Nieuwe goedkope internet-office pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
Ik moet voor iemand een pc samenstallen:

Behuizingen 1 Aopen QF-50-A Wit/Blauw (300 Watt - ATX Miditower) € 46,27
Moederborden 1 ASUS K8V-MX (800 MHz K8M800- ATX - S754) - bulk € 57,36
Processoren 1 AMD Sempron 64 2600+ (Socket 754 - 333 MHz) BOX € 72,30
Geheugen 1 PC3200 - 512 MB - DDR - Corsair Value Select € 44,95
Harde schijven 1 Maxtor 80 GB 6Y080P0 (PATA133 - 8 MB) € 55,94
Totaalprijs excl. montage € 276,82

DVD-rom, cd-writer en diskette worden overgeplaatst van de oude pc(Kan dit wel nog op dit nieuw moederbord?)
Is de kast stevig(de voeding lijkt me voldoende...)
Ik heb gekozen voor een onboard videokaart(die zit toch wel op het moederbord, staat niet zo duidelijk erop)
Met de DVD-rom, CD-writer en diskette erbij, zal dit systeem werken?(Scherm en al heeft hij al, windows hoeft er niet bij, die heeft hij nog liggen...)
Belangrijkste vraag: kan het nog goedkoper?(Het is enkel voor wat office, msn, muziek etc.) Op het moment heeft hij celeron 700 mhz, 192 RAM en 20 giga HD en hij is er redelik tevreden over maar het mag wel wat sneller(XP) en met dat de pc de laatste tijd piept wil hij er geen kosten meer insteken nadat ik had gezegd dat je voor 300 euro al een pc kunt hebben die stukken sneller en groter is qua opslag

:edit: Zijn er genoeg aansluitingen op het moederbord om een harde schijf, dvd-rom, cd-writer en diskette aan te sluiten?
 
Laatst bewerkt:
bij www.citypc.nl hebben ze er 1 voor 199,- * * (klik op systemen - onderaan - dan op intel ).

Behuizing: INVENZO MIDI-TOWER EX4 ATX / 300W
Processor: VIA 2000+ met koeler (800mhz)
Geheugen: 256 MB DDR
Grafisch: 64MB Shared
Harddisk: 80GB 7200rpm
DVDRom: 16*48*
Geluid: AC97 audio codec
Netwerk: 10/100 Ethernet LAN RJ-45 aansluiting
Interfaces: 6x USB 2.0, 2x PS/2
Software: Drivers, Geen Windows

zit dus alleen 256mb geheugen in... zou je zelf bij kunnen vullen met 512 of 256mb (voor 30 of 50 euro)
 
Tprobleem is: hij moet in Belgie samengesteld worden en maken ze eigenlijk nog een 2000+???
 
skelle zei:
Tprobleem is: hij moet in Belgie samengesteld worden en maken ze eigenlijk nog een 2000+???


Voor doeleinden zoals waar jij mee bezig mee bent of voor mensen met een een kleine beurs die toch van hun al oude pc af willen en voor een prikje een nieuwere pc willen hebben.
 
skelle zei:
Ik moet voor iemand een pc samenstallen:

Is de kast stevig(de voeding lijkt me voldoende...) 300watt

300 watt is niet veel als er ook nog een brander, cdspeler en diskette station bijgeplaatst worden.
Ik zou dan minimaal 350 en liever 400 watt willen.
 
Laatst bewerkt:
Voor een simpel sempronnetje:confused: (en er zit geen videokaart in ook...) en dit zijn normaal de grootste zuipers.

btw: ik zit hier ook met 300 watt(amd 1800+, 512 ram, 2 HD's, cd-rom en cd-writer(2 dus), geforce 5200, cpukoeling, kastkoeling en videokaartkoeling.) En het werkt perfect. Lijkt me dus absoluut geen probleem.
 
Kijk eens bij Dell, daar heb je voor € 249 een systeem inclusief XP en MS works
 
Waarom je vraag hier stellen,Ik snap iets niei!!!

Geplaatst door Sietse1989
Ik werk bij een computer winkel in drachten

De prijzen weet ik


Uit een eerder Topic, daar wist je het ook al
 
BANDIT123 zei:
Waarom je vraag hier stellen,Ik snap iets niei!!!

Geplaatst door Sietse1989
Ik werk bij een computer winkel in drachten

De prijzen weet ik


Uit een eerder Topic, daar wist je het ook al

Uuuh??:confused: Ik moet niet in Drachten wezen, het is voor in Belgie. Ksnap niet wat dit hiermee te zien heeft.

@Maestro12: die zal ik meteen eens bekijken wat dit is wel zeer interessant(kennis heeft niet zoveel verstand van pc's en zou graag al direct willen starten zonder nog xp es te moeten installeren.)
 
Hebje het over de dell dimension 1100 voor 348 euro? Ik vind namelijk niets lager op de site(tenzij ik de garantie verander, dan kom ik ook onder de 250, is dit aan te raden om weg te laten? Heb dan nog 90 dagen collect and return, ik neem aan dat ik dan een soort van 90 dagen garantie heb? lijkt me wel geneog.)

:edit: ik zie juist dat je verplicht bent van een scherm erbij te kopen:confused: dit zou al duurder zijn dan de pc zelf, kan het echt niet zonder bij Dell?
 
Laatst bewerkt:
dan kom ik op 249 euro:D Lijkt me acceptabel voor 80 giga, 512 RAM en 2.53 ghz celeron. Is zeker genoeg voor hem want hij komt van celeron 700 mhz, 128 ram en 20 giga HD:p(Alles is verviervoudigt bijna)
 
En je krijgt er dan ook nog een officiele XP (€ 99) en Works (€ 49) bij, als je dat eraf trekt heb je voor € 100 een pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan