Nieuwe GPU & PSU!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsusUser

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Hoi ik wil graag een nieuwe videokaart (om te gamen)
Momenteel speel ik de volgende game's

-Minecraft
-Gta IV
-Call of duty 1
-Team Fortress 2
-Portal 2
-Portal 1
-Battlefield Bad Company 2
-Battlefield 2
-League of legends (heel soms)
-World of warcraft (heel soms)

Dit zijn ongeveer mijn specs:

CPU: Intel Core i5 2300
GPU: ATI/AMD Radeon HD 5450
RAM: 6 Gb Elixir DDR3 SD-RAM 1333 mhz
MOBO: MSI ms-7707
PSU: 350 Watt FSP (Fortron)
HD: WD Green Caviar 1.5 Tb

ik zoek een videokaart die alle game's die ik heb aan kan op Med/High
Mijn budget is MAX 120 Euro voor de videokaart
en aangezien de voeding het misschien niet trekt max 50 euro voor een andere voeding
ik heb zelf al de volgende GPU's op het oog:

-Nvidia GTX550 TI
-AMD Radeon HD6770
-AMD Radeon HD6790
-AMD Radeon HD6770 IceQ HIS

En de volgende PSU's

-CM GX Lite 500W
-Corsair Builder Series CX500W
-OCZ ModXtreme Pro 500W modular

Misschien nog iemand opties voor GPU's of PSU's

Alvast bedankt :D

Okay maar dan heb ik nog een probleem mijn voeding is 350 Watt :P

Okay maar als ik dat doe, ga ik meteen voor de CX 500 voor een eurotje of 8 meer

En wat betreft je keuze over de videokaart;

EVGA Videokaart GeForce GTX550 Ti OverClocked (1e link), heeft een hogere core snelheid en de Sapphire RADEON HD 6770 (2e link)
heeft een hogere geheugen snelheid.

nou heb ik net even snel een benchmark tussen deze 2 kaarten zitten lezen, en de GTX550 TI is op bijna alle fronten iets sneller.
alleen verbruikt de GTX550 TI wel 8 watt meer:shocked::shocked::p
nou reken ik alleen net even uit dat de videokaart toch wel 324 watt wegtrekt, dus misschien is een 500 watt voeding wel verstandig.
maar ik raad je de GTX550 TI iniedergeval aan!

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
En de 550ti is 30% langzamer dan de 6850. Dus dat is geen voordeel. En de videokaart trekt helemaal geen 324W. Zelfs een 7970, de snelste single-core videokaart ooit gemaakt, gebruikt "maar" 250W.

En de 550ti is 30% langzamer dan de 6850. Dus dat is geen voordeel. En de videokaart trekt helemaal geen 324W. Zelfs een 7970, de snelste single-core videokaart ooit gemaakt, gebruikt "maar" 250W.

alleen geeft hij keuze tussen 3 videokaarten en zie ik daar nergens een 6850 tussen staan:O

Groeten

Houdt er wel rekening mee dat deze voeding geen 80plus certificaat heeft. (hij is goedkoper dan een TRUST!!! 450W voeding, dat zegt volgens mij wel wat.) Voor je huidige opzet zal dat niet veel uitmaken. maar als je deze voeding mee wil nemen naar een volgende kast geef dan een paar euro meer uit.

ik heb nog een videokaart vraagje, kan deze GTA IV aan http://azerty.nl/8-2963-403127/msi-r6670-md1gd5-grafische-k.html
ik heb gehoord dat deze kaart heel goed kan tunen

Tenzij je 100% overclock haalt komt die niet in de buurt van een 6850. Het tweede cijfer geeft de klasse aan. Elk verschil in klasse is ongeveer 1,5x verschil (bij 68 en lager)

68xx is 1,5x sneller dan 67xx, 67xx is 1,5 sneller dan 66xx, etc. een 6850 is ongeveer 2,25x zo snel als een 6650. Dit is een 6670 dus 20% sneller. Dus de 6850 is ongeveer 2x zo snel als een 6670.

Of het mogelijk is gta 4 te spelen? vast wel, maar in verhouding 2x zo slecht als een 6850 op standaard

Okay... Maar zou hij wel GTA IV op Medium aan kunnen ?

Edit als ik dit zo zie loopt het best wel soepeltjes en het ziet er nog redelijk uit
En dit word dan gedaan met 4 gig geheugen, en een i3 2100

[video=youtube;dE-TXHnqrTw]http://www.youtube.com/watch?v=dE-TXHnqrTw[/video]

Laatst bewerkt:
zie ook deze reactie bij die video:

man this is bull****, i have a intel core i5-2400 @ 3.10ghz and a AMD radeon HD 6670 1GB ddr3 and i can only run the game on medium and low setting on water and shadows with no reflection and nigh shadows, absolute BS, im going to upgrade to a HD6870 and then it should be all good, unless im doing something wrong, and maybe one of use might no how to fix it?

En zoals ik al aangaf, jij moet bepalen wat acceptabel is. een 6670 is ongeveer de helft zo snel als de 6850. Als dat voldoende is moet je daar gewoon voor gaan ;)

Ja das waar, maar wat ik nou echt "Onhandig" vind is dat mn PSU het niet volhoud met zo'n kaart

Laatst bewerkt:
Mmm.. het probleem is gewoon dat mijn voeding niet de beste is. en ik eigenlijk wel binnen de 150 euro wil blijven voor Videokaart+Voeding. en als 1 game het niet op MAX kan dan is dat maar zo
maar ik ben niet van plan een videokaart te kopen van 150 euro en een voeding van 60 euro alleen voor het mooie :P

Okay... ziet er redelijk uit. alleen die voeding.
als ik zoiets neem dan neem ik wel een 500 watt voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan