nieuwe gebruiker @ win2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Hey mensjuhs
Ik wil graag een 2e administrator (gebruiker) op me windows 2000 maar dan wil ik ook dat ik meteen alles zo zie als in de 1ste gebruiker/hoofdgebruiker...

Nieuwe gebruiker aanmaken weet ik wel hoe dat moet maar hoe kan ik er nou voor zorgen dat meteen alles precies hetzelfde is bij die nieuwe aangemaakte gebruiker als bij de 1ste??? :rolleyes:

Het antwoord zal vermoedelijk simpel zijn maar ik weet 't dus niet :confused:

Alvast bedankt :thumb:

Maak eerst een gebruiker aan. Klik op de toegevoegde gebruiker met je rechtermuistoets, kies eigenschappen. Kies het tabblad "lid van" en voeg aan gebruikers de titel "administrators" toe.

zover was ik al tibor :D maar als ik me dan in windows aanmeldt met die nieuwe administrator dan moet ik alle icoontjes weer zelf op 't bureaublad zetten, taakbalk weer wijzigen, opstartlijst instellen etc... en daarom wil ik weten of de mogelijkheid er is om alle instellingen van de 1ste gebruiker in 1x over te zetten naar de 2e ;) want dat is wat ik wil..

Ja, dat kan ook.. Moet je alleen een beetje mee uitkijken..

Ga in explorer naar C:\documents and settings\ (C: kan ook een andere letter zijn, hangt af van de schijf waarop 2000 staat)

Je ziet dan de verschillende gebruikers. Open de Administrator en de toegevoegde gebruiker in 2 aparte vensters.

Je kan dan diverse mappen van administrator naar de nieuwe gebruiker kopieëren. Bureaublad en startmenu zijn

de belangrijkste, die zorgen ervoor dat de icoontje gelijk zijn. Favorieten en cookies kan je ook doen, met de rest wel uitkijken, je moet niet de registry's door elkaar gooien :D

Okeej... ut begint al wat te worden... :D
Nu zowat het belangrijkste onderdeel...

Ik moet met die nieuwe gebruiker het hele internet zooitje zo te zien opnieuw installeren :rolleyes:
Ik heb dus geen flauw idee waar m'n moeder die software gelaten heeft (zijzelf ook niet :rolleyes: ) dus is dit ook nog op de 1 of andere manier te kopiëren???

Volgensmij kan het helemaal geen kwaad hoor, om het hele profiel over te zetten. Dus gewoon alle mappen in "Administrator" naar de map van de nieuwe gebruiker.

Dan kopieër je ook de Registry onderdelen, en die zijn wel uniek.

Rechtsklik my computer, properties
tabblad user profiles
copy to

profiel kopieren naar de map van de nieuwe user. :)

:thumb: :thumb:

zoals ik int begin dus al zei: het antwoord zal wel makkelijk zijn.. en ik heb gelijk :D

weet wat bijgeleerd...:D thanks a lot :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan