swallav
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 jul 2007
Ik wil een nummer opnemen via een microfoon en rechtstreeks uit een gitaar naar de computer. Er zit echter nu een niet al te beste geluids-chip in. De realteak SB400. Nu vroeg ik me af of het zin zou hebben om een betere geluidskaart er in te zetten (of via usb). Ik neem aan dat dit de geluidskwaliteit zou verbeteren. Mijn desktop waar die in zou moeten is echter niet zo modern meer.
CPU: AMD Athlon 3000+ (1.79 ghz)
GPU: ATi Radeon X550 pci-e
MOBO: MSI AH12 (chipset = ATi RS480) (2 pci sloten vrij)
RAM: 512 mb DDR @ 400 mhz (effectief)
Daarnaast heb ik ook nog een laptop. Die is wat moderner maar heeft geen uitbreidingslot.
CPU: AMD Turion X2 TL-60 2.0 ghz
GPU: Nvidia Geforce 8400GS M
Mobo: Acer geval met Nvidia Nforce 560
RAM: 2 gb DDR2 667 mhz
Het mooiste zou dus zijn een USB geluidskaart. Maar levert die net zulke (of betere) geluidskwaliteit. Ik koop de geluidskaart verder niet om games er sneller van te laten gaan etc. Ik wil alleen de opname en de output verbeteren. Is dit mogelijk en zo ja welke geluidskaart rade jullie me aan? Alvast bedankt.
Ps: mijn budget ligt zo rond € 80,-. Iets er boven is niet zo erg.
CPU: AMD Athlon 3000+ (1.79 ghz)
GPU: ATi Radeon X550 pci-e
MOBO: MSI AH12 (chipset = ATi RS480) (2 pci sloten vrij)
RAM: 512 mb DDR @ 400 mhz (effectief)
Daarnaast heb ik ook nog een laptop. Die is wat moderner maar heeft geen uitbreidingslot.
CPU: AMD Turion X2 TL-60 2.0 ghz
GPU: Nvidia Geforce 8400GS M
Mobo: Acer geval met Nvidia Nforce 560
RAM: 2 gb DDR2 667 mhz
Het mooiste zou dus zijn een USB geluidskaart. Maar levert die net zulke (of betere) geluidskwaliteit. Ik koop de geluidskaart verder niet om games er sneller van te laten gaan etc. Ik wil alleen de opname en de output verbeteren. Is dit mogelijk en zo ja welke geluidskaart rade jullie me aan? Alvast bedankt.
Ps: mijn budget ligt zo rond € 80,-. Iets er boven is niet zo erg.