Nieuwe geluidskaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Het geluid op mijn moederbord is er mee opgehouden. Nu heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht van het merk Trust maar nu werkt deze niet. Als ik bij volumeregeling wil kijke komt er een foutmelding dat er geen mixaparaat is gevonden. Ik de de juiste drivers geinstalleerd en ook al gekeken of er updates voor zijn maar die zijn er niet.
Kan het zijn dat ik ergens aan moet geven dat het geluid niet meer via mijn moederbord moet worden verzonden maar via mijn pci geluidskaart? Of als er andere dingen de oorzaak kunnen zijn hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor alle reacties!

Bios

Beste Poon,
Je onboard-geluidskaart moet je eerst uitschakelen in de BIOS, vervolgens je nieuwe geluidskaart in het PCI slot prikken en de daarbij geleverde software installeren.
(het merk ben ik overigens niet over te spreken, maar dat is een keuze)

Succes,

Kwiersma

Hoi !

Misschien moet je in het bios "onboard sound" of een dergelijke vermelding op disabled zetten , en tevens de oude drivers verwijderen.

Je kunt controleren via Start - configuratiescherm geluid welk audio-apparaat daar vermeld staat; waarschijnlijk nu nog de on-board chip.

Greetz,

Harry.

Ik heb het omgezet in de bios maar als ik kijk of de hardware correct werkt staat er:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Ik heb verder alleen een videokaart, en zelfs nog een pci slot vrij...

Hoi !

Dit heet een hardware-conflict.

Zet de geluidskaart es in het andere vrije PC1-slot.

Werkt het nu naar behoren ?

Greetz,

Harry.

ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar alles werkt weer :D

bedankt snor! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan