Goedendag!
M'n collega is dagelijks een behoorlijke tijd bezig om een overzicht te maken van de uitstaande RMA-verzoeken. Hij haalt de data op bij de leverancier en voegt de nieuwe nummers handmatig toe aan de bijbehorende tabbladen. Ik heb al wel middels verticaal zoeken ervoor gezorgd dat de overige info dan automatisch toegevoegd wordt. Het zou natuurlijk mooi zijn als dit stukje handwerk (nieuwe nummers zoeken en toevoegen) nog verdwijnt, er is immers kans op fouten.
In het bijgevoegde voorbeeldbestand zijn in totaal 3 werkbladen aangemaakt:
- warranty
- r&o
- datadump
Het blad datadump overschrijven we dagelijks middels een dump uit het RMA-systeem van onze leverancier.
In deze dump kunnen 2 dingen gewijzigd zijn ten opzichte van de vorige versie:
- nieuwe RMA-nummers (1e kolom, de nieuwe staan niet alleen onderaan);
- bij bestaande RMA-nummers kunnen datums toegevoegd zijn.
De nieuwe RMA-nummers moeten toegevoegd worden aan het tabblad warranty (bij RMA-nummers beginnend met een 3) of r&O (bij RMA-nummers beginnend met 6). Daarnaast moeten de overige kolommen op deze 2 tabbladen geupdated worden indien er in de datadump datums zijn toegevoegd.
We kunnen deze tabbaden niet volledig overschrijven aangezien de laatste kolommen informatie bevatten die in dit werkblad handmatig toegevoegd zijn.
Zouden jullie me opweg kunnen helpen? Vermoed dat het in VBA gemaakt zal moeten worden, ik krijg het met verticaal zoeken in ieder geval niet voor elkaar.
Ik hoor het graag!
M'n collega is dagelijks een behoorlijke tijd bezig om een overzicht te maken van de uitstaande RMA-verzoeken. Hij haalt de data op bij de leverancier en voegt de nieuwe nummers handmatig toe aan de bijbehorende tabbladen. Ik heb al wel middels verticaal zoeken ervoor gezorgd dat de overige info dan automatisch toegevoegd wordt. Het zou natuurlijk mooi zijn als dit stukje handwerk (nieuwe nummers zoeken en toevoegen) nog verdwijnt, er is immers kans op fouten.
In het bijgevoegde voorbeeldbestand zijn in totaal 3 werkbladen aangemaakt:
- warranty
- r&o
- datadump
Het blad datadump overschrijven we dagelijks middels een dump uit het RMA-systeem van onze leverancier.
In deze dump kunnen 2 dingen gewijzigd zijn ten opzichte van de vorige versie:
- nieuwe RMA-nummers (1e kolom, de nieuwe staan niet alleen onderaan);
- bij bestaande RMA-nummers kunnen datums toegevoegd zijn.
De nieuwe RMA-nummers moeten toegevoegd worden aan het tabblad warranty (bij RMA-nummers beginnend met een 3) of r&O (bij RMA-nummers beginnend met 6). Daarnaast moeten de overige kolommen op deze 2 tabbladen geupdated worden indien er in de datadump datums zijn toegevoegd.
We kunnen deze tabbaden niet volledig overschrijven aangezien de laatste kolommen informatie bevatten die in dit werkblad handmatig toegevoegd zijn.
Zouden jullie me opweg kunnen helpen? Vermoed dat het in VBA gemaakt zal moeten worden, ik krijg het met verticaal zoeken in ieder geval niet voor elkaar.
Ik hoor het graag!