nieuwe GPU - Waar moet ik rekening mee houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo iedereen,

Ik zou graag eens een nieuwe grafische kaart in mijn desktop willen steken omdat er meer en meer games zijn die mijn pc niet meer wil draaien. Mijn doel is om spellen als battlefield 3 op een degelijke manier te kunnen draaien. Ik weet niet zo goed welke informatie jullie daarvoor nodig hebben maar hier vindt je dat bestand dat je kan maken via DxDiag. Mijn budget is iets van een 150 - 200 € en ik heb een voorkeur voor Nvidia.
Na wat opzoekingswerk kom ik uit op de GTX 560 maar dan zie ik dat er ook nog een GTX 560 ti bestaat; wat is daar het verschil tussen? En zal ik hiermee BF3 kunnen draaien want sommige websites zeggen minimum GTX 570?

vragen:
  1. Welke GPU heb ik nodig om BF3 te kunnen spelen, of moet ik meer vervangen dan enkel de GPU? (Mijn opzoekingswerk leverde op: GTX 560)
  2. Gaat deze GPU werken in mijn systeem?
  3. Waar koop je zo'n ding, als ik mijn keuze gemaakt heb?

Dank bij voorbaat

1. Minimum System Requirements
Processor: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHZ or Althon X2 2.7 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 series, with ATI RADEON 3870 or higher performance)
Graphics Card (NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 series with NVIDIA GEFORCE 8800 GT or higher performance)
Sound card : DirectX compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive

Recommended System Requirements
Processor: Quad-Core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950)
Sound Card: DirectX compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive

2. post even je specs van je pc nu.

3. In een winkel, of webshop :p Maar daar zijn we nog niet.

Kun je vermelden welke voeding je nu hebt. Graag merk en wattage.

jubs even open maken. En dan het merk en wattage opschrijven.
De voeding is het kastje waar je je stroomstekker in stopt.

@Asususer:Gebruik dan de knop:Meld misbruik. Dan kijken wij als sectiemoderators wel wat we ermee doen.
Niet zelf voor moderator gaan spelen;)

Laatst bewerkt:
Ook graag de "Quote" functie met rust laten als je direct reageert. De topics worden anders zo lang met dezelfde tekst.;)

Ok, ik heb mijn pc nog niet open gedaan maar volgens de handleiding is het vermogen 300W.

Dat is veel te weinig je zult dan ook een nieuwe voeding op de bestellijst plaatsen
Van minimaal 550 watt en dan zul je er ook PEG connectoren op moeten hebben

Jammer, dan ga ik het maar zo laten. Een nieuwe GPU alleen al vond ik al ingewikkeld, laat staan dat ik dat nog zit te veranderen.

Heb je toevallig een ander voorstel, dat ik misschien bf3 toch redelijk kan draaien op mijn pc (een lichter GPU ofzo)?

ps: dat kan toch bijna niet dat al die mensen die bf3 gekocht hebben zo een monster pc hebben? Ik dacht al dat mijn pc vrij goed was :confused:

Hoi...

Als je van een 9600 een upgrade wilt doen dan ontkom je er niet aan om ook een andere voeding te zetten.Nu vraag je of er een lichtere kaart is..dan ga je vanwege je voeding dus consessies doen.Dan heeft een andere kaart ook geen zin.
Advies:toch een tientje of 5 gaan sparen voor een goede voeding.Dit in combinatie met je 560 en rest van het systeem en je bent weer "het mannetje".

@ frankwannet
Daar heb je gelijk in. Maar het probleem is niet dat het teveel zou kosten maar eerder hoe ik het zou doen. Ik krijg amper mijn pc open, laat staan dat ik er nieuwe voeding zou in krijgen. En niemand in mijn familie/vriendenkring kent er iets van. Ik zal eens een computerzaak binnen springen.

Even samenvatten dan: nieuwe voeding (+- 50 €) en GTX 560 zou moeten volstaan

ps: is er nu een verschil tussen GTX 560 en GTX 560 ti?

EDIT: Ik denk opeens aan iets: als je je grafische kaart verandert, krijg je dan ook ander video-uitgangen (VGA, HDMI,...)? Want mijn beeldscherm heeft op dit moment enkel VGA...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan