Nieuwe geluidskaart/drivers Inca 88

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantju

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Hallo forumleden!

Na 4 jaar een Inca 88 geluidskaart te hebben gehad, wordt het tijd voor een nieuwe. Ik ben vanaf Windows XP overgestapt naar Windows 7, en zoek dus een Windows 7 compatibele geluidskaart voor rond de 100 euro. De geluidskaart wordt gebruikt voor het produceren van muziek, dus niet voor games. Ik vroeg me af of iemand een goede geluidskaart weet. In de tussentijd vroeg ik me ook af of iemand weet of er Windows vista of Windows 7 drivers zijn voor de Inca 88. Deze heb ik namelijk nog niet gevonden, na een tijdje zoeken op het internet.

Alvast bedankt iedereen! :D

Bedankt voor je reactie!

Dit is de laatste driver die ik vind: http://drivers.brothersoft.com/audiotrak-maya-7.1-audio-driver-v5.50-12163.html. Die is 3 maanden oud, dat valt nog wel mee. Maar ik zag op een ander forum iemand die zei; ''Ik heb Windows 7 geinstalleerd, en de drivers van mijn Inca 88 geinstalleerd, maar hij geeft maar 10 seconden geluid, en dan stopt hij ermee.''

Zal de post nog eens opzoeken, en zal ik bij me edit stoppen, maar dat betekent dat er vrijwel werkende drivers zijn voor de Inca 88 geluidskaart.

Wat zou Erik J moeten weten? Welke geluidskaart ik moet kopen? Of welke drivers ik zou moeten installeren?

Edit: deze post: http://www.sevenforums.com/sound-audio/63789-lose-sound-after-10-seconds.html

Laatst bewerkt:
wat betreft erik j
Ik doelde inderdaad op het aanschaffen van een meer recentere soundcard, die dan wel goed compatible is met win7. Natuurlijk begrijp ik dat dit wel een extreem dure soundcard is vergeleken met andere sounscards en dat je eraan gehecht bent en het liefs deze wil gebruiken. Maar dan ben ik bang dat er iemand deze driver moet herschrijven speciaal voor win7 die het dan ook iets langer volhoud dan 10sec.
want dit isseu wordt volgens veroorzaakt doordat de driver nie goe is nie.

Maar ja zul je net zien heb jij een eindelijk een fantastiche kaart gevonden....
komt er wel een driver uit die het wel goed doet.
Maar dat risico houd je altijd hahaha:d

ps even het proberen waard
mischien kan je eens kijken of je in de bios de snelheid/reactietijd van een pci slot kunt instellen.
Dat kon vroeger wel weet ik mij te herrinneren, je zult hem een stukje lager moeten zetten lijkt mij dan.

Laatst bewerkt:
Hoe duur was de kaart dan nieuw? :o Ik heb hem gekregen van een producer...
Ik begrijp dat een nieuwe geluidskaart een veel betere optie is. Het probleem is dat als ik een beetje op internet zoek ik alleen maar sound blasters vindt voor gaming. Dat heb ik dus niet nodig, ik heb een geluidskaart uitsluitend voor muziek nodig. Opzich ken ik wel iemand die veel verstand heeft van geluidskaarten, net zoals Erik J, maar ik denk dat die extreem dure geluidskaarten voorschrijven. Heb jij misschien enig idee wat een goede geluidskaart is voor een degelijke prijs? Tweedehands is geen probleem. :D

Oja, en wat bedoel je met de snelheid van het pci-slot aanpassen, zou ik dan een betere latency krijgen bij Windows XP of is het voor Windows 7? Ik moet bij de installatie trouwens wel de snelheid (in ms) geven van het Pci-slot, misschien moet ik dat nog eens uitzoeken... Bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan