Nieuwe Grafische Kaart Werkt Niet In 64Bits?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnolduzzz

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Berichten
15
Hallo,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb eergisteren een grafische kaart gekocht die werkte op mijn pc. Toen ik vervolgens mijn RAM ging upgraden van 2,25 GB naar 3GB, kwam ik erachter dat de 32bits Windows7 die ik geinstalleerd had maar tot 2,5gb ram ondersteunt. Kortom: gisteren 64Bits windows geinstalleerd. Nu pakt hij wel mijn volledige ram, alleen is het probleem nu dat ik mijn nieuwe videokaart niet meer aan de praat krijg :(

Ik heb wel beeld, windows herkend hem, maar de driver wil niet starten. Al 5 verschillende versies geprobeerd, en natuurlijk wel de 64 bits versie, niet de 32 bits. Het vreemde is ook dat de videokaart ook het enige is wat niet werkt, de rest werkt prima, het is ook een 64 bits processor.

Het betreft een Asus Nvidia Geforce GT630.

Meer info, vraag me even :)

Arnout



EDIT:

in de eigenschappen van de kaart staat ook dit: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43) .
 
Laatst bewerkt:
Makkelijke oplossing is gewoon de drivers installeren en dan even MSI afterburner te gebruiken om alles te regelen.
Zo heb ik mijn HD4870 ook gewoon op gang gekregen.
 
Afterburner geprobeerd, maar die pakt mijn kaart helemaal niet. Kijk windows ziet de kaart, maar met een conflict, dus voor software is er zo goed als geen grafische kaart beschikbaar, voor dat ik de drivers werkend krijg.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
3.2GB om precies te zijn windows 7 32bit zal wel meer zien maar dit niet kunnen adresseren
die videokaart werkt trouwens prima op een 64BIT os

wel de juiste 64bit drivers gedownload van nvidia website?
 
Uiteraard heb ik de drivers van de website geprobeerd, en als windows ultimate 7 tot 4gb ondersteunt, dan vraag ik me af waarom hij maar 2,5gb ziet.

Ik heb ook een Win8 cd voor mn laptop, die zo maar ff op mn desktop proberen of die werkt, is ook 64 bits, wellicht is het probleem dan opgelost, aangezien ik toch al zat te overwegen te upgraden naar win8 op mn desktop.

@Firestorm: 3,2 goed opgemerkt idd :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan