nieuwe geluidskaart en nog geen geluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

josmonster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
mijn oude geluidskaart had het begeven dus ik heb een nieuwe gekochten erin gezet.
ik heb nu de sweex SC012.
maar nu heb ik dus nog steeds geen geluid!
heb de installatie cd ook al gedraaid.
uninstall gedaan en daarna weer install en dat 2 of 3 keer herhaald uiteindelijk.
mijn vorige geluidskaart was gewoon nog de originele die er al inzat, een onboard geluidskaart.
zou het kunnen dat die oude geluidskaart nog als default ingesteld staat?
wie kan mij helpen met dit probleem.
alvast thnx,
joyce

Hoi !

Eerst via je bios de on-board-audio uitschakelen !

Greetz,

Harry.

Hangt van je bios af. Bij het opstarten zie je vast en zeker iets als: "Press F2 for setup" staan (voordat Windows geladen wordt). In plaats van F2 kan er ook iets anders staan. Dit bericht wordt maar een paar seconden getoond dus goed opletten aan het begin! ;)

Oh, vergeten de vervolgstappen te noemen :o

Daarna weer je PC opstarten en dan een paar keer de F2-toets indrukken totdat de computer een melding "Entering BIOS..." o.i.d. geeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
hmmz

ik heb de onboard audio uitgeschakeld mar toen had ik nog steeds geen geluid.
ik kreeg nou wel een andere waarschuwing in de media player dan voorheen,
iets van dat iets niet goed geinstalleerd was o.i.d.
toen heb ik de software ge-deinstalleerd en weer ge-installeerd maar ik krijg nog altijd de zelfde waarschuwing :confused:
iemand nog tips?
groetjes joyce

Kijk in de device manager (hardware manager) of daar nog een driver zit van een oude geluidskaart en haal die dan weg.

nee, gewoon in Windows. In het Nederlands heet het 'Apparaatbeheer' overigens.

Rechtermuisknop klikken op Mijn Computer en dan de menuoptie 'Beheren' . Kies dan links voor apparaatbeheer. Rechts verschijnen er dan allerlei apparaten waaronder "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Mogelijk dat daaronder je (foutieve) geluidskaart nog staat. Die kun je dan gewoon weghalen (rechtermuisknop en dan kiezen voor "installatie ongedaan maken"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan