processen, selecteer het proces "explorer.exe" en kies voor "proces beëindigen". Dan even bovenstaande opnieuw doen.

Misschien gaat er ook iets mis bij het opstarten van windows voor die bepaalde gebruikers, ga eens naar veilige modus en kijk eens of er geen overbodige dingen staan in msconfig. Moest je processen die je niet kent voor alle veiligheid willen uitvinken of processen die je niet nodig hebt bij het opstarten (zou ik sowieso uitvinken) let er dan wel op dat ej die eerst even beëindigt in taakbeheer. Anders zijn ze nog actief en vinken ze zichzelf mss terug aan.

Laatst bewerkt:
oplossing

Het bleek dat user.dat niet meer bij gebruiker mariska aanwezig was.
Heb een kopie van een ander in deze map gezet en het werkt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan